Zoveel nieuwe pups op Barfplaats, hoe worden ze geënt?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Zoveel nieuwe pups op Barfplaats, hoe worden ze geënt?

Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

*Dorothea* schreef: Ik snap ook niet zo goed waarom we in NL op 6 weken puppyDP geven, terwijl het in andere landen heel gebruikelijk is om op 8 en 12 weken DHP te geven.
'Vroeger' wisten we niet beter dan dat het normaal was om pas op 9 weken te vaccineren. Ik weet dat ik Mara in 1994 ongevaccineerd meekreeg en ook mijn eerste nest (geboren in 1996) ging ongevaccineerd naar de nieuwe baasjes. Pas op 9 weken kregen ze de eerste enting. Uit mijn hoofd was het 9, 12 en 16 weken.

Na verschillende minder goede ervaringen met de DP zou ik best terug willen naar dat entschema maar dat accepteert niemand meer tegenwoordig.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Hitam schreef: Ik kom op 9 weken toch nogal pups tegen waarbij de Puppy DP heel goed is aangeslagen. Zoals bij Google. Dus die hadden weinig of geen antilichamen op 6 weken. Ik vind het persoonlijk nogal eng om te wachten tot 10 weken.
Maar kun je concluderen dat er weinig antistoffen waren? Die DP is extra zwaar om door de maternale immuniteit heen te breken, niet zo'n fijne vaccinatie dus. :-\
Ik heb het trouwens niet over wachten tot 10 weken, ik bedoel het schema zoals in Dld wordt gehanteerd, op 8 en 12 weken DHP.
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Het blijft dus iedere keer weer een keuze.
Er zijn deze week puppy's naar Finland, Zweden en naar Duitsland gegaan, dan probeer je weer een midden weg te vinden. De pil tegen de vossenlintworm moest en heeft gelukkig geen problemen gegeven, want het zou heel vervelend zijn wanneer de pup aan de diarree is in het vliegtuig.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

1eboa schreef: Het blijft dus iedere keer weer een keuze.
Er zijn deze week puppy's naar Finland, Zweden en naar Duitsland gegaan, dan probeer je weer een midden weg te vinden. De pil tegen de vossenlintworm moest en heeft gelukkig geen problemen gegeven, want het zou heel vervelend zijn wanneer de pup aan de diarree is in het vliegtuig.
Ja dat lijkt me ook erg vervelend voor de pup, maar je zal je puppy toch maar onder de stront meekrijgen...
Bij jou vliegen ze dus ook al uit, is alles nu weg?
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Els en Max schreef: Flow (9, 5 weken) heeft gisteren Parvo-c gehad en Lepto. Over 3 weken de cocktail en dan zijn we klaar. Mijn da titert ook, dat komt dus mooi uit.
Ze wilde me ook nog ontwormingstabletten meegeven, maar dat heb ik vriendelijk afgewimpeld. Kreeg wel een tasje Hill's mee, maar daar waren de buren weer blij mee.

Hoe zit dat eigenlijk met rabiës? Wij wonen hier in de duinen, de vossen lopen letterlijk door de straat en zijn niet bang (genoeg) meer voor de mensen. Kunnen die rabiës bij zich dragen of is dat alleen voorbehouden aan hun soortgenoten over de grens?
In NL komt geen rabies voor, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik woon vlak bij de Belgische grens, dus moet de honden wel enten (Bovendien gaan ze mee op vakantie naar UK)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Vandaag de siamsa pupjes weer getiterd. Eén keer DHP gevaccineerd op 9 weken, nu op bijna 13 weken keurige titers. Die hebben we toch mooi even twee keer nutteloos vaccineren bespaard.  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: Vandaag de siamsa pupjes weer getiterd. Eén keer DHP gevaccineerd op 9 weken, nu op bijna 13 weken keurige titers. Die hebben we toch mooi even twee keer nutteloos vaccineren bespaard. :)
Juist, exact! Wij waren heel blij :-*
1eboa
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door 1eboa »

Ik kan me voorstellen, dat je blij bent. Wij hebben deze keer ook gekozen om met 9 weken DHP te geven, ik ben ook benieuwd naar onze pup.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

*Dorothea* schreef: Vandaag de siamsa pupjes weer getiterd. Eén keer DHP gevaccineerd op 9 weken, nu op bijna 13 weken keurige titers. Die hebben we toch mooi even twee keer nutteloos vaccineren bespaard. :)
Wauw! Daar wordt je blij van.

Jammer dat ze al geweest zijn, ik had graag de check samen gedaan ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ramses1 schreef: Wauw! Daar wordt je blij van.

Jammer dat ze al geweest zijn, ik had graag de check samen gedaan ;)
Het was thuis titeren in zoetermeer ;)
essie
3-sterren
3-sterren

Bericht door essie »

Hier is helaas de parvo niet aangeslagen. >:(
Met 11 weken geent, gister gecheckt, en helaas alleen parvo niet goed genoeg.
Maar nog niet niet entbaar.

Maar ben dus wel heel blij dat ik titer, want anders geef je gewoon alle entingen en loopt je hond over een paar maanden gewoon onbeschermd voor Parvo in de rondte.
Over een paar weken dus nog maar een keer titeren en dan kijken wanneer er weer geent kan worden.
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Ik heb met 9 wkn getiterd. Hier ook Parvo heel laag. Ik moest nog een paar weken wachten en dat vond ik best eng. Dus met 12 wkn opnieuw tegen Parvo geënt.
Ik moet nog tegen Weil enten. Wilde het eerst helemaal niet doen, maar lees dat zelfs de ervaren mensen hier, de pup wel enten. Dus toch maar verstandig misschien.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ja het liefste zou ik m'n pup gewoon met het nieuwe vaccin van nobivac vaccineren tegen leptospirose, maar ja dat komt pas eind van dit jaar op de markt. Ik durf het risico niet aan om niet te vaccineren. Bij ons in het dorp zijn al eens een hond en ook een man overleden aan de ziekte van weil. Patsy drinkt nu al uit de sloot.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

wat is dat vaccin dan door?

ik entte normaal pas op 9 weken en ging ervoor gewoon ook met ze naar hondenschool ivm goede titers,

maar sinds ik hondenziekte heb ent ik heel vroeg voor hondenziekte
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

danielle1980 schreef: wat is dat vaccin dan door?
een nieuw vaccin zonder adjuvans, met 4 verschillende lepto bacterien
ik entte normaal pas op 9 weken en ging ervoor gewoon ook met ze naar hondenschool ivm goede titers,

maar sinds ik hondenziekte heb ent ik heel vroeg voor hondenziekte
heeft een hond bij jou hondenziekte gehad? Was dat een nederlandse hond? Zo zie je maar weer, er vanuit gaan dat het niet meer voorkomt, is niet altijd verstandig.

Plaats reactie