Ontlastingonderzoek; Giardia en Franse hartworm?
Moderator: Lizzy
Re: Ontlastingonderzoek; Giardia en Franse hartworm?
Geen idee of het eigenlijk een longworm is. Door Utrecht werd gesproken over Franse hartworm.
Zo wordt het inderdaad genoemd maar de echte hartworm, Dirofilaria immitis, komt dus niet voor in NL.Doranto schreef: Geen idee of het eigenlijk een longworm is. Door Utrecht werd gesproken over Franse hartworm.
Maargoed, beide is moeilijk te ontdekken en behandeling is niet geheel zonder gevaar.
Nu eet Ziggy geen slakken of kikkers maar ze eet wel gras en de muizen die Tous vangt eet ze ook. We komen al jaren met regelmaat in Kootwijk en omgeving dus een besmetting met "franse hartworm" is dus niet geheel ondenkbaar.
Al zijn de klachten die ze heeft bij nog wel tig andere dingen denkbaar. Het hoesten, bloedingen en braken heeft ze iig. niet.
Wat waren de symptomen bij jouw hond?
Gelukkig geen enkele. Het is bij toeval in Utrecht ontdekt tijdens het wormenonderzoek waaraan hij deelnam.zurca schreef: Wat waren de symptomen bij jouw hond?
Ook wel apart dat ik 3 honden ken die besmet waren met deze Franse hartworm en er alle 3 uitgelicht werden door het wormonderzoek in Utrecht.Doranto schreef: Gelukkig geen enkele. Het is bij toeval in Utrecht ontdekt tijdens het wormenonderzoek waaraan hij deelnam.
-
TomsBorders
- 5-sterren

Weet je of dit toevallig ook in eenzelfde periode is geweest?Lizzy schreef: Ook wel apart dat ik 3 honden ken die besmet waren met deze Franse hartworm en er alle 3 uitgelicht werden door het wormonderzoek in Utrecht.
Volgens mij heeft het onderzoek 2 jaar geduurd en zover ik me kan herinneren was 1 hond besmet bevonden in 2013 (ik weet niet meer welke maand), 1 in februari 2012 en wanneer ze het bij Harrie van Doranto hebben ontdekt weet ik niet maar dat kan Doranto ons vast wel vertellen!TomsBorders schreef: Weet je of dit toevallig ook in eenzelfde periode is geweest?
-
TomsBorders
- 5-sterren

ok, dan zal het wel niet contaminatie betreffen of een specifieke periode dat het meer aanwezig was.
voor die van utrecht, is er maar 1x per zoveel tijd afgenomen of ook meerdere dagen achter elkaar?
voor die van utrecht, is er maar 1x per zoveel tijd afgenomen of ook meerdere dagen achter elkaar?
zurca schreef: Enne ze begon natuurlijk ook gelijk over het standaard ontwormen tig keer per jaar op mijn "de honden zijn nog nooit ontwormd"![]()
Ik merk dat heel veel dierenartsen/assistentes nog in het jaar 2005 leven
Wij mensen kunnen ook wormen krijgen, ik ontworm me toch ook niet 4 keer per jaar? (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... chten.html)
Heb het even nagezocht. Bij Harrie was besmetting met Franse hartworm ontdekt op 21 okt. 2013.Lizzy schreef: Volgens mij heeft het onderzoek 2 jaar geduurd en zover ik me kan herinneren was 1 hond besmet bevonden in 2013 (ik weet niet meer welke maand), 1 in februari 2012 en wanneer ze het bij Harrie van Doranto hebben ontdekt weet ik niet maar dat kan Doranto ons vast wel vertellen!
Ja, en de oplossing: elke maand ontwormingsrotzooi in je hond gooienwinni schreef: https://nl-nl.facebook.com/dierenkliniek.almerebuiten
Het schijnt steeds vaker voor te komen.
-
TomsBorders
- 5-sterren

voor het geval dat je het op loopt, want het komt steeds vaker voor, eerst niet en nu toch zeker wel een paar keer. welkom in de wereld van nu.
Ik vrees dat ik deze niet vat.TomsBorders schreef: voor het geval dat je het op loopt, want het komt steeds vaker voor, eerst niet en nu toch zeker wel een paar keer. welkom in de wereld van nu.
-
TomsBorders
- 5-sterren

probeer het heel cynisch te lezen, hopelijk valt ie danLizzy schreef: Ik vrees dat ik deze niet vat.