Acute leverontsteking en nu?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Acute leverontsteking en nu?

choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Zeker de eerste periode mogen de koolhydraten 50% van het totaal zijn.
Super dat ze iig weer wat eet, hopelijk komt ze nu ook langzaam weer bij.
Het gele kan nog wel even duren voordat dat echt weggetrokken is.

Ik heb bij Djilly gemerkt dat na de leverontsteking haar achterhand slapper is geworden. Of het daar door komt (en dat ze zo afgevallen is), of door de spondylose die ze al had, geen idee maar toen ze echt weer goed at, ben ik er ook Puur spiersupport bij gaan geven en dat krijgt ze nog steeds.
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Ha Choopy, mag ik de Phytonics spiersupport nu ook al aan mijn hond geven? Van mijn dierenarts moest ik stoppen omdat ik het te lang achter elkaar gebruikte volgens haar. Verder nog een vraagje over de havermout en hutenkase enzo. Kan ik dat door het vlees mengen? Dan eet ze het namelijk goed. Als ze per maaltijd 100 gram vlees krijgt dan dus ook 100 gram havermout? Hoeveel water en/of melk moet er dan bij? Ik neem aan dat je het moet koken samen zoals op de verpakking? Het wordt wel een behoorlijke bak maar ze eet ze goed leeg. Krijgt ze dan niet teveel in 1 keer? Hoeveel hutenkase geef je per keer? had er nu 1 eetlepel doorgedaan. Los eet ze het niet.....Ik las dat je ook rauwe eieren mag geven? We hebben biologische. Ze is nu weer 22 kg. Is Zilvervliesrijst ook goed? Ontlasting is prima valt mij 100% mee aangezien ze ook nog aan de AB is. Verder heb ik haar vandaag 1 teentje knoflook gegeven hoeveel en hoevaak mag dat? Kan ik mijn andere hond ook knoflook geven? En vooral even vaak?  Ter ondersteuning krijgt ze nu ook nog Multi-vitamine van de dierenwinkel.

Alvast bedankt voor je reactie!

Fijne Paasdagen allemaal!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

mysmoothcollies schreef: Ha Choopy, mag ik de Phytonics spiersupport nu ook al aan mijn hond geven? Van mijn dierenarts moest ik stoppen omdat ik het te lang achter elkaar gebruikte volgens haar. Verder nog een vraagje over de havermout en hutenkase enzo. Kan ik dat door het vlees mengen? Dan eet ze het namelijk goed. Als ze per maaltijd 100 gram vlees krijgt dan dus ook 100 gram havermout? Hoeveel water en/of melk moet er dan bij? Ik neem aan dat je het moet koken samen zoals op de verpakking? Het wordt wel een behoorlijke bak maar ze eet ze goed leeg. Krijgt ze dan niet teveel in 1 keer? Hoeveel hutenkase geef je per keer? had er nu 1 eetlepel doorgedaan. Los eet ze het niet.....Ik las dat je ook rauwe eieren mag geven? We hebben biologische. Ze is nu weer 22 kg. Is Zilvervliesrijst ook goed? Ontlasting is prima valt mij 100% mee aangezien ze ook nog aan de AB is. Verder heb ik haar vandaag 1 teentje knoflook gegeven hoeveel en hoevaak mag dat? Kan ik mijn andere hond ook knoflook geven? En vooral even vaak?  Ter ondersteuning krijgt ze nu ook nog Multi-vitamine van de dierenwinkel.

Alvast bedankt voor je reactie!

Fijne Paasdagen allemaal!
Waarom zou je de spiersupport te lang geven? Ik ben wel benieuwd naar de redenatie van je DA.

Ja, je kunt havermout en hutekase door het vlees mengen hoor. Havermout is volgens vele DA's (die zich daar in verdiept hebben) beter dan zilvervliesrijst. Dus ik zou havermout blijven geven. Eieren mogen ze ook hebben. Ik denk dat je dit topic nog even door moet werken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 610.0.html daar staat ook in welke verhoudingen je wat moet voeren. En de do's en don't's.
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Hallo Lizzy,

De redernatie van mijn eigen dierenarts (ook homeophatisch arts) is dat het zich tegen het lichaam kan keren, zij zegt niet langer dan 3 maanden achtereen gebruiken en daarna een tijdje stoppen. Ze heeft hier al meerdere keren contact over gehad met Holistische praktijk Den Hoek in Bilthoven. Omdat ze het te lang achter elkaar voorschrijven. Zo ook met andere Homeopatische middelen volgens haar. Ik ben zelf in ieder geval voorzichtiger geworden om teveel ondersteunende middelen te geven met alcohol. Okay bij voorkeur dus Havermout. Heb ik nu ook gegeven, maar als ik het volgens de aanwijzigingen op de verpakking doe wordt het een waterig papje. Neem aan dat het wat dikker moet zijn? 6 eetlepels havermout, hoeveel, melk en/of water dan? Vandaag maar 1x goed gegeten dus ik denk dat het geheel teveel en te zwaar is geweest. Havermout weer beter dan zoete ardappel of gewone aardappel? Alvast bedankt maar weer......

Plaats reactie