DIY schoonmaken en gezichtsproducten
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: DIY schoonmaken en gezichtsproducten
Mag ik dat recept? Van de zeep dan?
En weleda ja ook geprobeerd drama, gewoon de uiencreme werkt het beste en is nog goedkoop ook, en ja Zwitsal werkt ook goed dus denk maar niet veranderen dan
En weleda ja ook geprobeerd drama, gewoon de uiencreme werkt het beste en is nog goedkoop ook, en ja Zwitsal werkt ook goed dus denk maar niet veranderen dan
[quote="kiara"]
O mag ik dat ook?? Hier ook zo gruwelijk last van droge huid/ kloofjes vreselijk en daardoor jeuk tot exeem aan toe, kan bijna nergens meer tegen, gebruik altijd handschoenen met schoonmaken.
Douche wel elke dag simpel en alleen om mijn huid weer in te smeren met uiencreme flinke klodders! Dat gaat goed, mijn gezicht al jaren met dr van der hoog de intensief nachtcreme voelt gewoon zo droog aan , gebruik nooit zeep voor mijn gezicht, en Zwitsal wasgel voor lijf, gaat goed voor paar uurtjes dan weer gortdroog
Dus Please
[/quote]
stuur maar even pb!
En verder...helaas bevatten veel "natuurlijke"middelen van de tuinen, dr hoog ook gewoon rotzooi...heel veel zelfs....zwitsal ook..zit geloof ik ook peg nogwat in, wat kankerverwekkend is...Sinds ik mijn "natuurlijke"cosmetica van de tuinen gechecked heb, heb ik alles weggooid..het enige natuurlijke wat erin zat was kamille, de rest rommel...zo ongeveer dan..
goede site om ingredienten te checken: www.heelnatuurlijk.nl..hier kun je synthetische en natuurlijke ingredienten bekijken op alfabetische volgorde, heel handig!
O mag ik dat ook?? Hier ook zo gruwelijk last van droge huid/ kloofjes vreselijk en daardoor jeuk tot exeem aan toe, kan bijna nergens meer tegen, gebruik altijd handschoenen met schoonmaken.
Douche wel elke dag simpel en alleen om mijn huid weer in te smeren met uiencreme flinke klodders! Dat gaat goed, mijn gezicht al jaren met dr van der hoog de intensief nachtcreme voelt gewoon zo droog aan , gebruik nooit zeep voor mijn gezicht, en Zwitsal wasgel voor lijf, gaat goed voor paar uurtjes dan weer gortdroog
Dus Please
[/quote]
stuur maar even pb!
En verder...helaas bevatten veel "natuurlijke"middelen van de tuinen, dr hoog ook gewoon rotzooi...heel veel zelfs....zwitsal ook..zit geloof ik ook peg nogwat in, wat kankerverwekkend is...Sinds ik mijn "natuurlijke"cosmetica van de tuinen gechecked heb, heb ik alles weggooid..het enige natuurlijke wat erin zat was kamille, de rest rommel...zo ongeveer dan..
goede site om ingredienten te checken: www.heelnatuurlijk.nl..hier kun je synthetische en natuurlijke ingredienten bekijken op alfabetische volgorde, heel handig!
[quote="Inouchka"]
Ik koop regelmatig nieuwe plantenspuitjes ook omdat deze snel kapot gaan! Jammer genoeg niks aan te doen
. Ik vind het persoonlijk niets omdat ik walg van de koffiegeur, maar je zou eens vermalen koffie in je scrub kunnen doen, het zou ook een helende werking hebben en goed zijn voor het huidje
vooral voor mensen die dagen na het scheren nog steeds last hebben van rode stoppels!
Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Ja koffie gaat ook goed, maar wel "heftig"...vind havermout zelf lekkerder...gelukkig ligt het dus niet aan mijn plantespuiten:)
Ik koop regelmatig nieuwe plantenspuitjes ook omdat deze snel kapot gaan! Jammer genoeg niks aan te doen
[/quote]
Ja koffie gaat ook goed, maar wel "heftig"...vind havermout zelf lekkerder...gelukkig ligt het dus niet aan mijn plantespuiten:)
[quote="Kaio"]
heel eerlijk, heb ik voor zonnebrandcreme altijd vichy en die heeft metaal filter. Ik durf niks anders meer aan.
