Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Bericht door Kaela »

De saarloos, omdat ik die niet midden in de stad in een rijtjehuis zou willen en ik niet denk dat meneer K (en de rest van de familie) daar wat mee kunnen.

Vizsla, teveel jachtpassie

Poedel, ze lijken me fantastisch qua karakter, maar ik vind ze niet mooi. En ook al is uiterlijk zeker niet het belangrijkste, het lijkt me niets om een hond te hebben die je niet leuk vind om te zien.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Field Spaniel... Zo lief, zo mooi, binnen heel rustig en buiten zo lekker actief....en die komt er ook ooit.... Manlief krijg ik niet zo ver dat er een derde hond komt en hij wil ook geen nieuwe hond als Saartje er niet meer is maar Teun nog wel. Teun is geen goede hulp bij de opvoeding denkt hij...

Ik zal dus moeten wachten tot ze er allebei niet meer zijn en daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hier moet bij mij nog een ruwharige teckel bij. Hoewel ik ook niet 100% kan garanderen dat ie er nooit komt.... Ik vind ze zo leuk! Maar ja, die ruggen he :-\. En dat jagen :-\. Maar ze zijn leuk :smitten:
Henny V.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Henny V. »

New foundlander 
Clumber spaniel
Siberische husky

Om een of andere reden blijf ik verknocht aan de Cavalier
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Met stip op 1: een Corgi :smitten:
Daarna, in willekeurige volgorde:
grote Poedel
ruwharige Teckel
gladharige Teckel
Border Terriër
Ierse Wolfshond
Duitse Herder
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Ierse wolfshond staat voor mij op nr 2, maar zal er nooit komen.(de labrador blijft op 1 staan :smitten: )

Buiten de ierdie vind ik zeker nog meer rassen leuk, qua karakter en/of uitstraling.

Bull terrier
Ruwhaar teckel
Tibetaanse Mastiff
Hovawart
Landseer
Newfoundlander
Bloedhond
en uhhhh ow er zullen er best nog wel het e.e.a. vergeten zijn
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Een paard.

En geen jachthond meer, vanaf middelgroot tot groot vind ik die bijna allemaal ontzettend leuk.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Een hond, geen rat. ::) Dus een soort Indy, Lotje, Charlie, Dolf als het maar hard loopt. Oh, en Gijs natuurlijk. Ik heb geduld genoeg om bij droog weer op ze te wachten en af en toe een vers gevangen konijn mee naar huis is toch gratis voer.

Die er dus allemaal nooit gaan komen, maar waarvan ik genoten heb of geniet bij een ander.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ooit wilde ik een Ierse wolfshond, maarja, die leeftijd...dus nee. Dan wilde ik vroeger altijd een Basset, zo'n engelse, maarja, zoals die er tegenwoordig uitzien, ook niet leuk meer. En ik weet niet of ik kan leven met zo'n bananeninorengeval  :biggrin2:

Dat was het eigenlijk wel.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Poedel. Eventueel met strikje.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Grand griffon Vendéen
Griffon fauve de Bretagne

Die vind ik echt fantastisch, maar ik kan ze niet bieden wat ze nodig hebben.  :(
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Oh, ik vind de Toller en flatcoat retriever qua uiterlijk prachtig.
Verder zijn VL en ik dol op husky's, maarja, dat gejoel he..
De Tamaskan of Saarloos lijkt me ook leuk, maar ik houd van het baasgerichtheid van een herder..
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Angelique schreef: Dan wilde ik vroeger altijd een Basset, zo'n engelse, maarja, zoals die er tegenwoordig uitzien, ook niet leuk meer. En ik weet niet of ik kan leven met zo'n bananeninorengeval :biggrin2:

Ja leuk zijn die! Maar of ik daar het geduld voor heb :biggrin2: Dan vind ik de Oudduitse herder prachtig maar of ik daar nou zo geschikt voor ben? Golden retriever ook enig en natuurlijk een Dalmatier die hadden wij als kind prachtige honden allemaal maar ergens wil ik ook wel een keer voor een vuilnisbakje gaan. Ach we zien wel wat er ooit nog eens op ons pad komt.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mini's 3-tal schreef: Een hond, geen rat. ::) Dus een soort Indy, Lotje, Charlie, Dolf als het maar hard loopt. Oh, en Gijs natuurlijk. Ik heb geduld genoeg om bij droog weer op ze te wachten en af en toe een vers gevangen konijn mee naar huis is toch gratis voer.

Die er dus allemaal nooit gaan komen, maar waarvan ik genoten heb of geniet bij een ander.
Je hebt écht een hondenmens!  :o
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik vind Gijs ook prachtig, maar als ik de foto in het onderschrift zie! Dat is een modderige golden retriever x 2.

Plaats reactie