Ja, dat is absoluut zeker. Ik laat haar altijd in de tuin uit, soms ook wel naar buiten naar het dorp, maar zij heeft nog geen mogelijkheid gezien poep te eten.
Hier zijn ook niet zo veel honden als in NL, dus de straten en trottoirs zijn poepschoon.
Ik heb ook de kokosolie gevonden, ik heb begrepen dat dat bij jouw hond geholpen heeft, toch?(Hmm, bij nader inzien kan het ook iemand anders betreffen hier op BP, iemand met een Riesenschnauzer, die enorm veel problemen met haar hond heeft gehad, waaronder Giardia) Maar nu bedenk ik mij dat ik ook al de Diatomeeenaarde gebruik, dus ik weet niet zeker of het een goed idee is, het samen te gebruiken. Wat denk jij?
Diat.aarde zou een soort schurende en uitdrogende werking hebben op de darmwanden en de zich daarin bevindende parassieten en wormen elimineren, zie hieronder wat berichten n.a.v. mijn vragen
(Mail antwoord van Wolf Creek Ranch op mijn vraag over Diat. aarde en Giardia en diarree:
1.
I know it is effective in the intestinal tract. Julie has been using this on all of her animals for over15 years and all are worm and parasite free. Last year she got a new pup that was so infested with hookworms he appeared to have a respiratory infection. Upon picking the pup up she immediately started the DE and within just a few days worms were already dying off, enough so that the respiratory symptoms were going away. I just got a pup a month ago, no outward appearances of worms, but he did have worms, started treating him with it (my dogs get daily doses, whether they have worms or not), and his little bulging, wormy tummy is already gone down considerably. Worms and protozoa are constructed differently than ants, spiders, etc. DE is a drying agent, so even in a wet environment it can dehydrate worms and protozoa, while external application for bug type pests, would need the DE to be dry to perform its full action on them.
2.
OK, you didn’t mention previously the Giardia, that can cause diarrhea.
DE can get rid of the protozoa. The Panacur does not kill the protozoa. When traditional antibiotics are used to treat Giardia or Coccidia they do not kill off the protozoa, they only suppress the symptoms. After a few days the symptoms may go away, and then shortly after finishing the antibiotic they come back. With Giardia they may not necessarily come back, since with giardia, not only are the symptoms suppressed, but the cysts imbed themselves in the intestinal lining and go dormant. They can stay dormant for weeks, months, years, then when the dog is stressed they will become active again. DE will kill off the Protozoa.
Hoe verder met kant en klaar vlees?
Moderator: eelke
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Re: Hoe verder met kant en klaar vlees?
Gelukkig maar,dan neem ik aan dat Juma ook niet van haar eigen ontlasting eet en of likt.
De andere middelen ken ik niet,ik heb alleen Sanofor tegen poep eten geprobeerd,maar dit hielp niet.
Panacur en AB kuur hielp ook niet en ook de Giardex van de huisdierendokter hielp niet,m.a.w. niets heeft tegen die rot Giardia geholpen,maar door eigen ondervindingen en probeersels is hij eindelijk Giardia vrij.
Let er wel op dat je geen kant en klaar vlees geeft waar granen in zit,zelf geef ik Smuldier compleet en hier zitten geen granen in.
Verder heb ik weinig verstand van het geven van vlees omdat ik altijd brokken heb gegeven aan mijn honden,maar nu met deze hond genoodzaakt was om over te stappen op vlees en het is wonder boven wonder goed gegaan.
Ga ik weer proberen om brokken te voeren,dan gaat het weer de foute kant op want dan wordt zijn ontlasting weer iets dunner en hij laat dan ook ontzettende stinkwinden van brokken en met vlees heb ik er geen last van dus ik laat de brokken voor wat het is en blijf hem vlees geven.
De andere middelen ken ik niet,ik heb alleen Sanofor tegen poep eten geprobeerd,maar dit hielp niet.
Panacur en AB kuur hielp ook niet en ook de Giardex van de huisdierendokter hielp niet,m.a.w. niets heeft tegen die rot Giardia geholpen,maar door eigen ondervindingen en probeersels is hij eindelijk Giardia vrij.
Let er wel op dat je geen kant en klaar vlees geeft waar granen in zit,zelf geef ik Smuldier compleet en hier zitten geen granen in.
Verder heb ik weinig verstand van het geven van vlees omdat ik altijd brokken heb gegeven aan mijn honden,maar nu met deze hond genoodzaakt was om over te stappen op vlees en het is wonder boven wonder goed gegaan.
Ga ik weer proberen om brokken te voeren,dan gaat het weer de foute kant op want dan wordt zijn ontlasting weer iets dunner en hij laat dan ook ontzettende stinkwinden van brokken en met vlees heb ik er geen last van dus ik laat de brokken voor wat het is en blijf hem vlees geven.
Laatst gewijzigd door Maria16 op ma 18 jun 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Neeee, bij mij komen de brokken ook de deur niet meer in.
Ook gebruik ik geen KVV, dat bestaat hier niet in IT.
Dus tis alles Barf, en puur natuur.
Nou, laten we er maar het beste van hopen.
Groetjes en bedankt voor je tips, Annemarie
Ook gebruik ik geen KVV, dat bestaat hier niet in IT.
Dus tis alles Barf, en puur natuur.
Nou, laten we er maar het beste van hopen.
Groetjes en bedankt voor je tips, Annemarie
Graag gedaan en groetjes terug.