Hulp nodig

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Hulp nodig

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je al op www.voerwijzer.com gekeken om je kvv's te vergelijken?
Daar heb je alles op een rijtje en ook een prijsindicatie.
roebeltje
1-ster
1-ster

Bericht door roebeltje »

[quote="M@rina"]
Omdat er aan karkas en zeker aan de nekjes nog wel wat vlees zit en zal bij een hond van 8 kilo een rauw ei en groente voldoende smeuïgheid aan de ontlasting geven. Mijn ervaring is dat als je bij een kwartelkarkasje (daar zit bijv. nog vel en wat vlees aan) en ei en spiervlees toe voegt dat de ontlasting dan slap wordt.

Toch geef ik in een later bericht nog aan dat als de karkassen erg kaal zijn er ook wat spiervlees bij moet.
Als je maar 2 dagen barft hoef je je niet zo'n  zorgen te maken om de verhoudingen als je daarnaast 5 dagen afwisselt met kvv's en diersoorten. Spiervlees en orgaan krijgt de hond afdoende in de 5 dagen kvv. Ik vind het dan leuker/belangrijker dat de hond ook nog een eitje, verse groente en wat zuivel krijgt.
Het rekenmodel is vooral belangrijk as je alle dagen van de week zelf samenstelt, d.m.v. het rekenmodel kan je dan bepalen wat je hond per week aan bot, spier en orgaan nodig heeft.

Dit is een interessant stuk (zie link hieronder) om te lezen, al deel ik zelf de mening niet dat veel kvv's vooral orgaan en weinig spiervlees bevat, afgaand op de kvv's die ik voer is de verhouding spiervlees bot orgaan: 50-55% spiervlees 20-25% bot en 15-20% orgaan en de hoeveelheid groente varieert van 0 tot 10%,
Er zijn tegenwoordig ook behoorlijk kvv's wat die 70% spier 15% bot en 15% orgaan bevatten o.a Lotgering die TS grotendeels voert, voldoende spiervlees dus:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
[/quote]

Bedankt voor je uitleg.
Zelf geef ik er toch liever telkens spiervlees bij, maar goed dat is mijn ervaring met mijn honden ;-)
Plaats reactie