Ik wou nou net zeggen.....Vivianneb schreef: Ik kan best begrijpen dat je het mindere spiervlees links laat liggen - maar om dan een goedkope kvv ervoor in de plaats te geven begrijp ik niet. Hou je dan jezelf niet voor de gek - want ik weet denk wel zeker dat dat goedkope spiermeuk in die kvv's verdwijnen...
Spiervlees...best duur aan het worden
Moderator: Lizzy
Re: Spiervlees...best duur aan het worden
dan ben ik toch weer blij dat er hier op een dag maar 330 gram doorheen gaat 
gelukkig kan ik me hierdoor nog permitteren om mooie barf te blijven kopen
gelukkig kan ik me hierdoor nog permitteren om mooie barf te blijven kopen
Waar ik vooral naar kijk is goed bevleesd bot, dan hoef ik ook minder spiervlees erbij te geven.
Misschien wel maar misschien ook niet. Ik heb geen idee wat ik me bij bv mdm moet voorstellen en hoe het met de kwaliteit daarvan zit. Ik weet alleen dat ik de kosten van het stukje spiervlees wat Pixie krijgt moet veranderen.Vivianneb schreef: Ik kan best begrijpen dat je het mindere spiervlees links laat liggen - maar om dan een goedkope kvv ervoor in de plaats te geven begrijp ik niet. Hou je dan jezelf niet voor de gek - want ik weet denk wel zeker dat dat goedkope spiermeuk in die kvv's verdwijnen...
Ik weet alleen dat de kosten van spiervlees behoorlijk gestegen zijn. Zelfs hier op BP zie ik al prijzen voorbij komen van ruim 4 euro per kg spiervlees.
-
judith1967
- 5-sterren

En dat kvv is gemalen,dus de maag hoeft geen moeite voor verteren te doen.Vivianneb schreef: Ik kan best begrijpen dat je het mindere spiervlees links laat liggen - maar om dan een goedkope kvv ervoor in de plaats te geven begrijp ik niet. Hou je dan jezelf niet voor de gek - want ik weet denk wel zeker dat dat goedkope spiermeuk in die kvv's verdwijnen...
Als ik Dorian zijn kilo portie in Smuldier zou geven,dan weet ik zeker dat hij de volgende ochtend een piepbuik heeft en gal spuugt.
- Angelique
- 5-sterren

En rot gezegd, zolang men het er voor betaald, kan het er ook voor gevraagd worden. Als ik dan zie dat een b.v. Degomeat blijkbaar goed vlees kan leveren voor dezelfde prijs en dat die dat ook nog vanaf een bepaald bedrag gratis thuis komt brengen, uit voorraad leverbaar, (voorraad houden kost ook geld) BTW afdraagt, belasting afdraagt en er ook nog een boterham van moet kopen voor zichzelf en zijn personeel enz. dan gaat er wat mis bij het idee van "de lijntjes" waar ze ooit voor opgezet zijn, namelijk "helpt elkander aan goed vlees voor een leuke prijs" en de prijzen die heden te dage voorbij komen zijn zo nu en dan, maar vooral steeds vaker verre van leuk te noemen.TMG1961 schreef: Misschien wel maar misschien ook niet. Ik heb geen idee wat ik me bij bv mdm moet voorstellen en hoe het met de kwaliteit daarvan zit. Ik weet alleen dat ik de kosten van het stukje spiervlees wat Pixie krijgt moet veranderen.
Ik weet alleen dat de kosten van spiervlees behoorlijk gestegen zijn. Zelfs hier op BP zie ik al prijzen voorbij komen van ruim 4 euro per kg spiervlees.
-
Martine-Tom
Ik zou dan liever minder kwaliteit spiervlees kopen dan smuldier, dan zie je iig nog wat je voert 
Nou heb ik opzich niks tegen smuldier maar de redenatie loopt wat krom, geen goedkoop spiervlees vanwege de kwaliteit, dus dan maar smuldier.
Tom krijgt het ook wel eens, als ie een dagje naar de oppas gaat...die vind botten eng en vies en jakkie enzo
Nou heb ik opzich niks tegen smuldier maar de redenatie loopt wat krom, geen goedkoop spiervlees vanwege de kwaliteit, dus dan maar smuldier.
Tom krijgt het ook wel eens, als ie een dagje naar de oppas gaat...die vind botten eng en vies en jakkie enzo
-
hannabelgje
- 5-sterren

