Het jaarlijkse oliebollentopic / wie bakt er zelf?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
annielaumen
- 5-sterren

Re: Het jaarlijkse oliebollentopic / wie bakt er zelf?
Dit zag ik vanmorgen bij koffietijd
en het lijkt me heerlijk.
http://www.koffietijd.nl/tropische-oliebollenvariatie/
en het lijkt me heerlijk.
http://www.koffietijd.nl/tropische-oliebollenvariatie/
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
Appelflappen/ beignets maak ik zelf met hulp van een pakje mix.
Verder haal ik een paar krentenbollen voor mezelf aangezien ml die niet lekker vind.
Ik haal ze bij de kraam hier in het dorp, plek 133 met een onvoldoende volgens de AD. Maar zelf vind ik ze prima te eten.
Verder doen we niet zoveel qua eten, ik moet werken van 14-20 uur en vanwege het dierengespuis blijven we thuis.
Met zn 2en een pak appelbeignets en stuk of 3-4 krentenbolletjes is dan meer dan genoeg.
Verder haal ik een paar krentenbollen voor mezelf aangezien ml die niet lekker vind.
Ik haal ze bij de kraam hier in het dorp, plek 133 met een onvoldoende volgens de AD. Maar zelf vind ik ze prima te eten.
Verder doen we niet zoveel qua eten, ik moet werken van 14-20 uur en vanwege het dierengespuis blijven we thuis.
Met zn 2en een pak appelbeignets en stuk of 3-4 krentenbolletjes is dan meer dan genoeg.
Jaaaaa,
manlief bakt zijn eigen-recept zuurdesemballen
en schhonzus gaat voor de appelflappen,
oudjaar kan niet meer stuk
manlief bakt zijn eigen-recept zuurdesemballen
en schhonzus gaat voor de appelflappen,
oudjaar kan niet meer stuk
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ga morgen zelf oliebollen en appelbeignets bakken. Gewoon met koopmans mix, veel krenten en rozijnen erin.
Ze worden eigenlijk altijd heel lekker. Ik ontbijt, lunch en diner ermee de aankomende dagen

Ze worden eigenlijk altijd heel lekker. Ik ontbijt, lunch en diner ermee de aankomende dagen
Ik bak ze ook ieder jaar zelf, op oudjaarsdag.
Gebruik ook de Koopmans mix gebakken in olie. Ik maak altijd 1 pak met rozijnen, (krenten vinden we niet lekker)
en 1 pak met kleine stukjes appel ertussen. Zeg maar een kruising tussen oliebol en appelbeignet.
Die met appel smaken de volgende dag ook nog lekker, echt een succes hier.
Gebruik ook de Koopmans mix gebakken in olie. Ik maak altijd 1 pak met rozijnen, (krenten vinden we niet lekker)
en 1 pak met kleine stukjes appel ertussen. Zeg maar een kruising tussen oliebol en appelbeignet.
Die met appel smaken de volgende dag ook nog lekker, echt een succes hier.
- Zoetermeerder
- 1-ster

Op twee honderd meter van huis is bakkerij Jongerius die 6e werd bij de AD oliebollentest.
Echt superlekker en geen vraagstuk of ze nu wel of niet gaan lukken.
Een aanrader!! (Krijg geen provisie)....
Ik had ze vorig jaar. Ze zijn inderdaad GoddelijkZoetermeerder schreef: Op twee honderd meter van huis is bakkerij Jongerius die 6e werd bij de AD oliebollentest.
Ik bak ze ook altijd zelf. Gewoon met bloem (dit jaar spelt volkoren meel), gist, rijzijnen en appelsnippers. Ik gebruik het recept wat jaaaaaren geleden in het Noord Hollands Dagblad stond, dat was van een bakker. Worden altijd prima bollen. Ook weer appelbeignets, wat ananas flappen en misschien nog pisang goreng als ik dan toch aan het frituren ben.
Staan in bestelling, mijn zoon gaat ze ophalenLizzy schreef: Ik had ze vorig jaar. Ze zijn inderdaad Goddelijk![]()
(Jongerius in Zoetermeer)
En de appelbeignets van de lidl...

- -Annemarie-
- 5-sterren

Meneer -A- bakt.Lizzy schreef: Ja dames en heren, daaaaaaaaaaaaaaaaar is ie weer, het jaarlijkse oliebollen-topic!
Wie gaat er zelf bakken?
En bak je oliebollen, appelflappen of beide?
Wat is je geheime recept?
Ga je naar de kraam of bakker? En zo ja, welke? Heb je de AD oliebollen-test 2014 geraadpleegd?
==============
Ik ga ze dit jaar weer eens zelf bakken. Met de pan op het vuur, ik vind dat wel spannend (vroeger had ik een frituurpan hiervoor). Koopmans oliebolletjes-deeg, bio rozijntjes en goudrenetten. En er dan het beste van hopen![]()
Oliebollen met krentjes, appel/ananas/bananenbeignets. Met mix van de Lidl en dan wat extra opgeklopt eiwit erdoor gespateld voor de luchtigheid.
In de frituur met schoon frituurvet, wat daarna meteen weg gaat.
Voor het eerst in mijn leven ga ik met oudjaar oliebollen bakken. Omdat mijn moeder hier logeert en die dat wel gezellie vindt. Vroeger bakte ze ook altijd ladingen oliebollen. MIjn man en ik zijn niet zo'n oliebolleneters, dus veel zal ik er niet maken want dan gaan ze nooit op. Ik maak ze van bloem, verse gist, melk, rozijntjes (die horen erin zegt mijn moeder
), ik ben nogal anti kant-en-klaar mixen. Ik bak ze in olijfolie. En dan hoop ik dat ze te eten zijn.
-
inge58
- 5-sterren

Joehoeoeoe meesterbakker van Iersel in Tilburg op de 11de plaats......daar ga ik ze halen! 
Ik ga ook voor het eerst zelf oliebollen bakken 
Ga de mix bij de Lidl halen en had bedacht het huidige frituurvet te gebruiken en dat dan gelijk daarna weg te gooien maar smaakt net beter met schoon vet?
Ga de mix bij de Lidl halen en had bedacht het huidige frituurvet te gebruiken en dat dan gelijk daarna weg te gooien maar smaakt net beter met schoon vet?
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Jeeeeej net weer een aanmelding voor oud en nieuw bij ons met iemand die ze zelf gaat bakken