De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik ben net terug van de dierenarts, hij wist niet eens van het bestaan van Apoquel af.. En zei direct, dat we aan de hypo-alergene brokken moesten en wilde er direct pred en ab instoppen. Ik heb aangegeven dat ik wil dat hij eerst door een dermatoloog gezien wordt en getest wordt en dat er daarna eventueel prednison gegeven kan worden.  En na lang aandringen heeft hij een dermatoloog gebeld in Madrid en die gaat mij vanmiddag bellen. Dus ik hoop dat we vandaag of morgen mogen komen.

Quercitine heb ik nog niet geprobeerd,  ik had een artikel gelezen over allerlei mogelijke schadelijke effecten en heb er toen van af gezien. Prednison is zeker weten nog schadelijker en dat laat ik er ook inspuiten,  dus dan is Quercitine wellicht een betere optie.

Ik ga me er wat beter over inlezen. Bedankt voor de artikelen. De dierenarts kende geen van de middelen,  dat geeft erg veel vertrouwen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 06 apr 2015, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Net gebeld door de dermatoloog. En alle medische gegevens doorgemaild + barfmenu, ben benieuwd wat ik te horen ga krijgen over zijn voeding.. Ze zei sowieso al dat we moeten gaan elimineren, omdat de resultaten van de bloedtest niet betrouwbaar zijn als het om een voedselallergie gaat. Zij zei dat ze voor omgevingsallergie wel betrouwbaar zijn, dus dat ga ik morgen gelijk regelen met de dierenarts. Aangezien ze zijn bloed nog hebben in het laboratorium.

Verder ga ik dan maar eerst dit traject in en daarna kan ik altijd nog contact opnemen met de holistische dierenarts. Ik hoop dat hij morgen al terecht kan, want zijn pootjes staan op klappen  :(
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Yara heeft dit ook, gelukkig in iets meerdere mate.
Bij haar is het idd allergie voor diverse mijten en grassoorten. In het voorjaar is het op zn ergst.

Als haar poten erg opzwellen en rood worden, wassen we ze met dermasezia shampoo.
Dit geeft snel resultaat.

Verder hebben wij een desensibilisatiekuur gedaan en hopen dit voorjaar te merken of dit nuttig is geweest.

Ook hebben we via een holistische da een detoxkuur gedaan en haar weerstand proberen op te krikken.

Nu zijn we weer met een andere da bezig om haar imuumsysteem goed te krijgen.

Dus de ideale oplossing heb ik nog niet, maar de shampoo werkt in elk geval wel.
Heb je die al eens gehad?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

yara2013 schreef: Yara heeft dit ook, gelukkig in iets meerdere mate.
Bij haar is het idd allergie voor diverse mijten en grassoorten. In het voorjaar is het op zn ergst.
Bij Teki is het ook in het voorjaar het ergste.
Als haar poten erg opzwellen en rood worden, wassen we ze met dermasezia shampoo.
Dit geeft snel resultaat.
Is dit een shampoo van de dierenarts?  Ik heb er meerdere geprobeerd en bij Teki verergerden de klachten op zijn lichaam met die medicinale shampoos en bij zijn poten geeft tot nu toe niets effect, maar ik ga even zoeken naar deze shampoo,  kijken of ik hem heb gebruikt.
Verder hebben wij een desensibilisatiekuur gedaan en hopen dit voorjaar te merken of dit nuttig is geweest.
Ik ben heel erg benieuwd en wordt graag door je op de hoogte gehouden!  Hoe lang duurt zo'n kuur normaal gesproken?
Ook hebben we via een holistische da een detoxkuur gedaan en haar weerstand proberen op te krikken.
Hoe hebben jullie getracht haar weerstand op te krikken?
Nu zijn we weer met een andere da bezig om haar imuumsysteem goed te krijgen.
wat zijn jullie exact aan het doen om het imuumsysteem goed te krijgen?
Dus de ideale oplossing heb ik nog niet, maar de shampoo werkt in elk geval wel.
Heb je die al eens gehad?
Vertel ik je morgen,  ik heb zoveel shampoos gebruikt bij hem en Ziggy, dus ik moet even checken of ik die jij noemt ooit heb gebruikt.

Fijn dat je jouw ervaringen deelt!
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

De shampoo heb ik inderdaad via de dierenarts.
Even ter verduidelijking, wij hebben dus wel een bloedtest gedaan waardoor we weten waar ze op reageert qua omgevingsallergieen.

Wij hebben aan haar weerstand gewerkt door over te gaan op vers (maar dat doe je al haha).
Verder hebben we van de holistische da iets meegekregen dat speciaal voor yara gemaakt is om de afvalstoffen beter af te voeren. En we hebben een tijd probiotica en echinaforce gegeven.