We hebben het hier niet over smuldier kvv, maar over de smuldier enkelvoudig vlees versie. Daar zit alleen runderkopvlees in. Geen orgaan of bot. Voor 1 keer per week vind ik het echt geen ramp om te voeren.
-
Martine-Tom
Nee ik ook niet, maar als je geen goedkoper spiervlees wil voeren vanwege de kwaliteit vind ik het wat raar om dan wel smuldier te voeren.hannabelgje schreef: We hebben het hier niet over smuldier kvv, maar over de smuldier enkelvoudig vlees versie. Daar zit alleen runderkopvlees in. Geen orgaan of bot. Voor 1 keer per week vind ik het echt geen ramp om te voeren.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Dat staat nergens hoor. Er staat dat hij spiervlees gekocht had wat hooguit een euro waard was. Niet dat hij geen mindere kwaliteit spiervlees wil voeren. En dat hij dus kritisch is omdat hij er veel voor betaalt en dan dus een zekere kwaliteit verwacht.Martine-Tom schreef: Nee ik ook niet, maar als je geen goedkoper spiervlees wil voeren vanwege de kwaliteit vind ik het wat raar om dan wel smuldier te voeren.
Dan begrijp ik sommige antwoorden misschien verkeerd, maar zo lees ik het wel (niet die van de to. trouwens, die heeft het vooral over de prijs, ik verwees dus naar de aangeboden oplossingen).hannabelgje schreef: Dat staat nergens hoor. Er staat dat hij spiervlees gekocht had wat hooguit een euro waard was. Niet dat hij geen mindere kwaliteit spiervlees wil voeren. En dat hij dus kritisch is omdat hij er veel voor betaalt en dan dus een zekere kwaliteit verwacht.
@TMG1961
Ik gebruik zelf MDM om te drogen - niet als spiervlees vervanging. Dit bedoel ik echt niet als kritiek naar diegene die het vervoeren en/of wel voeren - maar - omdat het van het bot wordt afgespoten zit er calcium in, en ik kan niet "zien" hoeveel dit is, dus ik weet nooit zeker hoeveel ik te hoog zit. Dus ik vermijd het gewoon door MDM niet als spier te geven.
TMG1961 schreef: Ik barf nu bijna 4 jaar met Pixie en zo ver alles goed. Ze eet alles dus dat is het probleem niet.
Wat is het probleem dan? Spiervlees is het probleem en dan met name de prijs. Prijzen van 3,50-4 euro per kg zijn geen uitzondering meer maar zie je steeds vaker. Ook bij leveringen hier op BP zie ik steeds vaker prijzen van 3 euro en meer.
Nu is mijn budget niet oneindig en ben ik dus aan het kijken wat de mogelijkheden zijn mbt het spiervlees.
Pixie eet per maand 13 kg spiervlees en gemiddeld zit ik dan op 45-50 euro per maand.
Wat zou je kunnen doen om de maandelijkse kosten van het spiervlees omlaag te krijgen?
Heb je al eens gedacht aan hele kippen en konijnen Theo ?
Bij bv Natural Paws verkopen ze twee hele kippen van Tammenga voor 4,55 per twee stuks
Of een doos hele konijnen a 9 kg voor 31,50 . De konijnen wegen zo,n 800 a 1200 gram per stuk
Ik heb zelf geen ervaring met Natural Paws , en ik weet ook niet of ze bezorgen in jouw regio ?
Hou anders de aanbiedingen van de naanhof eens in de gaten, soms kalkoen en kipfilet tussen 2,50 en 3 euro de kilo.
Kippebouten per 5 kilo voor 1,40 per kilo. Zie je wat je voert.
Ok, dat zal geheid geen diervriendelijk vlees zijn, maar is kvv dat dan?
Daar weet je niet wat erin gaat.
Kippebouten per 5 kilo voor 1,40 per kilo. Zie je wat je voert.
Ok, dat zal geheid geen diervriendelijk vlees zijn, maar is kvv dat dan?
Daar weet je niet wat erin gaat.
- Angelique
- 5-sterren

