Barfplaats Weet Raad: wasmachine op houten vloer
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Barfplaats Weet Raad: wasmachine op houten vloer
dan hopen we dat dit de komende 25 jaar ook zo blijft, want muren waar wasmachinewater langs af is gelopen, wil je niet zien en nog minder hebben 
Ik denk dat, dat een ingrijpende verbouwing zal worden...als je een houten vloer (van boven verdieping) wilt laten vervangen voor een betonvloernova schreef:
Vaak worden voor dit soort renovaties, zwaluwstaartplaten op de balken gelegd,, een betonvloer eroverheen, en dan een tegelvloer,![]()
-
Lil
Waterschade is vreselijk, maar een waterslot en lekbak zou toch moeten helpen!
Lizzy, is er eventueel de mogelijkheid om de wachmachine in de schuur te zetten? Als daar geen aansluiting/afvoer is, is die daar misschien te maken? Wij hebben de wasmachine in de garage staan en dat bevalt prima 
Ik denk dat er hele volksstammen zijn met en wasmachine op de 1e verdieping op een houten vloer.
Lijkt mij toch dat daar een betere oplossing voor moet zijn dan "even" de vloer te vervangen.
Met lekbak en waterslot en een kwaliteitsapparaat lijkt de kans op lekkage mij vrijwel uitgesloten.
Wasmachine in de schuur lijkt me niet de eerste gedachte als alle aansluitingen binnen zitten.
Sowieso lijkt een wasmachine in huis mij veel handiger dan in een schuur.
Lijkt mij toch dat daar een betere oplossing voor moet zijn dan "even" de vloer te vervangen.
Met lekbak en waterslot en een kwaliteitsapparaat lijkt de kans op lekkage mij vrijwel uitgesloten.
Wasmachine in de schuur lijkt me niet de eerste gedachte als alle aansluitingen binnen zitten.
Sowieso lijkt een wasmachine in huis mij veel handiger dan in een schuur.
Nou, de pest is, ik heb de wasmachine NU en de komende periode (met de puppen) heel hard nodig. Dus op zich kan ie in de schuur maar we hebben gewoon geen tijd meer om het ding naar de schuur te laten brengen en een afvoer te maken.....
Zo'n renovatie gaat 'm hier echt niet worden hoor! De vloer blijft wat ie is!
Mijn ouder hebben 20 jaar geleden bij de verbouwing van de badkamer waar ook een houten vloer lag ook beton gestord, eroverheen. Hoe precies weet ik niet maar volgens mij met extra metalen balken en dan zo'n speciale ribbelplaat en dan beton erop.
Maar voorlopig maar ff proberen met wat tegels, matten en waterpas zetten.
Ik heb trouwens een spookverhaaltje van het studentenhuis nog. Wasmachine in badkamer met houten vloer, daaronder een kelder. Nou hadden we al aan de huisbaas doorgegeven dat het er niet goed uitzag, het plafond van de kelder, maar ja huisjesmelkerts. Later is de badkamer naar beneden gekomen
(maar ja daar lekte ook de toevoerslang ed, en volgens mij ook geen lekbakvoorziening..
Maar voorlopig maar ff proberen met wat tegels, matten en waterpas zetten.
Ik heb trouwens een spookverhaaltje van het studentenhuis nog. Wasmachine in badkamer met houten vloer, daaronder een kelder. Nou hadden we al aan de huisbaas doorgegeven dat het er niet goed uitzag, het plafond van de kelder, maar ja huisjesmelkerts. Later is de badkamer naar beneden gekomen
(maar ja daar lekte ook de toevoerslang ed, en volgens mij ook geen lekbakvoorziening..
+zurca schreef: Ik denk dat, dat een ingrijpende verbouwing zal worden...als je een houten vloer (van boven verdieping) wilt laten vervangen voor een betonvloerDe draagbalken, die ook van hout zullen zijn gaan zo'n betonvloer nooit kunnen dragen vrees ik....
Om even in te gaan op zo een aanpassing:
Balken blijven altijd zitten, alleen de vloerplanken worden er dan uitgehaald.
Metalen zwaluwstaart platen erover, en een laag cement van een paar centimeter. dan tegels erover, je je vloer is watervast
Kan per ruimte zo gedaan worden.
Maar als iemand hier niet voor kiest, prima toch?
dat zij dus die zwaluwstaartplatenKaio schreef: Mijn ouder hebben 20 jaar geleden bij de verbouwing van de badkamer waar ook een houten vloer lag ook beton gestord, eroverheen. Hoe precies weet ik niet maar volgens mij met extra metalen balken en dan zo'n speciale ribbelplaat en dan beton erop.
Moet natuurlijk ook wel tot de mogelijkheden behorennova schreef: +
Om even in te gaan op zo een aanpassing:
Balken blijven altijd zitten, alleen de vloerplanken worden er dan uitgehaald.
Metalen zwaluwstaart platen erover, en een laag cement van een paar centimeter. dan tegels erover, je je vloer is watervast
Kan per ruimte zo gedaan worden.
Maar als iemand hier niet voor kiest, prima toch?
En qua lekkage schiet je daar natuurlijk nul mee op, toch?
- Angelique
- 5-sterren

Niet veel...langs beton komt het net zo hard naar beneden zetten. Alleen dan droogt je vloer weer wat makkelijker aan. Maar gut jee, ook hier in de hele wasmachinecarriëre nog nooit lekkage gehad.Lizzy schreef: En qua lekkage schiet je daar natuurlijk nul mee op, toch?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hier idem, en een laaaaaaaange carrièreAngelique schreef: Niet veel...langs beton komt het net zo hard naar beneden zetten. Alleen dan droogt je vloer weer wat makkelijker aan. Maar gut jee, ook hier in de hele wasmachinecarriëre nog nooit lekkage gehad.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Lijkt me sterk dat je binnen nu en het moment waarop de pups uit huis gaan ineens problemen met je wasmachine krijgt, zeker als het een nieuwe Miele is. Kortom, het hoofd koel houden!Lizzy schreef: Nou, de pest is, ik heb de wasmachine NU en de komende periode (met de puppen) heel hard nodig. Dus op zich kan ie in de schuur maar we hebben gewoon geen tijd meer om het ding naar de schuur te laten brengen en een afvoer te maken.....
Nou, dat trillen moet dus wel verholpen worden want dat horen ze 3 straten verderAnne in Duitsland schreef: Lijkt me sterk dat je binnen nu en het moment waarop de pups uit huis gaan ineens problemen met je wasmachine krijgt, zeker als het een nieuwe Miele is. Kortom, het hoofd koel houden!