Stukje bot vast in Daan zijn anus :(
Moderator: Lizzy
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: Stukje bot vast in Daan zijn anus :(
Heel veel sterkte daan.....een dikke knuffel van mij en ook van Bruut 
Wat een verhaal zeg, gelukkig gaat het weer beter met Daan !
Heel veel beterschap voor Daan
Jee, ik lees gewoon het verhaal van Kain. Hij had het zelfde, maar dan met een botje van een konijnkop. Bleef ook steken. Daarvoor heeft hij het nog eens gehad met een stuk hard plastic wat hij smakelijk vond. Beide keren kreeg hij een roesje. Helaas heeft Kain er wel een trauma aan overgehouden.. temperatuur opmeten vind hij akelig. Met training is het een stuk minder geworden. Maar blg niet helemaal weg.
Ik heb konijnkoppen sindsdien verbannen uit het menu.
Heel veel beterschap voor de patiënt. Dikke knuffel voor iedereen!
Ik heb konijnkoppen sindsdien verbannen uit het menu.
Heel veel beterschap voor de patiënt. Dikke knuffel voor iedereen!
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ach arme Daan!
Dikke knuffel voor het ventje en gelukkig gaat het al beter
Wat een top-DA zeg!
Dikke knuffel voor het ventje en gelukkig gaat het al beter
Wat een top-DA zeg!
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat een schrik, arme Daan! Fijn dat hij eraf is!
Tjeeee...das schrikken!! Pfiew, kan me je eerste reactie goed voorstellen!
Hulde voor de DA!
Knuffels voor de patient!!
Hulde voor de DA!
Knuffels voor de patient!!
Hoe is het vandaag met Daan? Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!!!
Fijn dat het goed is afgelopen en hopelijk is hij snel weer helemaal het ventje
ps: zou je mij die dierenarts willen pb'en
(of hier posten mag natuurlijk ook
)? Die ballentent op de rodenrijseweg is 3x niks en kan maar geen goede vinden...
Fijn dat het goed is afgelopen en hopelijk is hij snel weer helemaal het ventje
ps: zou je mij die dierenarts willen pb'en
Het gaat goed met Daan !!
Gisteravond heerlijk heel de avond tegen mij aan gelegen op de bank, en vannacht in de gang omdat ik hem nog te wankel vond om alleen op/af de bank te springen
Vanochtend stond hij alweer te kwispelen onderaan de trap en was hij weer even actief als anders !!
Na het eten was hij wel wat matter, maar verder niet duf of iets
Tussen de middag voor het eerst gepoept (vond ik nogal spannend) en ook dat ging goed zonder piepen oid en gewoon hard
Vanmiddag heerlijk in de bossen gelopen en hij is gewoon zichzelf
Wel is hij heel aanhankelijk, wil constant contact liggen en knuffelen maar dat vinden wij helemaal niet erg
De dierenarts is Erik Dirks van Dierenkliniek Delft-Centrum ! Ben ooit eens bij die kliniek terecht gekomen omdat het de DA van de fokker van Kay was en ondanks dat ik laatst een rabies enting ben gaan halen in het dorp ga ik in het vervolg toch weer naar Delft! Deze dierenarts is precies wat ik wil, en dan maar even een kwartiertje rijden
Gisteravond heerlijk heel de avond tegen mij aan gelegen op de bank, en vannacht in de gang omdat ik hem nog te wankel vond om alleen op/af de bank te springen
Vanochtend stond hij alweer te kwispelen onderaan de trap en was hij weer even actief als anders !!
Na het eten was hij wel wat matter, maar verder niet duf of iets
Tussen de middag voor het eerst gepoept (vond ik nogal spannend) en ook dat ging goed zonder piepen oid en gewoon hard
Vanmiddag heerlijk in de bossen gelopen en hij is gewoon zichzelf
Wel is hij heel aanhankelijk, wil constant contact liggen en knuffelen maar dat vinden wij helemaal niet erg
De dierenarts is Erik Dirks van Dierenkliniek Delft-Centrum ! Ben ooit eens bij die kliniek terecht gekomen omdat het de DA van de fokker van Kay was en ondanks dat ik laatst een rabies enting ben gaan halen in het dorp ga ik in het vervolg toch weer naar Delft! Deze dierenarts is precies wat ik wil, en dan maar even een kwartiertje rijden
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

fijn dat alles weer goed gaat en alsnog een dikke 
Lees ik dit berichtje terwijl er haaskarkas voor Ramses op temperatuur ligt te komen in mijn keuken.. 
Hij krijgt het gewoon natuurlijk, maar ik ga er wel maar weer even flink met de hamer op rammen.
Iets wat ik al een tijd niet meer gedaan heb. Pens geef ik er altijd bij dus dat komt wel goed.
Schrikken doe je zeker met zoiets, maar natuurlijk blijf je barfen.
Hij krijgt het gewoon natuurlijk, maar ik ga er wel maar weer even flink met de hamer op rammen.
Iets wat ik al een tijd niet meer gedaan heb. Pens geef ik er altijd bij dus dat komt wel goed.
Schrikken doe je zeker met zoiets, maar natuurlijk blijf je barfen.
Heel erg fijn om te lezen dat alles weer goed is met Daan
en
voor dierenarts Dirks, hoop dat er hier ook nog eens zo'n dierenarts zich mag settelen.
(al is die van ons ook erg lief hoor)
en
(al is die van ons ook erg lief hoor)
- Charlie Angel
- Moderator
Jeetje, dat is wel schrikken zeg, gelukkig voelt Daan zich weer goed. 
Chico, teckel, heeft ook eens een stukje onverteerd haas (rug) in zijn anus gehad. We hebben het er zelf voorzichtig uitgepeuterd. Bij hem zat het echt aan het einde van de darm, met persen zag je een stukje komen en weer verdwijnen, na drie kwartier lopen en ellende, tja je denkt het komt er wel uit, dus niet.
Het was gewoon een stukje wervel, lag overdwars met een punt eraan, moet zeggen, was erg geschrokken hiervan.
Dus direkt de haaskarkas teruggebracht naar de versvoerwinkel, wel krijgen ze stukken haasborst of haasvoorpoten, de karkas komt er hier niet meer in.
Ik vond met name die punt eng ivm darmperforatie, was echt scherp.
Opvallend ook de reacties hiervoor met haasbot.
Succes met Daan, groeten Ingrid
Het was gewoon een stukje wervel, lag overdwars met een punt eraan, moet zeggen, was erg geschrokken hiervan.
Dus direkt de haaskarkas teruggebracht naar de versvoerwinkel, wel krijgen ze stukken haasborst of haasvoorpoten, de karkas komt er hier niet meer in.
Bij Daan zat het ook aan het einde en er stak zelfs al een stukje uit maar wij konden hem niet helpen want Daan gaf zoveel druk op zijn sluitspieren als je er al naar wees, dat dat echt geen optie was. Vandaar de narcose, want ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik iets beschadig door het er zelf uit te peuterenvagebond schreef: Chico, teckel, heeft ook eens een stukje onverteerd haas (rug) in zijn anus gehad. We hebben het er zelf voorzichtig uitgepeuterd. Bij hem zat het echt aan het einde van de darm, met persen zag je een stukje komen en weer verdwijnen, na drie kwartier lopen en ellende, tja je denkt het komt er wel uit, dus niet.
Inmiddels gaat alles weer helemaal ok met de patient, het poepen gaat goed en doet gelukkig geen pijn en heeft hij er zelf niets aan overgehouden!!
Morgen de laatste dag pens en dan gaan we het botwerk weer rustig introduceren