Gebruik ik andere (zonder parfum ed, dermatoligisch hypo etc) krijg ik nog een chemische verbranding!!!! Op vakantie in frankrijk in mijn gezicht dus, nou een aantal dagen dus alleen lopen koelen, kon snacht alleen slapen met een nat washandje (zonder parfum gewassen) op mijn gezicht.
Dus wat dat betreft ga ik zeker niet zelf experimenteren, dat wil ik nooit meer
(was niet de eerste keer, jaren geleden op mijn borst blaren gehad van zonnecreme....)
Ik geloof best dat dan ook niet iedereen tegen dezelfde ingredienten kan, ook al is het zelf klaargemaakt van natuurprodukten
[/quote]
Zonnebrand kun je zelf ook maken..
.ZONNEBRAND MAKEN:
maak zelf je zonnebrandcrème van: kokosolie, vitamine E, gedistilleerd water, sheabutter, cacaoboter en geraspte bijenwas. De laatste is om het waterproof te maken. Verwarm het geheel licht en meng het dan
Deze oliën bevatten van nature een SPF, Sun Protection Factor:
?Wortelzaad olie: SPF 38-40
?Frambozenzaad olie: SPF 28-50
?Tarwekiem olie: SPF 20
?Avocado olie: SPF 4-15
?Kokosolie: SPF 2-8
?Olijfolie: SPF 2-8
?Macadamia olie: SPF 6
?Amandelolie: SPF 5
?Shea Boter: SPF 3-6
?Jojoba olie: SPF 4
Hierboven zie je een handig overzicht met de SPF (zonbeschermingsfactor) van verschillende oliën.
Een olie die hier nog niet bij staat maar wel 30% van de UV straling blokkeert is sesamolie.
heel eerlijk, heb ik voor zonnebrandcreme altijd vichy en die heeft metaal filter. Ik durf niks anders meer aan.
Gebruik ik andere (zonder parfum ed, dermatoligisch hypo etc) krijg ik nog een chemische verbranding!!!! Op vakantie in frankrijk in mijn gezicht dus, nou een aantal dagen dus alleen lopen koelen, kon snacht alleen slapen met een nat washandje (zonder parfum gewassen) op mijn gezicht.
Dus wat dat betreft ga ik zeker niet zelf experimenteren, dat wil ik nooit meer
Ik geloof best dat dan ook niet iedereen tegen dezelfde ingredienten kan, ook al is het zelf klaargemaakt van natuurprodukten
[/quote]
.ZONNEBRAND MAKEN:
maak zelf je zonnebrandcrème van: kokosolie, vitamine E, gedistilleerd water, sheabutter, cacaoboter en geraspte bijenwas. De laatste is om het waterproof te maken. Verwarm het geheel licht en meng het dan
Hierboven zie je een handig overzicht met de SPF (zonbeschermingsfactor) van verschillende oliën.
Een olie die hier nog niet bij staat maar wel 30% van de UV straling blokkeert is sesamolie.
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik heb laatst een Vileda stoomreiniger gekocht waarmee je snel even tussendoor je vloer kunt schoonmaken. 400 ml water erin doen, apparaat aanzetten, 15 seconden wachten, en stomen maar. Heeft als voordeel dat je geen hele emmer water met allesreiniger meer nodig hebt, en dat je niet meteen je hele verdieping hoeft te stofzuigen + dweilen maar ook gewoon een of twee kamers per keer kunt doen. Dat kan met een emmer met sop ook wel, maar dan verbruik je dus veel meer water (en zeep; die heb ik nu ook niet meer nodig). Ik vind de Vileda echt ideaal in dat opzicht.
