Nieuwe hond, maar hoe ging barfen ook alweer?

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Nieuwe hond, maar hoe ging barfen ook alweer?

judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

[quote="Nugget"]
Anne en Judith, Duke is een knager in die zin dat hij vleesresten er af schraapt. Hij knaagt/kauwt niet op het bot.
Overigens was het enorm dik bevleesd met veel merg. En toen het kaal was bleek het geen bot te zijn maar gewrichten.....
Die hij verder liet liggen.
Omdat het zo enorm dik bevleesd en omringd door merg was kon ik niet goed zien wat het was...... :)
Geen bot dus, die andere slager, die zei dat ik het moest 'koken" moet nog maar eens naar school, er zat niet eens bot in!
[/quote]

Helemaal goed dus! Daar komen geen problemen van lijkt mij.
Zoals Anne ook zegt, ik blijf altijd in de buurt voor de zekerheid. Vanavond kreeg Diza lamsribben. Toen ik daarnaar stond te kijken, bedacht ik me dat ik nog even moest checken hoe de heimlich greep bij honden ook alweer moet. Ik ben absoluut geen angsthaas, maar je kan maar beter voorbereid zijn mocht het mis gaan.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 783.0.html

Veel plezier met het barfen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Maar gewrichten zijn toch ook bot? En als er merg was, moet er toch ook bot zijn geweest?

Maar als hij alleen schraapt, dan is het in orde!
mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

hoi,
toen ik mijn hond van de vakantie terugkreeg moest hij ook even aankomen.

ik heb dit gedaan door middel van extra maaltijd.
dus niet echt de hoofmaaltijd percentages aangepast ( mijn hond eet maar 1 x per dag)
maar gewoon s'middags wat extra's bestaand uit vleesbot en spiervlees.
dus b.v konijnkoppen met een beetje spiervlees
of een heel kwarteltje.
dit werkt voor mijn hond prima en de ontlasting blijft ook goed.
ik heb dit meer gedaan uit gemakszucht omdat ik mijn vriezer al vol had liggen met goede percentages.

groetjes
Mona
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

Duke is een pond aangekomen!  :)
Ik weeg hem op maandag altijd even bij de DA. Ik kon het ook al zien aan zijn kontje, dat is nu niet meer vierkant maar er zit een mooie ronding op....louter spier. Ook zijn borst is wat gespierder, het gaat de goede kant op.
Bij zijn ribbenkast blijft hij mooi 'droog", maar er zit net ietsje meer vlees op.
@ Mona, hij krijgt eigenlijk iedere dag wat extra's. Een rauwe, ongepekelde haring, of een rauw eitje met wat yoghurt, of wat extra spiervlees oid.
Vanochtend heeft hij zich weer uitgeleefd op een halve zalmkop van bijna een pond, vanavond spiervlees, organen en groente.
@ Anna, ik begrijp nog steeds niet wat voor een "bot" het was. Het bestond uit veel vlees en merg en 3 wit/blauwig glimmende dingen....geen idee wat het was...maar hij heeft ze mooi schoon geschraapt. Ik heb de andere helft van dat ding nog in de vriezer liggen, misschien kan ik er een foto van neerzetten?
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Hoi Nugget,

Welkom op barfplaats en wat fijn dat Duke het zo goed doet op barf O0

Ik woon zelf ook in Scheveningen en haal ook heel vaak vlees bij volgens mij de zelf polier op de markt ;)

Ik vroeg me trouwens af waar jij die ongepekelde haring haalt, ik ben er zelf heel lang naar opzoek geweest maar nog niet gevonden.

Ik bestel soms ook wat bij de Lupa, anderen online winkels en via de lijntjes hier, en misschien vind je het fijn om dat soms samen te bestelen zo dat je niet zo veel in 1 keer hoeft te bestellen en het nog wel in je vriezer past.
Laat maar weten als je dat wilt dan zal ik je een beetje op de hoogt houden van wanneer ik weer ga bestellen, ik denk dat het weer ergens in december word.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nugget"]
Dank je wel Lizzy. Hij zit idd. op 4 ons vleesbot per dag, dus dan ga ik het zo doen met die zalmkop.
Qua groentemix mistte ik idd bladgroente. Maar ik had ook nog boerenkool, rucola en doperwten.
Alleen.....die lagen dus toen de groentemix al klaar was nog in de groentela....lekker handig! ???

Ik ben net even naar de DA geweest. Die is overigens fan van barfen.
Ik heb Duke nu 10 dagen. Ik heb hem uit het asiel gehaald, daar hadden ze de arme ziel aan het hek vastgebonden gevonden! >:(
Een week geleden woog hij 28,5 kilo. Nu nog maar 27,5 kg.
Volgens haar ligt dit aan het feit dat hij nu bij mij, itt in het asiel, wél veel lichaamsbeweging krijgt en de stress van de omschakeling van asiel naar een nieuw thuis.
Duke zit op 3%. Wat vinden jullie, zal ik hem hoger in percentage gaan zetten bijv. 4%? 
Of zal ik het zo laten. Hij moet ongeveer 3 kilo aankomen.
[/quote]

Ja hoor, zet hem maar gerust op 4%. Voeren moet je echt met de ogen doen en aanpassingen maken op basis van hoe je hond eruit ziet. En nu zeker het weer weer kouder wordt, zal Duke zeker meer nodig hebben. En is 4% te weinig, geef je hem tijdelijk 4,5%. Of zelfs 5%.

