Welk vitamine D3 supplement nemen jullie en waarom?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welk vitamine D3 supplement nemen jullie en waarom?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef: Omdat uit de uitslag van het bloedonderzoek bleek dat ik ondanks de gefermenteerde levertraan en extra virgin boterolie (en de hoeveelheid zonlicht van de laatste tijd) tóch te weinig vit.D heb (waarschijnlijk door Hashimoto), heb ik zojuist de vit.D3 van Doctors Best (2000IU) besteld, via de link van @Pauline. Ik ben benieuwd of dat voldoende gaat zijn.
Heb jij inmiddels al een keus gemaakt Lizzy?
Zo, dat is teleurstellen dan, dat je het kennelijk hiermee niet kunt aanvullen :-\. En 2000IU is best veel... Ik slik nog steeds vitamine D3 van De Tuinen, 25 mcg en dat is dan 800IU. En dan neem ik er daar 2 van. Want ze waren zo lekker in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1  :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Omdat dit topic specifiek over vit.D ging, wil ik hier nog even melden dat levertraan (in ieder geval die waaraan geen extra vitaminen zijn toegevoegd) kennelijk niet voldoende is om aan de vit.D behoefte te voldoen.
Manlief had een te lage vit.D waarde. Hij heeft enkele maanden de gefermenteerde levertraan van Green Pasture gebruikt en de vit.D waarde was zelfs nog verder gezakt. Wij gebruiken nu helemaal geen levertraan meer, want volgens ons voegt het dus niets toe.
Laatst gewijzigd door doranto op do 21 jan 2016, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Cathy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathy »

Ik gebruik deze https://www.vitaminstore.eu/health/voed ... ns/P197241 en mijn waardes zijn goed
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wij gebruiken deze: http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/v ... gredienten en die bevalt ook goed.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

In Zweden voegen ze vitamine D standaard toe aan de melk (en andere producten, maar ik weet niet welke). Geen idee trouwens of dat natuurlijke of synthetische vitaminen zijn. Ik gebruik zelf lactosevrije melk en daar zit het niet in.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik slik deze, maar dan de 5000IU http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/v ... -3-1000iu/
Mogen per 1 januari alleen niet meer geleverd worden, NL heeft de max op 3000IU gezet.

Ik slik het omdat er bij bloedonderzoek een tekort is vastgesteld.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb er nu eentje van 4000ie, in nl gekocht, maar blijkbaar is dat ook alweer verboden volgens vorige post van Martine. Heb ze idd vorig jaar gekocht.
Van golden naturals. Slik het omdat ik moeheids problmen h4eb en lage waarden vit D.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Kaio schreef:Ik heb er nu eentje van 4000ie, in nl gekocht, maar blijkbaar is dat ook alweer verboden volgens vorige post van Martine. Heb ze idd vorig jaar gekocht.
Van golden naturals. Slik het omdat ik moeheids problmen h4eb en lage waarden vit D.
Yup, in DL en BE is de Europese standaard van nu 4000IU verkrijgbaar, maar NL heeft besloten onder de EU richtlijn te gaan zitten en de max op 3000IU te zetten, in DE zou je dus jouw 4000IU nog wel moeten kunnen krijgen,
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

5000 iu is nog wel te koop in Nederland heb ik vandaag ontdekt en o.a. hier: http://www.body-supplies.nl/gezondheid_ ... u_954.html
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Dit is een erg goed stukje over supplementen:
http://www.deleefstijlbijbel.nl/supplem ... 1-76479765
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik vind het een beetje een vaag artikel eerlijk gezegd.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Mag ik even een ouwetje van stal halen ::)

Zojuist bloedonderzoek bekeken en naast het feit dat ik wel wat leefstijl aanpassingen zal moeten doen - lees: afvallen en veel meer bewegen- maar dat is echt geen verrassing ;D is vit.D serieus laag nl.32 waar 50 als ondergrens wordt aangehouden.

Hebben jullie inmiddels heel nieuwe inzichten, fijne merken, tips 'n tricks voordat ik straks een plank vol miskleunen heb.
Voor de goede orde ga het er ook nog wel met de ha overhebben maar wat voorwerk is wel fijn
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Too schreef:Mag ik even een ouwetje van stal halen ::)

Zojuist bloedonderzoek bekeken en naast het feit dat ik wel wat leefstijl aanpassingen zal moeten doen - lees: afvallen en veel meer bewegen- maar dat is echt geen verrassing ;D is vit.D serieus laag nl.32 waar 50 als ondergrens wordt aangehouden.

Hebben jullie inmiddels heel nieuwe inzichten, fijne merken, tips 'n tricks voordat ik straks een plank vol miskleunen heb.
Voor de goede orde ga het er ook nog wel met de ha overhebben maar wat voorwerk is wel fijn
Wij gebruiken inmiddels de vit.D3 druppels van Bonusan. Dat is vit.D3 in een basis van extra vierge olijfolie (en verder niets). Wij nemen daar 3 dr. per dag van (300 IE per druppel) en houden daarmee het vit.D gehalte prima op peil.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Nu de 5000 iu er niet meer is gebruiken we deze: https://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/ ... es-3000iu/

Eddie dagelijks, ik als ik eraan denk.... (moet wel eerlijk blijven). Mijn streven is 1x per 2 dagen.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Doranto schreef:Wij gebruiken inmiddels de vit.D3 druppels van Bonusan. Dat is vit.D3 in een basis van extra vierge olijfolie (en verder niets). Wij nemen daar 3 dr. per dag van (300 IE per druppel) en houden daarmee het vit.D gehalte prima op peil.
Heb je zo ook een tekort ingelopen?

Plaats reactie