E-reader!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: E-reader!

Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Lizetta schreef: Ik heb een Kindle en bij mij werkt het allemaal super! Ben er juist heel blij mee... je kan ook het programma waar je mee leest via Amazon op je computer zetten. dan kan je alle boeken die je gekocht hebt sowieso lezen
Ja, dat weet ik, dat is het probleem niet.....mijn probleem is dat ik de DRM boeken gedownload via Kindle E-reader NIET kan openen èn lezen als ik ze overplaats op de PC...ik heb geen zin een boek van bijna 60 Euro nog eens te kopen via de PC om de tabellen beter te kunnen lezen. :(

OK, E-reader is leuk zolang het puur leesboeken betreft, maar in geval van studieboeken vind ik het niet ideaal....dit soort boeken ga ik in het vervolg toch maar in papieren uitvoering kopen...

@Hannabelgje, welke zijn voor jou de minpunten? en welke E-reader heb jij?
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Maar dat programma is gratis... ik kan de boeken die ik heb aangeschaft zowel via pc, telefoon als ereader lezen... en dat ziet er op de pc wel anders uit. Welk besturingssysteem heb je op de pc?
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Lizetta schreef: Maar dat programma is gratis... ik kan de boeken die ik heb aangeschaft zowel via pc, telefoon als ereader lezen... en dat ziet er op de pc wel anders uit. Welk besturingssysteem heb je op de pc?
Windows 7....
dan heb jij de boeken misschien besteld via de PC? en daarna overgeheveld op de andere apparaten? dat is wèl mogelijk geloof ik, dat is althans hetgeen ik heb begrepen.....andersom kan niet, de boeken die auteursrechten hebben kan je wel opslaan oid, (dus overbrengend van Kindle naar PC) maar zijn niet leesbaar...

Wat bedoel je met ''en dat ziet er op de pc wel anders uit''?
pyrs4ever
1-ster
1-ster

Bericht door pyrs4ever »

Die ebooks die je op amazon koopt, kan je met de gratis lees app van amazon overal op lezen.
Ik heb mijn boeken op amazon.com gekocht en dan de gratis lees app van amazon gedownload. Voor mijn smartphone en ook de laptop/pc.
https://www.amazon.com/gp/digital/fiona/kcp-landing-page?ie=UTF8&ref_=sv_kstore_3

Je moet daar dan je email en wachtwoord opgeven waarmee je registreerd bent voor het aangekochte boek. Dan krijg je een link opgestuurd waar je die app kunt downloaden. Die installeer je dan op je pc.
Na de installatie vraagt de app om je email en wachtwoord van amazon voor registratie.
In de geopende app zie je dan het gekochte boek verschijnen en kan je het op de pc lezen.

Alle boeken die je verder koopt zie je ook bij het openen van de app in de lijst staan.

Op amazon.nl zie ik geen link voor de pc app staan, maar je kan met je email en wachtwoord ook op amazon.com inloggen voor de app.

Hulp voor het werken met Kindle en app [in het Engels]: https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=200388510&ref=kcp_pc_menu
Laatst gewijzigd door pyrs4ever op za 27 dec 2014, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

pyrs4ever schreef: Die ebooks die je op amazon koopt, kan je met de gratis lees app van amazon overal op lezen.
Ik heb mijn boeken op amazon.com gekocht en dan de gratis lees app van amazon gedownload. Voor mijn smartphone en ook de laptop/pc.
https://www.amazon.com/gp/digital/fiona/kcp-landing-page?ie=UTF8&ref_=sv_kstore_3

Je moet daar dan je email en wachtwoord opgeven waarmee je registreerd bent voor het aangekochte boek. Dan krijg je een link opgestuurd waar je die app kunt downloaden. Die installeer je dan op je pc.
Na de installatie vraagt de app om je email en wachtwoord van amazon voor registratie.
In de geopende app zie je dan het gekochte boek verschijnen en kan je het op de pc lezen.

Alle boeken die je verder koopt zie je ook bij het openen van de app in de lijst staan.

Op amazon.nl zie ik geen link voor de pc app staan, maar je kan met je email en wachtwoord ook op amazon.com inloggen voor de app.

Hulp voor het werken met Kindle en app [in het Engels]: https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=200388510&ref=kcp_pc_menu
Dan is het toch een heel gedoe om een eerlijk gekochtboek ook daadwerkelijk te lezen. Ik snap wel waarom er zoveel e-books gedownload worden. Een beetje vergelijkbaar met de dvd's waar je eerst oneindige BREIN-waarschuwingen moet kijken voor de film een keer begint. Als je m downloadt, begint ie direct.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Annemarie Rijnveld schreef: Windows 7....
dan heb jij de boeken misschien besteld via de PC? en daarna overgeheveld op de andere apparaten? dat is wèl mogelijk geloof ik, dat is althans hetgeen ik heb begrepen.....andersom kan niet, de boeken die auteursrechten hebben kan je wel opslaan oid, (dus overbrengend van Kindle naar PC) maar zijn niet leesbaar...