Dat vind ik dus voor bij een slager weg niet duur, zeker niet als je dan leest dat Theo 3,50 voor hertevlees heeft betaald wat er dan slecht uit zag.Hope schreef: Het is inderdaad best duur. Toch zou ik ervoor waken de kwaliteit goed te houden.
Ook wij eten niet elke dag biefstuk maar ook niet elke dag friet. De hond krijgt geen diersoorten die peperduur zijn als het menu gewoon uitgebreid genoeg is.
Ik geef liever 5 diersoorten en dan echt kwaliteit, dan 15 soorten en minder voedingsstoffen.
Voor Hope haal ik het paardenspiervlees gewoon bij de slager! Mager hacheevlees, prachtig vlees, we eten het zelf ook. Koop ik het in de aanbieding (een maal per maand) betaal ik 3,33 per kg. Duur, ja best wel, maar naar de veearts gaan met een zieke hond is nog altijd een stuk duurder!
-
robbiekomvoor
- 5-sterren

Ik wil hier toch even op inhaken 
Doordat ik chronisch ziek ben,is mijn inkomen iets hoger als bijstand niveau,toch lukt het om mijn honden goed te voeren en elke maand een bedrag te sparen voor eventuele da kosten.
Ik heb 4 honden,2 duitse herders en 2 roemeentjes en daarbij ook 4 katten.
Nu heb ik het geluk dat ik mijn katten goedkoop een prima kvv kan voeren omdat ik kan/mag bestellen bij iemand die een kennelnaam heeft.
Mijn honden probeer ik zo veel mogelijk wild te voeren en biokip ipv plof.
Het is een bewuste keuze,wat wel inhoud,dat ik minder luxe kan leven en niet altijd de dingen kan eten waar ik trek in heb,maar slecht heb ik het niet,bovendien geven mijn dieren zo veel terug,dat ik het geen probleem vind om mezelf op de tweede plaats te zetten
Helaas is die tijd allang voorbij,soms zijn de prijzen hoger dan b.v. Degomeat,schijnt dat veel mensen toch graag een graantje mee willen pikken
Doordat ik chronisch ziek ben,is mijn inkomen iets hoger als bijstand niveau,toch lukt het om mijn honden goed te voeren en elke maand een bedrag te sparen voor eventuele da kosten.
Ik heb 4 honden,2 duitse herders en 2 roemeentjes en daarbij ook 4 katten.
Nu heb ik het geluk dat ik mijn katten goedkoop een prima kvv kan voeren omdat ik kan/mag bestellen bij iemand die een kennelnaam heeft.
Mijn honden probeer ik zo veel mogelijk wild te voeren en biokip ipv plof.
Het is een bewuste keuze,wat wel inhoud,dat ik minder luxe kan leven en niet altijd de dingen kan eten waar ik trek in heb,maar slecht heb ik het niet,bovendien geven mijn dieren zo veel terug,dat ik het geen probleem vind om mezelf op de tweede plaats te zetten
Angelique schreef: En rot gezegd, zolang men het er voor betaald, kan het er ook voor gevraagd worden. Als ik dan zie dat een b.v. Degomeat blijkbaar goed vlees kan leveren voor dezelfde prijs en dat die dat ook nog vanaf een bepaald bedrag gratis thuis komt brengen, uit voorraad leverbaar, (voorraad houden kost ook geld) BTW afdraagt, belasting afdraagt en er ook nog een boterham van moet kopen voor zichzelf en zijn personeel enz. dan gaat er wat mis bij het idee van "de lijntjes" waar ze ooit voor opgezet zijn, namelijk "helpt elkander aan goed vlees voor een leuke prijs" en de prijzen die heden te dage voorbij komen zijn zo nu en dan, maar vooral steeds vaker verre van leuk te noemen.
Helaas is die tijd allang voorbij,soms zijn de prijzen hoger dan b.v. Degomeat,schijnt dat veel mensen toch graag een graantje mee willen pikken