Lizzy schreef:
Ja, leg de schuld maar bij rauwe/verse voeding. Hoe naief. In Amerika is het gewoon een epidemie en worden er complete dikke boeken over geschreven door bijv. Jean Dodds. En daar komt het bij brok etende honden net zo vaak zo niet vaker voor als bij rauw/vers etende honden. Dus het is een tikje gemakkelijk om dat als oorzaak aan te wijzen, terwijl het aantal lijdende honden die brokken eet ook in NL spectaculair is gestegen de afgelopen 50 jaar. Misschien moet de oorzaak wel ergens anders gezocht worden. In vaccinatie ofzo. Ik noem maar een dwarsstraat.
Trouwens ik snap dat je problemen krijgt als je iedere dag alleen maar biefstuk voert (en zelfs deze honden krijgen dat vaak niet eens), maar dat het nou echt zo moet zijn dat je calcium/fosofor verhouding tot op de procent nauwkeurig tot 2 getallen achter de komma precies moet kloppen, dat gaat er bij mij niet in. Dat doen we bij ons zelf toch ook niet? Of is het skelet van een hond vele malen ingewikkelder als dat van een mens?
Lizzy schreef:
(ik heb het trouwens niet tegen jou hoor *flip* met mijn "ja, leg de schuld maar neer bij rauwe/verse voeding. Hoe naief" maar wel tegen die meneer de professor).
dacht ik al
maar wat de prof bedoelde is dat het probleem niet bij barf/kvv ligt, met botten er organen is daar namelijk niets mis mee. Wel bij mensen die denken goed bezig te zijn door hun hond tafelrestjes te geven met af en toe een lap vlees erbij en dat barf noemen. Als DA moet je dan wel ff vragen wat er gevoerd wordt als men zegt: barf/vers oid. Had ik er mss ff duidelijk bij moeten zeggen.
*Dorothea* schreef:
Trouwens ik snap dat je problemen krijgt als je iedere dag alleen maar biefstuk voert (en zelfs deze honden krijgen dat vaak niet eens), maar dat het nou echt zo moet zijn dat je calcium/fosofor verhouding tot op de procent nauwkeurig tot 2 getallen achter de komma precies moet kloppen, dat gaat er bij mij niet in. Dat doen we bij ons zelf toch ook niet? Of is het skelet van een hond vele malen ingewikkelder als dat van een mens?
Voor zover ik het altijd begrepen heb: Het luistert nogal nauw als je niet-natuurlijk calcium gebruikt, (zoals in brok en misschien ook in bepaalde kvvs maar daar ben ik niet in thuis) dan moet het gewoon kloppen anders gaat het mis. Eet je gewoon "normaal" met natuurlijk calcium dan is er geen enkel probleem. En mensen eten ook (nog) normaal (enigszins dan).