2 rookmelders: op de slaapverdieping boven de wasdroger en in het trapgat naar boven.
Beiden net getest nav dit topic
Stickers dat er huisdieren zijn hebben we ook bij voordeur en achterdeur.
Overigens hadden we dit alles 20 jaar geleden ook al, gelukkig tot nog toe nooit echt nodig geweest.
Rookmelder in ons oude huis in de keuken ging nogal eens af als de oven wat enthousiast was, maar hier hebben we een betere oven
Hier 3 rookmelders en 1 koolmonoxide/rookmelder.
Kwestie van over bescherming door mijn vader, ons appartement is namelijk niet zo groot (bij koop advertentie werd gesproken over 70m2). Als er batterij leeg is, is het ook een crime te ontdekken welke leeg is omdat ze zo dicht bij elkaar in de buurt zitten
Nadia schreef:
Als je batterij checkt. Zie je dan dat ze leeg aan het gaan zijn?
Want in mijn beleving is het net zo iets als preventief ontwormen. Vandaag kan het nog prima zijn. Maar morgen kan het prijs zijn.
Die van ons doen PIIIIIEEEEEP als ze oké zijn en PIEP PIEP PIEP als ze leeg aan het raken zijn.
Hope schreef:
Die van ons doen PIIIIIEEEEEP als ze oké zijn en PIEP PIEP PIEP als ze leeg aan het raken zijn.
Piehiehiehiehiehiehiehiep als ik test en piep,............piep,..................piep,...........................piep, als ze zowat leeg zijn.
En een knipperlichtje als ze gewoon werken.
We hebben trouwens wel rook melders met licht overal. Als ze afgaan gaat er ook een fel oriëntatielicht branden.
*Lia* schreef:
Ja, hier rookmelders. De eerste heb ik al om zeep geholpen, wat een rotding. Ik heb de draadjes doorgeknipt. Om de minuut piepte het ding omdat de batterij vervangen moest worden. Nou als eerste kreeg ik het dekseltje al niet los. Met grof geweld gedaan. Batterij ? waar dan ? nergens te zien. Toen ik het zo zat werd dat gepiep heb ik 2 draadjes doorgeknipt.
Die draadjes die gingen ongetwijfeld naar de batterij
In Zweden (houten huis en houtkachel) heb ik afgelopen najaar eindelijk maar eens een paar rookmelders geïnstalleerd. In Duitsland hebben we er geen; toch maar een keertje doen.
gloof dat ik nog eens voor een koolmonoxidemelder op jacht moet......en nieuwe stickers waarop de hoeveelheid en soort dier aaangekruist kunnen worden daar die nu te algemeen zijn en ik graag wel wil dat ze alle katten en honden uit huis halen, heb die in t verleden ook gehad maar met het vervangen van de deur .........
wat mij opvalt aan de rookmelders dat die krengen altijd gaan piepen wanneer je ligt te slapen.........in mijn geval dus na een nachtdienst
Hier geen rookmelder in huis.
ik weet het niet slim.
maar als ik 'm koop zou ik zelf op moeten hangen, en dat kan ik denk ik niet.
jan is ook niet erg handig. Wat zijn ogen zien, maken zijn handen kapot.
Een gaatje boren is al lastig.
Riek schreef:
Hier geen rookmelder in huis.
ik weet het niet slim.
maar als ik 'm koop zou ik zelf op moeten hangen, en dat kan ik denk ik niet.
jan is ook niet erg handig. Wat zijn ogen zien, maken zijn handen kapot.
Een gaatje boren is al lastig.
Dubbelzijdige tape gebruiken?
Ik weet niet hoe erg het is om geen rookmelder te hebben. Ik ben 46 nu en heb nog nooit een rookmelder in huis gehad. Ook nog nooit problemen gehad. Maar ja, het hoeft maar één keer verkeerd te gaan, dan zit je met de ellende.