Onze nieuwe keuken is ook bijna klaar (pagina 20)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Koken jullie op gas, keramisch of inductie en waarom?

Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lida. S schreef: Het is een rational. Ze staan ook in restaurants ed. Google maar even. Ik kan geen foto's plaatsen.
Mooi ding! Mis je nooit iets gebakkens?
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Vraagje voor de inductie kokers, is er veel verschil in kwaliteit van het blad, omdat ik lees dat die snel kapot gaat?
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Esther Q schreef: Mooi ding! Mis je nooit iets gebakkens?
Je kan er in bakken, braden, koken, stomen enz. Alles is mogelijk. Eieren koken, biefstukje braden, pizza bakken, aardappeltjes bakken,
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lida. S schreef: Je kan er in bakken, braden, koken, stomen enz. Alles is mogelijk. Eieren koken, biefstukje braden, pizza bakken, aardappeltjes bakken,
Oh wauw! En kost dat veel stroom in vergelijking met elektrisch koken dat je weet?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Eerst keramisch,na een tijdje leer je daar spaarzaam mee om te gaan ( eerder uitzetten omdat de plaat heet blijft, of anders overkookt) ik vind het ook niet prettig om op te wokken! Nu gelukkig weer op gas,goed regelbaar,maar ook goedkoper dan electrisch koken!
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Pauline schreef: Gas omdat ik dat makkelijk vind.... Lager is direct lager, hoger is direct hoger.... Heel simpel gesteld dus.... :biggrin2:
+1

In restaurants kookt men ook nog steeds op gas.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Lida. S schreef: Je kan er in bakken, braden, koken, stomen enz. Alles is mogelijk. Eieren koken, biefstukje braden, pizza bakken, aardappeltjes bakken,
Dat is wel wat ik nu mis, een goede echte oven. Onze combimagnetron bakt op zich prima, maar ik vind een echte oven wel fijner met bakken. Maar goed, den mensch moet wat te wensen houden. 8)
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Esther Q schreef: Vraagje voor de inductie kokers, is er veel verschil in kwaliteit van het blad, omdat ik lees dat die snel kapot gaat?
Waarschijnlijk wel. Hebben zelf een Bosch, zit er nu zo'n jaar of 6 (??) maar plaat heeft nog niets geleden. Ik laat er dan ook niet te vaak een pan of iets hards op vallen  ;)
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Esther Q schreef: Oh wauw! En kost dat veel stroom in vergelijking met elektrisch koken dat je weet?
Hij werkt op krachtstroom, dus vraagt wel veel. Maar hij kan koken, braden, opwarmen enz tegelijk. Dus alles kan er gelijktijdig in klaargemaakt worden. Het kost weinig tijd, dus ook maar een korte tijd stroom.  De ovens zijn wel peperduur. Wij hebben hem ook tweedehands gekocht.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Gas. Ik heb op stages en bij schoonmoeders met keramisch, elektrisch en inductie mogen koken en ik vond het allemaal drie keer niets. Keramisch was nog te doen, maar ik ben denk ik te gewend aan gas. Elektrisch en inductie levert alleen maar gevloek en getier en verprutst eten op. Zelfs na 4 maanden stage kon ik er nog kant en klare pannenkoeken op verpesten en das toch best knap  :-X
C@rine
5-sterren
5-sterren

Bericht door C@rine »

Hier een echte gas fan, al van kinds af aan.
Wat ik wel perse wil op een gastoestel is gietijzeren dragers  ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Inductie - fantastisch!
In dit huis zat een hele mooie gaskookplaat die heel gemakkelijk was schoon te maken, maar qua gemak en hygiene kan er voor mij niets tegen inductie op.

En inductie heeft dat wat ik van gas zo fijn vind: hoog is meteen hoog en laag is meteen laag.
Daarbij komt ook nog dat inductie van die turbostanden heeft, ongelofelijk zo snel als je soep dan kookt.
En wij hebben echt geen bijzondere hi-tech inductie plaat.

Daarbij koelt de plaat heel snel af, wel zo veilig voor kattenpootjes op het aanrecht.

Gas maakt je huis altijd vochtiger en ik heb een hekel aan vochtige huizen, reden te meer om voor inductie te kiezen.
Dat je er nieuwe pannen voor nodig hebt, vond ik eigenlijk wel een voordeel, goede reden om die oude meuk eens weg te doen.
Wij koken nu 20 jaar op inductie en die platen worden alleen maar beter, sneller en goedkoper.

Nadeel is wel dat je je elektra moet aanpassen, maar dat moesten wij toch in ieder huis steeds doen, want ik wil alle apparatuur tegelijk kunnen gebruiken en dat kon nergens.

Ik zweer ook bij een goede hetelucht oven, ik vond altijd dat onze oude oven het goed deed.
Nou er ging een wereld voor mij open met die nieuwe oven  :biggrin2:
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Weet je, eigenlijk, als je keuken dan toch uit elkaar valt, ik zou gewoon elke dag uit eten gaan :biggrin2:
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Borke schreef: Inductie - fantastisch!
In dit huis zat een hele mooie gaskookplaat die heel gemakkelijk was schoon te maken, maar qua gemak en hygiene kan er voor mij niets tegen inductie op.

En inductie heeft dat wat ik van gas zo fijn vind: hoog is meteen hoog en laag is meteen laag.
Daarbij komt ook nog dat inductie van die turbostanden heeft, ongelofelijk zo snel als je soep dan kookt.
En wij hebben echt geen bijzondere hi-tech inductie plaat.

Daarbij koelt de plaat heel snel af, wel zo veilig voor kattenpootjes op het aanrecht.

Gas maakt je huis altijd vochtiger en ik heb een hekel aan vochtige huizen, reden te meer om voor inductie te kiezen.
Dat je er nieuwe pannen voor nodig hebt, vond ik eigenlijk wel een voordeel, goede reden om die oude meuk eens weg te doen.
Wij koken nu 20 jaar op inductie en die platen worden alleen maar beter, sneller en goedkoper.

Nadeel is wel dat je je elektra moet aanpassen, maar dat moesten wij toch in ieder huis steeds doen, want ik wil alle apparatuur tegelijk kunnen gebruiken en dat kon nergens.

Ik zweer ook bij een goede hetelucht oven, ik vond altijd dat onze oude oven het goed deed.
Nou er ging een wereld voor mij open met die nieuwe oven  :biggrin2:
Ik dacht het, en jij schrijft het ....
Voor ons waren de katten die sporadisch op het aanrecht springen de druppel om voor inductie te kiezen en nooit spijt gehad !
Snel schoon, hoog is hoog en uit is uit, IDEAAL  :D
BusKay

Bericht door BusKay »

Een kok als ik kiest altijd voor gas:

1. Beter regelbaar
2. Veiliger
3. Tegenwoordig ook fraaie gaskookplaten te kopen.. hier één op glazen plaat met kookkelken...

Dit kwam dus ook o.a. in mijn opleiding naar voren..

Plaats reactie