Hulp nodig

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hulp nodig

tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Als je haar lam en geit geeft, dan krijgt ze dus vette vleessoorten. Het gaat er niet over dat er vet aan zit, het vlees zelf is veel vetter.

Omdat haar pancreas veel harder moet werken bij 2x daags eten voor de verwerking van het eten, de hoeveelheid is dan gewoon veel meer. Bij 4x daags is de hoeveelheid eten minder per keer. De pancreas moet je bij haar gewone eten doen en niet apart.

Maar als jij denkt dat ze het op de zymoral beter doet, dan moet je haar dat geven, makkelijk zat.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 15 mar 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Nouja , liever dus niet...Had liever gehad dat ze het goed zou doen op de verse pancreas.

Oke , geen lam en geit meer voor haar!
Ik dacht dat die eendagsgeitjes wel goed mager waren , maar niet dus.

Ze krijgt de pancreas samen met haar eten , ik reken het niet mee in de berekening van orgaan of spier[zou niet weten waar het onder valt , lijkt mij orgaan eigenlijk zoals het eruit ziet en aanvoelt...]

Vandaag na 4 uur , lag ze weer in haar eigen urine op het laminaat...waterbak van 4 liter moet ik elke dag bijvullen...
Bank was vanmorgen ook weer erg nat , ondanks luier. En dit is na 6.30 uur.
We gaan nog even door , en kan der wel een poosje op 4 maaltijden zetten. Heb de pancreas wel verdubbeld.
Nog 4 dagen zo , en dan stopt dit experiment.
We weten waar ze het wel goed op doet , ook al stuit het mij wel tegen de borst....
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Gebaseerd op mijn eigen ervaringen zou ik de pancreas ook aanpassen aan het eten, is dat vetter dan wat meer pancreas. Ik zou het ook niet meerekenen, strikt genomen valt het onder orgaan, maar ik zou het gewoon bovenop het eten geven, en gewoon bij elke maaltijd inderdaad, ook met de Zymoral trouwens, altijd bij het eten geven, dus word er 5 keer gegeten, 5 keer pancreas of Zymoral erbij.
In mijn ervaring had vet niet eens zo heel veel invloed...granen waren hier veel erger...

Plaats reactie