Rabiës enting

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:Rabiës enting

Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

bianca1 schreef: RABISIN (Merial)
geïnact Rabiësvirus: 10exp 7 DL50/ml
Adjuv: aluminiumhydroxide
vaccin voor injectie
Posologie:
Eq, Bo, Ov:
Primovac:
(gn mat imm): 1 dosis (1 ml) op min 2 m lft
1ste revac op lft 1 jaar
(mat imm): 1 dosis op min 4 - 6 m lft
1ste revac na 1 jaar (Eq, Bo); na 3 jaar (Ov)
Revac:
elk jaar (Eq); alle 2 jaar (Bo); alle 3 jaar (Ov)
Ca, Fe:
Primovac:
(gn mat imm): vac op min 4 w lft, revac na 6 m
(mat imm): vac op min 3 m lft, revac na 3 jaar
Revac: alle 3 jaar
Mag bij Eq gelijktijdig toegediend worden met Tetagripiffa. Mag bij Fe als suspensie gebruikt worden voor Feliniffa. Mag bij Ca samen met Parvodog worden toegdiend of gelijktijdig (op 2 verschillende injectieplaatsen) met Parvodog, Trivirovax
fles 10 x 1 dosis (1 ml)
R/

Lijkt erop dat Rabisin ook voor drie jaar geregistreerd is.
Maar ditisdeelgische registratie, weet niet of dat voor Nederland ook geldt.
Yukiarnangmar

Bericht door Yukiarnangmar »

Yuki is 15 weken en heeft gisteren de rabies enting gehad. Dit is preventief omdat wij in de grensstreek wonen. Maar ze vertelde wel dat ook al werkt de enting 3 jaar en is dat gegarnadeerd door de fabrikant dat er nog steeds landen zijn die een enting eisen die dan pas gegeven is!! verder is het zo dat er kennels/pensions zijn die ook recente entingen eisen!! Ik mag Yuki dus gewoon weer rabies geven over 3 jaar mits ik niet op vakantie ga. Cocktail is met 1 jaar weer volledig dan ieder jaar parvo/weil en om het jaar de rest maar gaf als advies om kennelhoest ook ieder jaar te nemen omdat er pas veel honden waren die kennelhoest hadden
Angelique
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Yukiarnangmar schreef: Yuki is 15 weken en heeft gisteren de rabies enting gehad. Dit is preventief omdat wij in de grensstreek wonen. Maar ze vertelde wel dat ook al werkt de enting 3 jaar en is dat gegarnadeerd door de fabrikant dat er nog steeds landen zijn die een enting eisen die dan pas gegeven is!! verder is het zo dat er kennels/pensions zijn die ook recente entingen eisen!! Ik mag Yuki dus gewoon weer rabies geven over 3 jaar mits ik niet op vakantie ga. Cocktail is met 1 jaar weer volledig dan ieder jaar parvo/weil en om het jaar de rest maar gaf als advies om kennelhoest ook ieder jaar te nemen omdat er pas veel honden waren die kennelhoest hadden
Angelique
Parvo is helemaal niet ieder jaar nodig. En kennelhoest is al helemaaaaaal een flauwekul (en schadelijke!) enting!!
csinos
1-ster
1-ster

Bericht door csinos »

Door onduidelijke EEG regelgeving, let even op je stemrecht mbt de Europese grondwet, weten wij als hondenliefhebbers niet wat we moeten doen. Toch is het nu goed en duidelijk. Volgens de nieuwste richtlijnen moeten de met naam genoemde fabrikanten van het rabiesvaccin door ieder lidstaat gerespecteerd worden, dus ook de werkduur. Voor de paspoorten, waar een geldigheid van 1 jaar bij de rabiesvaccinatie staat, komen speciale inlegvellen welke door de da ingevuld kan worden. Een nobivac enting is daardoor gewoon 3 jaar geldig in de hele EEG.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

csinos schreef: Door onduidelijke EEG regelgeving, let even op je stemrecht mbt de Europese grondwet, weten wij als hondenliefhebbers niet wat we moeten doen. Toch is het nu goed en duidelijk. Volgens de nieuwste richtlijnen moeten de met naam genoemde fabrikanten van het rabiesvaccin door ieder lidstaat gerespecteerd worden, dus ook de werkduur. Voor de paspoorten, waar een geldigheid van 1 jaar bij de rabiesvaccinatie staat, komen speciale inlegvellen welke door de da ingevuld kan worden. Een nobivac enting is daardoor gewoon 3 jaar geldig in de hele EEG.
Kan ik dit ergens op internet vinden?
gr.
Nicolette
Timmy

Bericht door Timmy »

Gewoon even op de site van de KNMvD kijken. Maareh... ik zie nou niet zo dat er onduidelijkheid bestaat. Voor reizen naar een EU land waarvoor rabies nodig is, mag de hond gewoon gevaccineerd worden volgens het schema op de bijsluiter. Als je dierenarts dus in het paspoort vermeld dat de hervaccinatie pas over drie jaar is (ofwel de gegeven vaccinatie voor 3 jaar werkzaam is), is het gewoon legaal.

Gr.
Linda
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Timmy schreef: Gewoon even op de site van de KNMvD kijken. Maareh... ik zie nou niet zo dat er onduidelijkheid bestaat. Voor reizen naar een EU land waarvoor rabies nodig is, mag de hond gewoon gevaccineerd worden volgens het schema op de bijsluiter. Als je dierenarts dus in het paspoort vermeld dat de hervaccinatie pas over drie jaar is (ofwel de gegeven vaccinatie voor 3 jaar werkzaam is), is het gewoon legaal.