[/quote]
ja, das ook handig.....maar tot ik mijn spaarrekening aangevuld heb (wat kan een hond veel geld kosten) maar even ouderwets met azijn en wat groene zeep.....zonder emmer
Ik heb laatst een Vileda stoomreiniger gekocht waarmee je snel even tussendoor je vloer kunt schoonmaken. 400 ml water erin doen, apparaat aanzetten, 15 seconden wachten, en stomen maar. Heeft als voordeel dat je geen hele emmer water met allesreiniger meer nodig hebt, en dat je niet meteen je hele verdieping hoeft te stofzuigen + dweilen maar ook gewoon een of twee kamers per keer kunt doen. Dat kan met een emmer met sop ook wel, maar dan verbruik je dus veel meer water (en zeep; die heb ik nu ook niet meer nodig). Ik vind de Vileda echt ideaal in dat opzicht.
[/quote]
ja, das ook handig.....maar tot ik mijn spaarrekening aangevuld heb (wat kan een hond veel geld kosten) maar even ouderwets met azijn en wat groene zeep.....zonder emmer
[quote="kiara"]
[/quote]
Hey tuurlijk!
Kan je mij even een Prive berichtje sturen, dan antwoord ik morgen even, want staat namelijk in boekje en die moet ik ff opzoeken waar die ligt xD
[/quote]
Hey tuurlijk!
Kan je mij even een Prive berichtje sturen, dan antwoord ik morgen even, want staat namelijk in boekje en die moet ik ff opzoeken waar die ligt xD
[quote="Papalou"]
.ZONNEBRAND MAKEN:
[/quote]
Ik geloof het meteen, maar het zou zomaar ook kunnen dat bepaalde combinaties van ingredienten niet goed werken, of samen met mijn zweet niet oid. Ik ben gewoon heel bang geworden om daarmee te experimenteren, want ik wist niet of mijn opgezwolen rode gezicht wel in orde zou komen.
.ZONNEBRAND MAKEN:
[/quote]
Ik geloof het meteen, maar het zou zomaar ook kunnen dat bepaalde combinaties van ingredienten niet goed werken, of samen met mijn zweet niet oid. Ik ben gewoon heel bang geworden om daarmee te experimenteren, want ik wist niet of mijn opgezwolen rode gezicht wel in orde zou komen.
Kaio schreef: Ik geloof het meteen, maar het zou zomaar ook kunnen dat bepaalde combinaties van ingredienten niet goed werken, of samen met mijn zweet niet oid. Ik ben gewoon heel bang geworden om daarmee te experimenteren, want ik wist niet of mijn opgezwolen rode gezicht wel in orde zou komen.
ha ja, dat geloof ik ook meteen! Vervelend al die reacties die je kunt hebben op producten, en dat kan idd ook net zo goed op puur natuur producten zijn....
-
Mandarijn
- 5-sterren

Waar vindt je al die recepten? Ik bedoel dan de sites. Ik ben iemand die snel last krijg van de toevoegingen in veel producten. Parfum heb ik al verbannen en gebruik zoveel mogelijk ph-neuteaal. Maar dan nog zit er rotzooi in veel producten. Heb ook al het haarzeep topic gevolgd en besloten om dit te gaan gebruiken ipv de shampoo die ik nu gebruik. Alleen nog een oplossing zoeken voor mijn haren met het vele sporten dat ik doe. Lijkt mij lastig met douchen, sporttas, bewaren van de zeep.Papalou schreef: Het is zo leuk om te doen, en zoveel fijner om te gebruiken! Deo bv van kokosolie, etherische olie en baksoda, allesreiniger van groene zeep, waspoeder van zeepvlokken en soda, citrusazijn voor de douche, gezichtscreme van arganolie/kokosolie, douchesmoothie met amandelolie/zeep scrub van avocadopit met havermout, lipbalsem van sheabutter, schuurpoeder met baksoda etc etc..
In topic over haarzeep al vermeld, maar als mensen recepten willen, roep maar..een aantal bestandjes vol recepten van het web verzameld...of kan ik die hier ook bij topic delen?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Dan kun je tijdens het douchen na het sporten gewoon je haar goed uitspoelen/wassen met alleen water en dan azijnwater gebruiken. Ik doe de azijn oplossing gewoon in een lege shampoofles.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik gebruik inmiddels een week de zelfgemaakte deo en ik ben uiterst tevreden. Ik heb wel een ander recept gebruikt: 2 el maïzena, 2 el baksoda en 2 el kokosolie.