We hebben nu glutamine en weer probiotica meegekregen bij de nieuwe da. Over 2 weken moeten we terug en dan komt deel 2 van het plan, dus ik ben zelf ook erg benieuwd en kan daar dus nog niks over zeggen.
Maar zijn hele speech [emoji6] kwam erop uit dat het allemaal gericht is op het het imuumsysteem.
En hij beweert dat hij de allergie 100% onder controle kan krijgen (dat geloof ik niet, maar zolang het niet schadelijk is mag hij het zeker proberen)

Wij hebben een desensibilisatiekuur gegeven van 9 maanden. Dit is van september tot nu geweest, dus eigenlijk in een slechte periode om verschil te kunnen zien. Maar mijn gevoel zegt dat het niet heel veel doet.
Bij de nieuwe da kregen we te horen dat dit het imuumsysteem aanwakkert en dat we dat juist niet moeten willen.
Daarom hebben wij nog geen nieuwe kuur besteld.
En ik hoop van harte dat dit de juiste keuze is.
Het werd overigens wel vergoed Door onze verzekering, net als het bloedonderzoek.

Wij zijn dus ook erg aan het zoeken naar de juiste weg.
Maar bij yara is het tot nu toe aardig onder controle. Ze heeft er geen last van en ik hoef maar af en toe de shampoo te gebruiken.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Interessant, de visie van jouw dierenarts op desensibiliseren, dat maakt me wel weer aan het twijfelen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de insteek van deze dermatoloog, maar tegelijkertijd ook bang dat het weer hetzelfde verhaal zal worden als altijd, barf is slecht en je moet vooral eerst hypo-alergene brokken gaan geven en vooral symptoombestrijding, maar hopelijk verrast ze me. Ze wist in ieder geval ook niet wat BARF was..
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 07 apr 2015, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Wanneer ga je naar de dermatoloog?

Ik twijfel ook nog of ik er goed aan doe hoor. Maar aangezien het slagings percentage van de desensibilisatiekuur ook niet heel hoog ligt ga ik maar op mn gevoel af.

Beide artsen waar ik nu geweest ben ivm allergieën en ed/artrose (want dat heeft ze ook nog) zijn absoluut pro vers. Dus ze bestaan wel [emoji5] .

Van welke regio ben je als ik vragen mag?
Wij zijn in het begin bij dierenkliniek den hoek in de bilt geweest. Zij hebben ons erg goed op weg geholpen. Het zijn zowel reguliere als holistische dierenartsen.
helaas is het voor ons te ver om regelmatig heen te gaan. Maar wie weet kunnen zij je helpen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik zit in Spanje. De dermatoloog wil ons pas zien als de test uitslagen bekend zijn van de allergietest. En ze had het aan de telefoon alleen maar over een desensibilisatiekuur als optie. Ik ben dus net naar de gewone kliniek geweest om Tequila weer vol te laten spuiten met prednison en ab[emoji17]

Hij kon vandaag niet meer normaal lopen.

Zo ziet het er inmiddels uit[emoji22] (ik vind het eigenlijk onetisch deze situatie):

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast heb ik betaald zodat ze mij ook de testresultaten van decomgevingsallergie toezenden. Ik ga de holistische dierenarts bellen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

We overwegen hierna dus ook de apoquel in te zetten, maar de vraag is of het effect zal hebben bij deze klachten, aangezien het meer een middel tegen de jeuk is.
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Dat is helaas niet echt in de buurt van de bilt [emoji17] .
Het ziet er echt pijnlijk uit. Vreselijk om zo hulpeloos toe te moeten kijken.
Hopelijk werkt de prednison in elk geval om het even rustig te krijgen.

Heeft hij het ook op andere plekken of alleen de poten (niet dat dat niet erg genoeg is)?

En kennen ze daar atopica? Ik heb er geen ervaring mee, maar lees dat het goede resultaten geeft en minder heftig is dan prednison.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ja, daar hebben we het ook over gehad, het middel dat Lizzy ergens noemt is atopica. Hij heeft in het verleden allergie over zijn hele lijf gehad, maar nu alleen de poten en een beetje een rode huid bij zijn liezen, maar niets ernstigs. Hij is helemaal bekaf nu...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oef, in het kwadraat maal 10. Heel eerlijk gezegd Laura? Geef ik je groot gelijk dat je naar de DA bent gegaan voor AB en pred. Dit is gewoon te erg. Gatverdamme meis :'( :-*
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik ga zometeen de holistische dierenarts bellen om een afspraak te maken voor deze week als ik me kan vinden in haar benadering,  gisteren geen puf meer voor gehad. Teki heeft super relaxt geslapen vannacht en ik dus ook, dat is fijn. Wat zou het fijn zijn als prednison gewoon een super fijn middel zou zijn.. Zijn poten zien er nu al veel beter uit. Hopelijk kunnen we over een paar dagen weer gewoon wandelen en spelen.

Ik houd jullie op de hoogte.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Vreselijk! Arme jij en arme Teki  :'(
Echt afschuwelijk is dit. Ik duim dat er een goede oplossing gaat komen!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ja, het is echt zielig,  dubbel zielig omdat hij al zoveel problemen heeft gehad in zijn korte leventje. We hoopten hem toen we hem adopteerden een super fijn leven te geven en dat heeft hij ook, want hij is een super blije speelse hond, maar nooit helemaal zorgeloos en probleemloos.

Plaats reactie