Wat bedoel je met ''en dat ziet er op de pc wel anders uit''?
Het is al weer een tijd geleden dat ik mijn amazon-boeken op mijn pc heb gelezen (vaak heeft amazon goede boeken voor 0,00 Euro, die "koop" ik dan ook), dus ik had de software niet meer.
Voor de gelegenheid heb ik de software (Kindle for PC) geïnstalleerd om te zien of ik dan nog mijn boeken op mijn pc krijg. Het is gelukt! Met deze software van amazon, moet je nadat je het programma geïnstalleerd hebt, jezelf inloggen op het amazon account waarmee het e-book gekocht werd. Zodra je bent ingelogged, staat het e-book in de "Kindle for PC" en kun je het via het programma downloaden.
Deze link is om de software voor windows 7 te downloaden: http://www.amazon.de/kindlepcdownload/ref=klp_win

(en er was ook een truck om uiteindelijk de beveiliging van het e-book te halen en hem in je Calibrebibliotheek op te nemen om op een andere e-book reader als Kindle te kunnen lezen)
  ::)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik heb een kobo ereader. Kindle gebruikt een formaat dat andere ereaders niet kunnen lezen. Ik heb liever gewoon epub en ook geen gezeur met beveiligde boeken. Die van kobo zijn niet beveiligd, is netjes epub en ik kan ze overal op lezen.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Woowwww, jullie zijn FANTASTISCH!!! Dank voor alle aanwijzingen, Liekie...er was een moment van grote twijfel, want het amazon account is met naam en wachtwoord van mijn man, in ieder geval, het boek kan ik nu lezen vanaf mijn comploeder!!!

Iedereen bedankt voor alle hulp en toelichtingen...

Liek, over het in heeel klein geschrevene, ik stuur je eerdaags een mp....moet ik toch eens leren hoe en wat,  :D
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Annemarie Rijnveld schreef: Woowwww, jullie zijn FANTASTISCH!!! Dank voor alle aanwijzingen, Liekie...er was een moment van grote twijfel, want het amazon account is met naam en wachtwoord van mijn man, in ieder geval, het boek kan ik nu lezen vanaf mijn comploeder!!!

Iedereen bedankt voor alle hulp en toelichtingen...

Liek, over het in heeel klein geschrevene, ik stuur je eerdaags een mp....moet ik toch eens leren hoe en wat,  :D
Fijn dat het gelukt is. Enneh... PM maar raak hoor  :biggrin2:
hannabelgje schreef: Ik heb een kobo ereader. Kindle gebruikt een formaat dat andere ereaders niet kunnen lezen. Ik heb liever gewoon epub en ook geen gezeur met beveiligde boeken. Die van kobo zijn niet beveiligd, is netjes epub en ik kan ze overal op lezen.
Ik heb ook een Kobo, eenvoudigweg omdat deze heel veel verschillende e-book bestanden aan kan en ik dus niet gebonden ben aan maar 1 shop. Dit neemt niet weg dat ik dus af en toe ook bij Amazon kijk, omdat daar gewoon vaak tijdelijk goede e-books voor nop te downloaden zijn. Zo heb ik er vorig jaar het e-book Feline Nutrition: Nutrition for the Optimum Health and Longevity of your Cat gratis bij Amazon kunnen downloaden.
Oh en ik heb de Kobo omdat de Kobo op dat moment de enige was met een e-bookreader met e-ink én frontlight.
Ik vind hem trouwens wel erg traag moet ik zeggen... Ik denk al weer bijna na om eens op zoek te gaan naar een snellere...
Laatst gewijzigd door Mowgli op zo 28 dec 2014, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Fijn dat het gelukt is!
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Gegoogeld op Kobo, ziet er mooi uit...ohhh wat een mazzel zeg, gratis boeken....heb ik die mogelijkheid niet met Kindle?

En toch hè, vind ik papieren boeken fijner... :P
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kom over een half jaar nog maar eens terug en bedenk dan nog maar eens waarom papieren boeken fijner zijn. [emoji12]
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Annemarie Rijnveld schreef: Gegoogeld op Kobo, ziet er mooi uit...ohhh wat een mazzel zeg, gratis boeken....heb ik die mogelijkheid niet met Kindle?

En toch hè, vind ik papieren boeken fijner... :P
Jij kunt bij Amazon voor de Kindle gratis boeken downloaden. Google maar eens op Amazon free ebooks, of Amazon gratis ebooks. OP deze link is een top 100 met gratis ebooks bij Amazon: http://www.amazon.com/Best-Sellers-Kind ... =UTF8&tf=1
hier een duitse lijst van Amazon: http://www.amazon.de/gp/bestsellers/dig ... =UTF8&tf=1

Ik moet zeggen, ik vind papieren boeken ook erg fijn. Het staat enorm leuk om boekenkasten vol boeken te hebben. En ook nu met mijn studie merk ik dat ik alles op paier nodig heb. Veel lesmateriaal en huiswerk wordt digitaal aangeboden, maar ik print alles uit. Om te studeren voor mijn tentamens moet ik alles op papier hebben. Ik moet kunnen bladeren als er iets uitgelegd wordt. Als alles op een beeldscherm staat, merk ik dat ik me niet kan concentreren.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Nou ja, misschien hebben jullie gelijk en is het een kwestie van wennen, uitgaan van een andere optiek :P

Ik heb nu net ondekt dat ik de pagina kan vergroten, en er schijnt een mogelijkheid te zijn om notities ofzo ergens te maken, weet nog niet hoe of waar, ook highlighten kan, ahh dit is mij al gelukt...

Ja Liek, en papiertjes tussen de pagina's steken en snel even terugbladeren en zo, dingen er naast krabbelen....een kamer vol met boeken: ik vind het zo gezellig, kzou niet zonder kunnen....

Ik ga direct kijken op de link!!! Dank je, Liekie
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Plaats reactie