**Jolanda** schreef:Maar hoe zit dat dan met kwark/yoghurt? En hoe doen jullie dat buitenshuis?
miik schreef:Wat betreft zuivel... In de meeste zuivel zitten melksuikers, en daar ga je weer, dat zijn suikers die zorgen ervoor dat je lichaam uit ketose raakt (dus stopt met de vetverbranding). In sommige producten zit bijna geen melksuiker meer en kan daarom (beperkt) wel, volgens mij nam ik de Griekse yoghurt van de lidl. Maar het is dus uitproberen welke je wel en welke je niet kan nemen !
Veel mensen maken daarom ook zelf hun kwark, want ik geloof dat je het dan wat langer kan laten staan, zodat je zeker weet dat alle melksuikers eruit zijn.
Tja, buitenshuis...
Ik stond vroeg op en maakte van alles klaar en deed dat in een koelbox om mee te nemen. Was vooral lastig de dagen dat ik "cursus op locatie" had en iedereen daar aan een kant en klare lunch aanschoof...
Ik maakte dan soep en dat deed ik daar even in de magnetron, en dan sla/vlees/ei, groente en dergelijke.
Het gaat wel steeds makkelijker, want op den duur weet je wat wel en wat niet kan. Dus dan hoef je steeds minder etiketten te lezen.
Ik maakte zelf crackers van gemalen lijnzaad en geloof gemalen sesamzaad...
Of een plakje rookkaas in de magnetron geeft ook een lekkere cracker.
Had je het receptenboek van Paulien al ? Anders haar even vragen, daar staat ook heel veel in.
Ik denk dat het heel slim is om bv het atkins boek te gaan lezen... Je hoeft het niet overal mee eens te zijn, maar dan snap je de theorie, waarom dingen wel of niet kunnen. Dat maakt het een stuk makkelijker om vol te houden. Want je schrijft, er blijft niet veel over... maar in mijn ogen mag je juist onwijs veel ! Maar het is wel het meeste puur natuur en weinig snelle hap.....
Mijn dagindeling was ongeveer:
ontbijt: eieren of zelfgemaakte crackers, restje groente van de vorige dag
Lunch: zelfgemaakte soep of gevulde salade of vis
avondeten: warme groente met vlees/ ovenschotel met groente en gehakt
tussendoor: griekseyoghurt, rood fruit, noten, rauwe groente, kaas
drinken: water en thee