nou het is gewoon die verspilling en overconsumptie die alles verpest. Kijk vroeger werd de koe geslacht en het vlees verdeelt en pas als dat vlees op was ging het varken eraan waardoor er alweer een nieuwe koe was. Maar wij willen niet eten wat op moet. WIj willen eten wat wij willen. DUs moet er voor iedereen een biefstuk in de winkel liggen. Waardoor er veel meer beesten geslacht worden dan nodig is want voedsel is er in kilos te over. Terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen sterven van de honger. Nu is dit met koe en varken geen ramp die zijn er zat en zo niet worden ze gefokt. Maar wat je zegt met die haaien en schildpadden en walvissen en paling en kabeljauw dat is verschrikkelijk. Niet alleen sterven ze vreselijk, maar ook nog eens compleet onnodig want wat over blijft en niet verkocht wordt is gewoon afval. Ik kan er niet bij met mijn pet. Ik heb dan ook hetliefst het vlees wat gewoon bij ons geslacht wordt en dan eten we maar wat vaker het een of ander.
Maar ja zoals met alles de hoge benzine prijs, zorgverzekering en overconsumptie: allemaal appart klagen heeft geen zin. Laten we eens met heel nederland een dag niet tanken ( hulpdiensten uitgezonderd) dan moet je eens kijken hoeveel accijns ze mislopen en dan dalen de prijzen wel! Als we met zijn allen geen haaievinnen of kabeljauw meer kopen is die populatie zo weer op pijl. Maar ja alleen begin je weinig.dus begin ik maar bij mezelf hahahah
barf voor de hond
Moderator: Lizzy
- pearlsofpassion
- Moderator
Re: barf voor de hond
Jep, begin bij jezelf.
Ik koop geen kabeljauw (zeker niet uit de noordzee!), ik vang er zelf geen als ik ga duiken. Ik eet geen tonijn (niet enkel niet kopen, niet eten), en haaienvinnensoep heb ik dus ooit dik tegen mijn zin gegeten en dat nooit meer. Ik was samen met mijn ouders chinees gaan eten en zij wilden zo'n rijsttafel bestellen waar die soep bij zat. Geen keuze dus, en ik was denk ik 10 of 12 of zo. Maar het smaakt dus echt naar niets. Werkelijk niets.
Haaien zijn altijd al 1 van mijn favorietjes geweest. Zo misbegrepen.
En wat ik ook doe is zo producten in de supermarkt die bijna over tijd zijn kopen. Je krijgt dan korting, omdat het vb nog maar 2 dagen goed is. Volgens de verpakking natuurlijk. In werkelijkheid blijft dat nog wel veeeeel langer. Bij vlees natuurlijk niet zoveel, maar net daar is het super belangrijk om het niet verloren te laten gaan.
Als je dat koopt gaat het niet verloren en als is er toch weer iets van de 'normale' dagelijke portie dat niet verkocht wordt. Op korte termijn komt dat natuurlijk op hetzelfde neer, maar op langere termijn zouden ze dan toch minder moeten gaan inslaan. Als ze goed bezig zijn natuurlijk. Ik zou toch denken dat geen enkele winkel zit te wachten op bergen overschot en dat proberen te beperken. Ik hoop het alleszinds.
Nu koop ik vlees meestal uit diepvries. Daar heb je ook niet zoveel overproductie want het blijft gewoon erg lang goed. Of dat zou ik toch denken... Maar soms lijkt het wel niet helemaal logisch wat de winkels doen...
Ik koop geen kabeljauw (zeker niet uit de noordzee!), ik vang er zelf geen als ik ga duiken. Ik eet geen tonijn (niet enkel niet kopen, niet eten), en haaienvinnensoep heb ik dus ooit dik tegen mijn zin gegeten en dat nooit meer. Ik was samen met mijn ouders chinees gaan eten en zij wilden zo'n rijsttafel bestellen waar die soep bij zat. Geen keuze dus, en ik was denk ik 10 of 12 of zo. Maar het smaakt dus echt naar niets. Werkelijk niets.
