Wie van jullie krijgt er in 2015 een huisdier bij ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wie van jullie krijgt er in 2015 een huisdier bij ?

flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

dit jaar zijn er al een hond en een poes bijgekomen.........er is nog wel een plekkie voor n herplaatspoes maar na het nieuwe jaar
Lil

Bericht door Lil »

nee.

Ik zit er serieus over te praktiseren of ik nog wel 2 honden wil indien Boris er niet meer is.
Vind het erg leuk, maar ook erg kostbaar. Waarom wel 2 honden, ik werk veel en wil niet dat ze alleen zitten. Nu zit op dit moment de kat de hele tijd Jones te klieren, dus zo alleen is hij niet. Hij is ook groot en zwaar en is niet de gemakkelijkste in gedrag. Dus als er een tweede hond bijkomt dan moet deze zeer stabiel en zeer gehoorzaam zijn wil ik dit kunnen handlen. Ze moeten toch voor 90% samen uitgelaten worden wil ik ze 2 x 1 h per dag kunnen bieden. Minder vind ik eigenlijk niet acceptabel als je niet de hele dag thuis bent.

Dus... we zullen zien waar het schip strand.

Er is een fokker die op mijn antwoord wacht en ik heb gezegd dat ik nu zolang ik twee honden heb zondermeer geen hond bijkomt. Dus niet op wachtlijst voor een pup. En dan is nog de vraag: pup of herplaatser?
Pup pffff moeilijk, maar wel te doen.
Herplaatser: ik ben heel blij met mijn huidige, maar het zijn wel enorme zorgenkindjes, gaat beslist niet minder tijd in zitten als pup dus eigenlijk liever pup, maar....

kortom we zullen zien hoe en wat.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

eelke schreef: Die hier op het forum voorbij kwam? Leuk!
Ja precies!!! Ontzettend lieve hond, en Ale (hij was doorslaggevend) heeft Mees direct zonder één enkel probleem in zijn hart gesloten...Yuma was zowiezo geen punt.
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Astrid wordt in maart 11 jaar.
Dus echt een rottie op leeftijd.
Tot nu toe is ze best nog fit(hoort niet meer zo goed) en kan ze nog een 1-1.30 uur wandelen.
Wel weet ik als er iets gebeurt met Astrid dat ik niet lang zonder hond ben.
Het liefst een rottweiler.
Natuurlijk ligt het eraan hoe fit en gezond we zelf blijven.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Mijn hart schreeuwt om een hond erbij, maar helaas. Ik denk dat de gezondheid van de huidige 3 het niet toelaat om er nog eentje bij te nemen. We zitten nu al maandelijks (en soms wekelijks, ook al een paar keer 3x per week bij de neuroloog) We zouden de jonge telg veel te kort doen denk ik. Dan over de financiën met zieke honden nog maar te zwijgen.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Ook hier schreeuwt mijn hart om een hond/pup erbij, maar gaat om meerdere redenen echt niet.
Daarbij denk ik dat er volgend jaar mij mogelijk honden gaan ontvallen, omdat ze oud en ziek zijn...
sella

Bericht door sella »

Als het diepriool klaar is en de herbestrating van de wijk, onze schutting helemaal klaar is, en we hebben alles zo dicht gemaakt dat er geen kat meer uit kan, dan gaan we kijken voor een kat of 2 katten erbij. We missen het vreselijk, het wordt steeds erger, maar net weer 2 katten dood gereden zien worden, dat we verstandelijk beslissen dat we niet nog meer te vermijden leed willen binnenhalen in het leven.
En dat gebeurt gewoon hier in de drukte.
Dus of het 2015 wordt of 2016? Wij willen graag een abbesijn of 2 hebben, maar na het werkeloos zijn dure operaties dit jaar van Buffel, hebben we besloten voor herplaatsters te gaan.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Annemarie Rijnveld schreef: Ja precies!!! Ontzettend lieve hond, en Ale (hij was doorslaggevend) heeft Mees direct zonder één enkel probleem in zijn hart gesloten...Yuma was zowiezo geen punt.
Gefeliciteerd, fijn dat hij een goed nieuw plekje krijgt :)

Hier geen uitbreiding, ik heb m'n handen al vol aan deze twee. De kippen zijn dit jaar al weggegaan, dus ik vind het wel even goed zo.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Als het beter gaat met Joep (we zijn nog steeds aan het trainen) zou ik er een stabiele teef bij willen hebben...of en wanneer, dat hangt van Joepie af. Ik gun hem zo graag een maatje (hij was gewend met twee andere honden te wonen) maar we hebben nu nog werk aan de winkel.
Met drie katten vind ik het prima zo, ze hebben het goed samen, maar stel dat er ergens een heel erg zielepietje zit, die bij mijn drietal zou passen, wie weet...
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Annemarie Rijnveld schreef: Nou, niet in 2015, maar nu vandaag komt Mees de Lab bij ons wonen....
:biggrin2: vertel, ik heb blijkbaar iets gemist, over een mees van het forum.

Nee voorlopig niets in de planning, hebben een natuurlijk verloop gehad, en nu hebben we gelukkig onze ouwetje nog. Man extreme heeft altijd met plezier al onze dieren binnen gelaten, voor gezorgd en uit gelaten, maar nu na ruim 30 jaar zegt hij, als we dierloos zijn, komen er voorlopig geen dieren meer.
Mocht er ooit weer een dier komen dan zal het zeker een labje zijn  :biggrin2:( en ik laat alvast mijn blik gaan over website's van labrador fokkers, leg mijn oor te luisteren voor gezonde labradorfokkers, ik heb de tijd  ;))
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik heb er drie (12-9-6 jaar oud) en daar blijft het bij. Ik heb er mijn handen meer dan vol aan  ::)
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

De laatste tijd denk ik steeds vaker hoe het zou zijn met 2 honden. Ik droom van twee spelende honden in de kamer die tegen elkaar aan in slaap vallen...maar vraag me af of Scott wel zit te wachten op een hond erbij. Hij is sowieso veel meer op mensen georiënteerd dan op honden. Maar dat zijn vreemden of kennissen en geen eigen roedel, dus wat zegt dat? Weet ook niet wat een hond erbij voor effect heeft op de band die ik nu met Scott heb. Daarnaast kost een tweede hond ook veel tijd, want ook daarmee wil ik cursussen doen etc. 
Dus het zal voorlopig niet gebeuren... maar wat zou ik soms graag nog zo'n dondersteen erbij willen...
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Lizzy schreef: Nee, 2016 weer :)
Aanschaf of eigen fok?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

**Jillaroo** schreef: Aanschaf of eigen fok?
Ik hoop eigen fok.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Wij hopen er in 2015 een hond bij te krijgen !
Verdiepen in het ras en fokkers bezoeken is al in gang gezet, maar ja ... Eerst verhuizen zegt manlief  ::)

Plaats reactie