eelke schreef:
Zo, de spinazie's zijn buiten, en al een paar afrikaantjes ook, maar die hoeven niet echt in de bak geplant die mogen in de borders als ze groot genoeg zijn. Heb het geheel onder magnetronfolie, dan is het vast sneller klaar![]()
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Zo ik ben ook wat bezig geweest, heb wat sla uitgeplant en bosui en peterselie ed erin gezet.
Kasje klaargezet. Altijd interessant werken van de een na de andere kant, de garage in en uit met een zwarte schaduw en elke keer als je iets doet zo'n zwarte neus in je gezicht: " What you do'ing? ". (in het begin dus 3 x maar die oudere vinden het al snel weer goed, maar zo'n jonkie
)
Kasje klaargezet. Altijd interessant werken van de een na de andere kant, de garage in en uit met een zwarte schaduw en elke keer als je iets doet zo'n zwarte neus in je gezicht: " What you do'ing? ". (in het begin dus 3 x maar die oudere vinden het al snel weer goed, maar zo'n jonkie
-
hannabelgje
- 5-sterren

Welk kasje kaio?
Dat lidl frotdingetje
-
hannabelgje
- 5-sterren

De plastieken? Gisteren die van de aldi gekocht. 
En daar schaam je je voor??hannabelgje schreef: De plastieken? Gisteren die van de aldi gekocht.![]()
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt !!!!
-
Marielle1988
- 2-sterren

Net uien en zomerworteltjes gezaaid, ben benieuwd
Van de week ga ik sla voorzaaien en hopelijk gaan we met een beetje regen en dan lekker veel zon en warmte
de goede kant op 
Ooh, en in mijn enthousiasme afgelopen week het hele zakje met courgettezaadjes gezaaid, en nu komt alles (!) op......hahaha
Van de week ga ik sla voorzaaien en hopelijk gaan we met een beetje regen en dan lekker veel zon en warmte
Ooh, en in mijn enthousiasme afgelopen week het hele zakje met courgettezaadjes gezaaid, en nu komt alles (!) op......hahaha
-
hannabelgje
- 5-sterren

Er werd mij verteld dat het belachelijk is dat ik die gekocht heb. Vandaar. Maar aangezien ik heel mijn tuin ga veranderen wilde ik daar het kasje ook in zetten.
De aardbei- en tomatenplantjes van de Action staan te popelen om naar buiten te gaan ( doen we nog maar even niet), inmiddels steken ook het dillezaad en een aantal aspirant-radijsjes hun neuzen boven de grond. Wat gaan die laatsten snel: waren binnen een dag gekiemd!
Van de week eens kijken of ik een wormenbak kan maken
Lijkt me erg leuk om te doen, makkelijk en niet duur! Hierbij een link waar ik er een tegenkwam: http://www.tuinadvies.be/zelf_een_wormenbak_maken.htm
Van de week eens kijken of ik een wormenbak kan maken
Leuke link Milyck !! Ik zie alleen niet gebeuren dat de wormen naar boven kruipen
Ik heb ook een wormenbak, gemaakt van 2 emmers. Alleen in de bovenste emmer zitten gaten, hierin zitten dus de wormen en het groente-afval. Ook koffieprut gaat erbij. Ik heb al een halve liter percolaat in de koelkast staan, maar ik had wel een klein beetje water bij het groente-afval gedaan, omdat het composteringsproces sneller gaat als het materiaal wat vochtig is. Dit geldt ook voor compostbakken die buiten staan, compost moet je nat houden !! Dus anakomende week lekker open zetten als het regent
Het percolaat ziet eruit als cola zonder prik
Ik heb ook een wormenbak, gemaakt van 2 emmers. Alleen in de bovenste emmer zitten gaten, hierin zitten dus de wormen en het groente-afval. Ook koffieprut gaat erbij. Ik heb al een halve liter percolaat in de koelkast staan, maar ik had wel een klein beetje water bij het groente-afval gedaan, omdat het composteringsproces sneller gaat als het materiaal wat vochtig is. Dit geldt ook voor compostbakken die buiten staan, compost moet je nat houden !! Dus anakomende week lekker open zetten als het regent
Het percolaat ziet eruit als cola zonder prik
Jij hebt dus geen aparte compostlaag? De wormen zitten in het groenteafval?Nynke schreef: Leuke link Milyck !! Ik zie alleen niet gebeuren dat de wormen naar boven kruipen![]()
![]()
Ik heb ook een wormenbak, gemaakt van 2 emmers. Alleen in de bovenste emmer zitten gaten, hierin zitten dus de wormen en het groente-afval. Ook koffieprut gaat erbij. Ik heb al een halve liter percolaat in de koelkast staan, maar ik had wel een klein beetje water bij het groente-afval gedaan, omdat het composteringsproces sneller gaat als het materiaal wat vochtig is. Dit geldt ook voor compostbakken die buiten staan, compost moet je nat houden !! Dus anakomende week lekker open zetten als het regent![]()
![]()
Het percolaat ziet eruit als cola zonder prik![]()
Ja, klopt*milyck* schreef: Jij hebt dus geen aparte compostlaag? De wormen zitten in het groenteafval?
Het is ook de bedoeling dat de wormen in het groenteafval komen, zie dit stukje: "Werking:
De wormen kruipen van hun compostbak naar de groentenbak en zetten de etensresten om in een vloeistof die langzaam in de vergaarbak druppelt. "
Het is dus zo, zeggen ze, dat zodra er geen voedingsstoffen in de compost meer zitten, de wormen omhoog kruipen naar de bak met het groente-afval. Ik zie dat niet zo snel gebeuren
En hoe verwerk je de wormenpies en -poep?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gistermiddag met alle zaadjes naar mams gereden en daar haar MM bak ingezaaid. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Mijn pa heeft z'n eerste pallettuin in elkaar gezet. Gaat ook goed daar. 
Als vloeibare plantenmestNaomi M. schreef: En hoe verwerk je de wormenpies en -poep?