Basco ineens mank na gevecht met Kaine: het gaat goed nu!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Basco ineens mank na dominantie gevecht met Kaine

BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

[quote="renate1985"]
Dat is inderdaad het mooie van honden. Je kan fouten maken als je ze maar inziet en de fout bij jezelf zoekt.
[/quote]

Heel mooi gezegd. Succes gaat wel goedkomen met jullie!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik geef hop en/of valeriaan caps van de Tuinen
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="vanaalst"]
ik geef hop en/of valeriaan caps van de Tuinen
[/quote]

Ha, dank je. De Tuinen hebben wij hier niet, maar ik neem aan dat van een standaardmerk ook wel in orde is. Of hebben die van de Tuinen een bepaalde sterkte?
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Even een update. We zijn nu een paar dagen verder en de rust is weer terug.
Af en toe willen ze nog weleens op elkaar rijden, of aanstalte maken en dan is een simpele Nee of denk erom voldoende om meteen te stoppen.
Er word ook veel minder aan plasjes geroken, gelikt en erbij geschuimbekt dus volgens mij zijn de teef/teefjes door het ergste van loopsheid heen hier in de buurt.
De oorzaak was dus echt loopse teefjes. Basco is wel gecastreerd maar als er een volle reu in de buurt is moet hij daar toch aan laten zien dat een teef "van hem is". Is er geen reu in de buurt heeft hij ook totaal geen intresse in een loopse teef.

Kaine is wel Basco aan het uitproberen, hij probeerd boven Basco te komen. Steeds zijn kop of poot op Basco zijn rug leggen, Basco accepteerd niet en een korte snauw is nu weer voldoende om Kaine in te dimmen voor even. Kaine gaat er in ieder geval niet tegen in dus geen gevechten meer geweest.
Basco is niet echt duidelijk naar Kaine en accepteerd heel veel van hem en Kaine heeft vorige week dat geduld van Basco flink op de proef gesteld wat dus niet goed uitpakte. Voor nu is het in ieder geval weer rustig tussen hun.

We blijven ze in de gaten houden en letten nu ook beter op de kleine signalen.
We zien dat Kaine de aanstichter is in 9 van de 10 gevallen. Als we hem corrigeren stopt Basco ook meteen ( die reageerd op Kaine ). Komt dus helemaal goed hier.
We zorgen voor hop tabletten zodat de volgende keer de hormonen wat beter in toom te houden zijn ( hopelijk en anders toch een implantaat overwegen ).

Allemaal nogmaals bedankt!
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Re: Basco ineens mank na gevecht met Kaine: het gaat goed nu!!

Bericht door Vivianneb »

Super dat het beter gaat!! Daar mag je jezelf ook een flinke schouderklop voor geven hoor :D

Implantaat kan wel een goede zijn, alleen wel even heel goed mentaal voorbereiden dat die eerste 6 weken door hormoonschommelingen het gedrag (kan) verergeren...
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Ja we zijn echt blij dat het beter gaat!
Ook een paar super tips gekregen van de gt. In de tuin belonen zodra ze beide ergens rustig liggen en als er verveeld word gaat de aanstichter aan de lijn. De lijn hebben we niet nodig gehad met alleen de snoepjes liggen ze beide aan mijn voeten.
Ook het advies gekregen om hem te castereren. Om de scherpe kantjes eraf te halen en om hem trainbaarder te maken en om te zorgen dat geen last meer heeft van loopse teefjes. Dit gaan we overwegen en waarschijnlijk toch de stap zetten in combinatie met blijven trainrn. Het castereren is ook omdat hij moeilijk tot niet goed om kan gaan met andere intacte reuen. We gaan hier uiteraard eerst heel goed over nadenken omdat het niet terug te draaien is.

Plaats reactie