Het komt goed
Eerste passen zijn gezet! Filmpje van een lopende Joep pag. 17
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Joep en zijn revalidatie
Goed zo Joep, volhouden 
Het komt goed

Het komt goed
Fijn dat er duidelijk vooruitgang te zien is :-D
Elk stapje richting herstel is er weer eentje ;-)
Elk stapje richting herstel is er weer eentje ;-)
- Pauline
- 5-sterren

Dat is ze zeker, ze is echt geweldig. En ja... het is ver, 2 uur heen, 2 uur terug, maar Joep is alles waard. En volgende week hoeven we nog maar de helft, want Otterlo is een uurtje.Jantina schreef: Hella is een topper! Wel een eind uit de buurt voor jullie zeg! Ik heb haar gelukkig niet vaak meer nodig, maar ik vind het een geweldig mens! En fijn dat het voor Joep verbetering brengt. Het is natuurlijk de angst van iedere Teckel baas...
Heel eerlijk moet ik toegeven dat ik zelfs nooit gedacht heb aan een hernia! Stom misschien, maar goed ik ben wel vaker naïef. Nu zijn de geleerden het met me eens dat het héél vreemd is dat Joep een hernia heeft gekregen. Hij is a. te oud, b. te gespierd en c. beweegt hij veel te veel daarvoor. We vermoeden dat het geamputeerde teentje van vorig jaar voor een scheefstand in de rug heeft gezorgd die uiteindelijk tot problemen heeft geleid.
Enne DJ en Doerak je hebt gelijk hoor, Joep vindt het prima in de kar en geweldig in het water. Hij is nog steeds helemaal gewoon onze Joep.
Edit: hernia's bij teckels komen vooral voor tussen 3-7 jaar en Joep is al 10 geweest. Het schijnt dat de tussenwervelschijven bij het ouder worden indrogen, vandaar meestal niet meer na 7 jaar.
Joep is duidelijk bijzonder. En eigenwijs. Nou nog zijn Eigenwijs knopje vinden om juist wel te gaan staan, succes!
Fijn dat je al stapjes vooruit ziet bij Joep
dat geeft de burger moed
op naar herstel!
dat geeft de burger moed
op naar herstel!
Plien, zou je om Joep te ondersteunen met lopen niet een grote boodschappentas, zo'n bigshopper, kunnen verbouwen?
De zijkanten er uit knippen en 4 gaten voor zijn poten uit knippen. Dan heb je de hengsels een beetje op een prettige hoogte zitten.
En het lijkt me voor Joep fijner dag een sjaal onder zijn buik door.
Je kan er eventueel ook nog een plasgat in knippen.
De zijkanten er uit knippen en 4 gaten voor zijn poten uit knippen. Dan heb je de hengsels een beetje op een prettige hoogte zitten.
En het lijkt me voor Joep fijner dag een sjaal onder zijn buik door.
Je kan er eventueel ook nog een plasgat in knippen.
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
De hond van een kennis is 9, een groenendaeler die op WK-niveau gesport heeft (frisbee, wel enorm belastend natuurlijk), bij hem is een dubbele hernia geconstateerd. Hij moest geopereerd worden. Deze hond is ook enorm gespierd, over zijn hele lijf. Het heeft toch ook te maken met het laagje om de tussenwervelschijf? Dat deze te zwak wordt waardoor de gel-achtige inhoudt naar buiten puilt tegen de zenuwen aan? Dan snap ik namelijk wel dat de bespiering dan minder van invloed is ter voorkoming van een hernia. Het heeft dan eerder te maken met de kwaliteit van dat laagje van die tussenwervelschijf. Als iemand info heeft, ik ben benieuwd! (als ik hiermee het topic vervuil, mag via PB!)
- Pauline
- 5-sterren

Nee graag in deze topic, want ik wil alles weten! Kan alleen maar herhalen wat mensen die er verstand van hebben zeggen en die geven aan dat bespiering absoluut helpt tegen een hernia. Is bij mensen trouwens ook zo.
Trouwens.... Joep kwispelt weer!!!

Trouwens.... Joep kwispelt weer!!!
- Pauline
- 5-sterren

Riek het is het overwegen waard! Ik ga het eens bekijken. 
JoepiePauline schreef: Trouwens.... Joep kwispelt weer!!!![]()
![]()
![]()
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Voor Pauline:
Jaaaa hij kwispelt!!! Super! 
Joeperdepoepie is gewoon een heel bijzonder normale teckel. 
Ik weet zeker dat hij hier doorheen komt en dan weer lekker op struin gaat met Joris.
Tips heb ik niet, maar wel alle vertrouwen dat zijn baasjes er voor zullen zorgen dat het goed gaat komen.
op zijn dopneus en een zoentjevanjeroentje voor zijn vrouwtje.

Ik weet zeker dat hij hier doorheen komt en dan weer lekker op struin gaat met Joris.
Tips heb ik niet, maar wel alle vertrouwen dat zijn baasjes er voor zullen zorgen dat het goed gaat komen.