Fijn zeg, een BARF vriendelijke DA!
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

Hoi Jasmijn, als we het over de poelier hebben die wekelijks op het donderdagse marktje in de Stevinstraat staat, dan gaan we naar dezelfde!
Ik haal daar altijd kippennekken en parelhoenkarkassen, die laatste vind ik overigens erg kaal, maar dat wordt opgevangen door de kippennekken.
Hij heeft trouwens ook mooi hertenvlees, afsnijsels voor 4 euro per kilo.
Die haring haal ik bij de Dobey, ook in de Stevinstraat. Daar kan je tegenwoordig alles voor Barfen krijgen, maar wel duurder en vaak op bestelling.
Maar die haringen hebben ze altijd. Ze wegen tussen de 2 en 3 ons en kosten ongeveer 80 cent per stuk.
Ik haal daar ook zalmkoppen vandaan. Enorme joekels van meer dan 800 gram voor 2,50 per stuk.
Voor de orgaanvariatie haal ik daar gemengde konijnorganen.
Maareh, goed idee om eens samen te bestellen!  :)
Kan jij me tegen die tijd pb'en?

@ Lizzy, Duke zit al een dag of tien op 4% en is inmiddels al een pond aangekomen! ;)
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Ja dat is de poelier waar ik ook altijd koop :biggrin2:
En die dobey ken ik, vroeger was ik daar kind aan huis zeg maar  :P
Maar tegenwoordig bestel ik eigenlijk alles via internet dus ben er al heel lang niet meer geweest.
Ik zal morgen gelijk even gaan kijken.

Ik zal je een pb sturen als ik weer ga bestellen  ;)
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

[quote="jasmijn"]
Ik zal morgen gelijk even gaan kijken.
[/quote]

Ha, ha, ik moet morgen én naar de poelier én naar de Dobey, mijn haring is namelijk op. ;D
Heb jij een hond of een kat btw?
En wat voor eentje?
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Ik heb 2 katten ( Eros en aron) en een hond(je) ( Femke )

Femke is een kruising tussen 4 rassen en dus een echt mix.
Ze lijkt kwa groten een beetje op een te groot uitgevallen corie ( weet even niet meer hoe je dit schrijft ) ze is 1 grote witte pluizen bal met een zwarte kop en vlekken.

Ze staat hier op een foto onder mijn naar aan de linker kant naast het bericht ;)

Misschien neem ik haar morgen wel mee, kan je me aan haar herkennen.
Want het lijkt me wel leuk om je even in het echt te ontmoeten, als jij dat ook wilt natuurlijk.
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

[quote="jasmijn"]

Want het lijkt me wel leuk om je even in het echt te ontmoeten, als jij dat ook wilt natuurlijk.
[/quote]

Dat lijkt me enig, maar ik heb geen idee wanneer ik naar de Dobey en de markt ga morgen.
Heb een erg vol programma en moet het er zowieso echt tussen gaan proppen.
Andere keer misschien?
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Is goed hoor, ik ga zelf elke week naar die markt dus dat komt wel  ;)
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

En wie kwam ik daar stomtoevallig tegen bij de Dobey??? Jasmijn!!! ;D
Ze herkende mij aan het feit dat ik een kilo gemixte konijnenorganen bestelde! ;)

Ik ben wederom vreslijk blij met mijn poelier Kukeleku, want wat had hij vandaag voor me?
3 complete, in stukken gehakte konijnen, bij elkaar 2.5 kilo, voor nog geen 5 euro.
Maar hoe moet ik dat gaan rekenen qua percentage?
Mijn hond zit op 500 gram karkas en 3 ons vlees per dag.
Een bevleesd konijn, hoe moet ik dat berekenen? Als vlees, als karkas, een combinatie van beiden en zo ja, hoe?
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

[quote="Nugget"]
En wie kwam ik daar stomtoevallig tegen bij de Dobey??? Jasmijn!!! ;D
Ze herkende mij aan het feit dat ik een kilo gemixte konijnenorganen bestelde! ;)

Ik ben wederom vreslijk blij met mijn poelier Kukeleku, want wat had hij vandaag voor me?
3 complete, in stukken gehakte konijnen, bij elkaar 2.5 kilo, voor nog geen 5 euro.
Maar hoe moet ik dat gaan rekenen qua percentage?
Mijn hond zit op 500 gram karkas en 3 ons vlees per dag.
Een bevleesd konijn, hoe moet ik dat berekenen? Als vlees, als karkas, een combinatie van beiden en zo ja, hoe?
[/quote]
Ik reken het als compleet.
Zit namelijk ook nog orgaan in.
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

[quote="Thea"]
Ik reken het als compleet.
Zit namelijk ook nog orgaan in.
[/quote]

Klinkt idd. logisch!
Moet alleen morgen, als ze zijn ontdooid kijken of er idd nog orgaan in zit.
Heb wel de koppen kunnen zien, maar de rest nog niet kunnen bekijken.
Indien ze qua buikholte verder toch leeg zijn kan ik dus gewoon aanvullen met orgaan en heb ik een prachtmaal voor Duke! :D

Plaats reactie