Gr.
Linda
Helaas is dit bij de meeste da's niet bekend, of beweren ze dat je nog steeds elk jaar moet enten >:(. Ze weigeren ook gewoon de enting voor 3 jaar in je dierenpaspoort te zetten >:(.
Ben er een tijdje terug mee bezig geweest, en heb hier een stuk of 5 da's gebeld, ze kwamen allemaal met datzelfde l*lverhaal >:( >:(.
Er was er zelfs 1 die beweerde dat alle rabiësvaccins een langere geldigheidsduur hadden.
Eentje was dan na veel gezeur wel bereidt voor 3 jaar te tekenen, maar zei dat ik heel veel problemen kon krijgen bij een evt. controle in het buitenland. ???

Heb net weer even op de site van de KNMvD gekeken en nu pas hebben ze de teksten aangepast. Toen ik deze topic opende stond er bij Duitsland dat er elk jaar opnieuw rabiës gevaccineerd moest worden, nu staat er : binnen het entschema.
Voor geïnteresseerden (pdf-file): http://www.knmvd.nl/eisen20042005.pdf
Timmy

Bericht door Timmy »

Hmm, weten het niet, of WILLEN het niet weten....
Afijn, laten we hopen dat zel allemaal het nieuwe schema toegestuurd hebben gekregen. Kunnen ze er niet meer onderuit...

Gr.
Linda
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Timmy schreef: Hmm, weten het niet, of WILLEN het niet weten....
Daar verdacht ik ze ook al sterk van >:( ;)
Afijn, laten we hopen dat zel allemaal het nieuwe schema toegestuurd hebben gekregen. Kunnen ze er niet meer onderuit...

Gr.
Linda
Ik hoop het echt.... ;), ik print het uit en neem het mee de volgende keer 8).
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Nitus schreef: Heb net weer even op de site van de KNMvD gekeken en nu pas hebben ze de teksten aangepast. Toen ik deze topic opende stond er bij Duitsland dat er elk jaar opnieuw rabiës gevaccineerd moest worden, nu staat er : binnen het entschema.
of je hond heeft "ineens" een andere naam ........... ::) ::) :-[ :-[
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Karin & Pyrs schreef: of je hond heeft "ineens" een andere naam ........... ::) ::) :-[ :-[
Was het nou Dewi of Shanay? ;) ;D
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Nitus schreef: Was het nou Dewi of Shanay? ;) ;D
uuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh
ikke niet weten ........ allebei??????
MIJN naam is in ieder geval haas ................ ::) ::) :-[
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Ik heb even op de site van de Fidin gekeken m.b.t. het vaccin van Merial. Het is maar 1 jaar geldig in Nederland en er zit zowel aluminium als thimerosal in. Dit is bij een niet gezonde hon vragen om moeilijkheden.
Gelukkig voeren de mensen op deze lijst geen fabrieksvoer.
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=re ... ductid=986
java
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door java »

Ben vanmorgen voor de rabiesvaccinatie geweest bij de da Weele in Oisterwijk. De enting was van nobivac en hij tekende zonder moeilijk te doen voor drie jaar. Hij legde zijn standpunt ook goed uit. Op mijn vraag hoe het nu zat met de jaarlijkse cocktail deelde hij mede dat volgens zijn mening dit niet nodig was, wel weil -iets voor leverziekte en ja kennelhoest eisen de pensions.
Hij zei wel dat sommige landen ieder jaar een rabies enting eisen en dat ik dat goed moest navragen als ik met de hond naar het buitenland wilde.
Ze waren ook met elkaar in gesprek hoe nu omtegaan met de entingen.....het klonk veelbelovend in mijn oren.

Will
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

Nitus schreef: Helaas is dit bij de meeste da's niet bekend, of beweren ze dat je nog steeds elk jaar moet enten >:(. Ze weigeren ook gewoon de enting voor 3 jaar in je dierenpaspoort te zetten >:(.
Ben er een tijdje terug mee bezig geweest, en heb hier een stuk of 5 da's gebeld, ze kwamen allemaal met datzelfde l*lverhaal >:( >:(.
Er was er zelfs 1 die beweerde dat alle rabiësvaccins een langere geldigheidsduur hadden.
Eentje was dan na veel gezeur wel bereidt voor 3 jaar te tekenen, maar zei dat ik heel veel problemen kon krijgen bij een evt. controle in het buitenland. ???

Heb net weer even op de site van de KNMvD gekeken en nu pas hebben ze de teksten aangepast. Toen ik deze topic opende stond er bij Duitsland dat er elk jaar opnieuw rabiës gevaccineerd moest worden, nu staat er : binnen het entschema.
De link doet het helaas niet.

Weet iemand waar je overzichtelijk de stand van zaken mbt de rabiesenting en geldigheidsduur voor EU kan vinden?

Morgen wordt Beau geent voor rabies. Maar de da-assistente wist niks van een geldigheidsduur van 3 jaar van Nobivac, zij enten met Vanguard. Als ik perse de Nobivac-rabies vaccinatie wil, dan moet ik veel meer betalen. Maar ze zijn wel geinteresseerd in de informatie vwb de langere geldigheidsduur van Nobivac-rabies. Dus ik wilde morgen wat uitdraaitjes meenemen. Maar het is zo'n enorme wirwar aan info :(.

Plaats reactie