Haaien zijn altijd al 1 van mijn favorietjes geweest. Zo misbegrepen.
En wat ik ook doe is zo producten in de supermarkt die bijna over tijd zijn kopen. Je krijgt dan korting, omdat het vb nog maar 2 dagen goed is. Volgens de verpakking natuurlijk. In werkelijkheid blijft dat nog wel veeeeel langer. Bij vlees natuurlijk niet zoveel, maar net daar is het super belangrijk om het niet verloren te laten gaan.
Als je dat koopt gaat het niet verloren en als is er toch weer iets van de 'normale' dagelijke portie dat niet verkocht wordt. Op korte termijn komt dat natuurlijk op hetzelfde neer, maar op langere termijn zouden ze dan toch minder moeten gaan inslaan. Als ze goed bezig zijn natuurlijk. Ik zou toch denken dat geen enkele winkel zit te wachten op bergen overschot en dat proberen te beperken. Ik hoop het alleszinds.
Nu koop ik vlees meestal uit diepvries. Daar heb je ook niet zoveel overproductie want het blijft gewoon erg lang goed. Of dat zou ik toch denken... Maar soms lijkt het wel niet helemaal logisch wat de winkels doen...
idd. als duiker kijk je toch ook anders naar de zee en wordt er aan problemen zoals haaien die levend gevint worden wel aandacht besteed.pearlsofpassion schreef: Jep, begin bij jezelf.
Ik koop geen kabeljauw (zeker niet uit de noordzee!), ik vang er zelf geen als ik ga duiken.
het zou toch jammer zijn als onze kleinkinderen niet meer zouden kunnen genieten van de prachtige onderwaterwereld.
- pearlsofpassion
- Moderator
Spijtig genoeg klopt dat dus niet.
De meeste duikers halen boven wat ze kunnen pakken. Zijn net zo erg als de vissers.
Vreselijk vind ik dat.
Kabeljauw zit op wrakken en is gewoon zo te pakken, ze zwemmen niet weg. Maar de duikers beseffen niet dat wat ze zien alles is wat er is.
Ik ben bioloog. Dat telt zwaarder door dan duiker.
De meeste duikers halen boven wat ze kunnen pakken. Zijn net zo erg als de vissers.
Vreselijk vind ik dat.
Kabeljauw zit op wrakken en is gewoon zo te pakken, ze zwemmen niet weg. Maar de duikers beseffen niet dat wat ze zien alles is wat er is.
Ik ben bioloog. Dat telt zwaarder door dan duiker.
dit gaat even off topic.
maar ik heb echt als duiker geleerd om niets mee te nemen en ik houd me hier ook aan.
ik denk en hoop niet dat ik hier een uitzondering op ben.
maar wat betreft vlees voor mijn hond denk ik dat ik kwaliteit boven de prijs stel.
en bij ic heb ik wel goede kwaliteit gekregen behalve de geitensnippers die waren echt baggervet.
maar ik heb echt als duiker geleerd om niets mee te nemen en ik houd me hier ook aan.
ik denk en hoop niet dat ik hier een uitzondering op ben.
maar wat betreft vlees voor mijn hond denk ik dat ik kwaliteit boven de prijs stel.
en bij ic heb ik wel goede kwaliteit gekregen behalve de geitensnippers die waren echt baggervet.
- pearlsofpassion
- Moderator
In heldere wateren zal niemand wat meenemen, al een geluk, maar vooral in de Noordzee ben je al een uitzondering als je niets mee naar boven neemt. Kabeljauw, kreeft, noordzeekrab, enz...
Heel erg, maar het blijkt wel zo te zijn.
Ik doe er niet aan mee.
Zolang ze niet op kwal jagen, vind ik het allemaal onverantwoord.
Heel erg, maar het blijkt wel zo te zijn.
Ik doe er niet aan mee.
Zolang ze niet op kwal jagen, vind ik het allemaal onverantwoord.