\\Mandarijn schreef: Waar vindt je al die recepten? Ik bedoel dan de sites. Ik ben iemand die snel last krijg van de toevoegingen in veel producten. Parfum heb ik al verbannen en gebruik zoveel mogelijk ph-neuteaal. Maar dan nog zit er rotzooi in veel producten. Heb ook al het haarzeep topic gevolgd en besloten om dit te gaan gebruiken ipv de shampoo die ik nu gebruik. Alleen nog een oplossing zoeken voor mijn haren met het vele sporten dat ik doe. Lijkt mij lastig met douchen, sporttas, bewaren van de zeep.
haarzeep is prima laternatief, maar ook baksoda opgelost in water werkt hier erg fijn! Niet los als poeder, das niet handig...alleen azijn wat je erna gebruikt stinkt natuurlijk wel een beetje...maar in een leeg limoflesje kun je het prima meenemen!
En als je recepten wil, pb maar! Alles bijelkaar gezocht...Aromatherapie is een leuke site, maar ook veel andere plekjes gevonden!
Groet!
-
Mandarijn
- 5-sterren

Bedankt voor de internet tip. Nogmaals bedankt voor de mail met recepten. Heb al een keer de vloer en aanrecht schoongemaakt met een van de recepten. De tandpasta staat nu als eerste op mijn lijstje om te gaan maken. Eerst de oude opmaken.Papalou schreef: \\
haarzeep is prima laternatief, maar ook baksoda opgelost in water werkt hier erg fijn! Niet los als poeder, das niet handig...alleen azijn wat je erna gebruikt stinkt natuurlijk wel een beetje...maar in een leeg limoflesje kun je het prima meenemen!
En als je recepten wil, pb maar! Alles bijelkaar gezocht...Aromatherapie is een leuke site, maar ook veel andere plekjes gevonden!
Groet!
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
En dan krijg je zomaar wéér een fles zeep.... Dat 'eerst oude opmaken' duurt hier best lang, wij houden van grote voorraden.. Ik ben ook al anderhalf jaar bezig mijn waspoeder op te maken, en daarvan heb ik nog een pak van 15 kg staanMandarijn schreef: Bedankt voor de internet tip. Nogmaals bedankt voor de mail met recepten. Heb al een keer de vloer en aanrecht schoongemaakt met een van de recepten. De tandpasta staat nu als eerste op mijn lijstje om te gaan maken. Eerst de oude opmaken.
Zo ik ben ook al aan de slag gegaan met het zelf maken van verzorgingsproducten, ik heb 2 potjes deo en 1 potje gezichtscrème gemaakt.
De deo vind ik geweldig werkt heel erg goed, hoe wel ik voor de zekerheid ook een paar druppels thee tree olie er in heb gedaan.
De gezichtscrème is helaas niet zo geweldig
Hij is volgens mij ook niet echt goed gelukt want op het laatst is die het gaan scheiden, dus er kwam weer vocht uit de crème.
Hij is wel dik geworden en ziet er ook echt als een crème uit allen zitten er ook vocht druppels in.
Voor mijn huid is hij ook niet de juiste denk ik, krijg opeens allemaal onzuiverheden
Dus daar moet ik nog even naar kijken.
Anne welke stoomreiniger heb je van vileda? Ik heb er 2 gevonden die best in prijs verschillen.
De deo vind ik geweldig werkt heel erg goed, hoe wel ik voor de zekerheid ook een paar druppels thee tree olie er in heb gedaan.
De gezichtscrème is helaas niet zo geweldig
Hij is volgens mij ook niet echt goed gelukt want op het laatst is die het gaan scheiden, dus er kwam weer vocht uit de crème.
Hij is wel dik geworden en ziet er ook echt als een crème uit allen zitten er ook vocht druppels in.
Voor mijn huid is hij ook niet de juiste denk ik, krijg opeens allemaal onzuiverheden
Dus daar moet ik nog even naar kijken.
Anne welke stoomreiniger heb je van vileda? Ik heb er 2 gevonden die best in prijs verschillen.