[quote="Kaela"]
Zelf malen is wel beduidend goedkoper dan kvv en al snel beter van kwaliteit. Het is alleen pokke veel werk, dat is het nadeel. Ik ben blij met mijn grote sterke meneer K, samen malen we in krap 2 uurtjes een voorraad voor 2,5 a 3 maanden voor de katten. Maar die eten niet zoveel, dus dat is dat wel te doen. Voor Oscar moet ik er om eerlijk te zijn niet aan denken omdat allemaal zelf te malen.
[/quote]
Ik heb het 3 jaar gedaan. 4 uur per week aan kwijt (elektrische molen). Nu terug op kvv, want of ik moest multi gaan geven aan de oude opa of goede kvv met premix. Met hele goede grootverbruikerskorting kost de carnibest mij maar 3 euro. Afgezet tegen 2,50 vlees kosten bij zelf malen excl stroom kosten messen en scharen slijpen stroom en het vele werk.
Low budget KVV
Moderator: eelke
Re: Low budget KVV
[quote="sunderella"]
Ja indd bij barf lees je vleesbot % tot 50% vandaar lijkt het me toch dat macho gear hun bot % niet te hoog is
[/quote]
[quote="Lil"]
Leek mij ook maar alle dieren in huis aan de krijtpoep vertelt mij wat anders.
[/quote]
Als je barft pas je het vleesbot aan aan je hond. Of te wel: krijtpoep betekent dat je te veel vleesbot voert dus geeft je minder.
[quote="Lil"]
Voor dat bedrag kan ik niet barfen/malen. Tenzij ik een kwaliteit ga geven die ik niet wil.
[/quote]
En je weet nooit en te nimmer wat de kwaliteit van het vlees is in de kvv die je koopt. Alhoewel, als je een tijdje zelf gemalen hebt dan zie je evengoed wel het verschil tussen je zelf-maal en kvv.
Ja indd bij barf lees je vleesbot % tot 50% vandaar lijkt het me toch dat macho gear hun bot % niet te hoog is
[/quote]
[quote="Lil"]
Leek mij ook maar alle dieren in huis aan de krijtpoep vertelt mij wat anders.
[/quote]
Als je barft pas je het vleesbot aan aan je hond. Of te wel: krijtpoep betekent dat je te veel vleesbot voert dus geeft je minder.
[quote="Lil"]
Voor dat bedrag kan ik niet barfen/malen. Tenzij ik een kwaliteit ga geven die ik niet wil.
[/quote]
En je weet nooit en te nimmer wat de kwaliteit van het vlees is in de kvv die je koopt. Alhoewel, als je een tijdje zelf gemalen hebt dan zie je evengoed wel het verschil tussen je zelf-maal en kvv.
-
Lil
Re: Low budget KVV
Sinds 2004 geef ik afwisselend barf, kvv en zelfgemalen. Ik zie behoorlijk aardig wat erin zit, maarje kunt aan kvv niet alles op het oog zien.