Wat eet jij tijdens je werk?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Wat eet jij tijdens je werk?
Het valt mij eigenlijk eerder op dat iedereen zo weinig eet Hylos.
Ik ben dus gister bij de personal trainer begonnen en daar hoort voedingsadvies bij. Het is gericht op calorieën tellen, waar ik niet erg fan van ben, maar om eens te zien hoe dat gaat ben ik nu aan het kijken wat ik met normaal eten (dus geen snoep, koek, enz) binnen krijg. En dan blijkt dat ik met mijn yoghurt-muesli ontbijt, 4 bruine boterhammen, twee stuks fruit en een gewone portie avondeten (ik ben geen grote eter in de avond, misschien zit daar het verschil in?) ik nog onder de voorgestelde hoeveelheid calorieën blijf. En dan uitgaande van geen beweging, voor alles wat ik beweeg mag ik naar verhouding weer meer eten.
Ik red het met zittend werk niet op minder dan die vier boterhammen. Het fruit eet ik "omdat het moet" en ik doe er lang over. Nu kan dat bij mijn werk, maar had ik echt eet-pauzes, dan verspilde ik daar geen tijd aan.
Ik ben dus gister bij de personal trainer begonnen en daar hoort voedingsadvies bij. Het is gericht op calorieën tellen, waar ik niet erg fan van ben, maar om eens te zien hoe dat gaat ben ik nu aan het kijken wat ik met normaal eten (dus geen snoep, koek, enz) binnen krijg. En dan blijkt dat ik met mijn yoghurt-muesli ontbijt, 4 bruine boterhammen, twee stuks fruit en een gewone portie avondeten (ik ben geen grote eter in de avond, misschien zit daar het verschil in?) ik nog onder de voorgestelde hoeveelheid calorieën blijf. En dan uitgaande van geen beweging, voor alles wat ik beweeg mag ik naar verhouding weer meer eten.
Ik red het met zittend werk niet op minder dan die vier boterhammen. Het fruit eet ik "omdat het moet" en ik doe er lang over. Nu kan dat bij mijn werk, maar had ik echt eet-pauzes, dan verspilde ik daar geen tijd aan.
Ik heb geen vast werk, maar ben wel veel weg.
Hier ook geen brood, en ik probeer 6 eetmomenten per dag te nemen.
Ik maak vaak een grote pan soep en een grote bak salade en daar doe ik dan een aantal dagen mee.
Salade met (gerookte) kip/vis/ham/noten/gekookt ei/paprika/ui/mais/dowerwt/wortel/selderij/tomaat/komkommer etc.
Zolang je daar geen dressing door doet en geen sla blijft het prima houdbaar.
Ontbijt- cracker met vleeswaren/kaas
Tussendoor- fruit
Lunch- salade
Middag- zelfgemaakte soep (of anders cup a soup)
Avond eten met de pot mee
's avonds een bakje kwark
Fruit/ salade/ soep en evt kwark, zijn dingen die ik dus gewoon meeneem....
Hier ook geen brood, en ik probeer 6 eetmomenten per dag te nemen.
Ik maak vaak een grote pan soep en een grote bak salade en daar doe ik dan een aantal dagen mee.
Salade met (gerookte) kip/vis/ham/noten/gekookt ei/paprika/ui/mais/dowerwt/wortel/selderij/tomaat/komkommer etc.
Zolang je daar geen dressing door doet en geen sla blijft het prima houdbaar.
Ontbijt- cracker met vleeswaren/kaas
Tussendoor- fruit
Lunch- salade
Middag- zelfgemaakte soep (of anders cup a soup)
Avond eten met de pot mee
's avonds een bakje kwark
Fruit/ salade/ soep en evt kwark, zijn dingen die ik dus gewoon meeneem....
-
Lil
Troost je ik ben meestal doodmoe en heb 3 jaar geleden een heftige burnout gehad en daar gelukkig hele goede hulp bij gehad. Geleerd sommige dingen belangrijk te vinden en probeer mij niet meer door anderen te laten beinvloeden. Goed voor mijzelf zorgen staat op 1. Gelukkig maakt wandelen en honden daar deel van uit en ben ik lichamelijk niet moe mmaar geestelijk. Ik kan mij voorstellen dat als je lichamelijk moe bent je niets meer kunt. Ben je geestelijk moe zoek dan svp hulp. Kan zoeken zijn tot de juiste gevonden is, maar ik had zonder niets meer gekund. Consessie die ik gedaan heb is bijv dat mijn huis niet meer spik en span is. Vroeger was dat het wel nu verbruik ik door de week de tijd aan mijzelf (wandelen en goede maaltijd koken ipv junkfood). Heel langzaam krijg ik hierdoor meer energie en doe ik beetje bij beetje weer opruimen etc erbij. Ik heb helaas ook hobbys opgezegd/ingekort (les geven bijv). Sport niet meer, hoewel dat eigenlijk wel moet. Dus nee ik ben alles behalve gezegend met energie. Ik heb alleen besloten het aan andere dingen te besteden. Aan jou de moeilijke taak uit te zoeken hoe het voor jou persoonlijk anders kan Zodat jij je beter gaat voelen. Een tip: ik heb 3 jaar nodig gehad om uit te vinden dat voeding echt op nr 1 moet staan om energie te krijgen. Door slechte voeding kreeg ik nog minder energie. Met tips en hulp: niet echt heel veel tijd kwijt. Als ik de recepten volg ongeveer half uurkoken. Ze sschrijven kook x en snipper of schil y en z. Dat bespaart tijd tov eerst alles snipperen en dan alles koken gaan. Tussendoor heb ik vaak nog tijd en snijd ik de sap ingredienten. Mijn avond maaltijden krijg ik de ingredienten en recepten van thuisbezorgd sscheelt heel veel supermarkt en bedenktijd. Ik blijf dus zonder enige veroordeling bij waar een wil is is een weg. De weg is helaas vaak niet gemarkeerd dus moet je gaan zoeken. Dat gaat je vast lukken dus succes met de zoektocht.Hylos schreef: Ik heb aan alle bijdrages iets! Ik vergelijk het met mijn eigen eten, het valt me nu al op dat ik in verhouding best veel eet. Ben altijd zo bang dat ik honger krijg.. wordt dan meteen zo draaierig. Maar om je daarom elke pauze vol te proppen :biggrin2:
Wauw, ik vind dat echt knap hoor. Fijn dat je zoveel op een dag kunt doen.. ik zou (nouja, bijna he :biggrin2:) een moord doen voor wat energie. Om een heel psychisch verhaal kort te maken; helaas ben ik gezegend met erg weinig energie. Dit werk slokt 110% op. Thuis ben ik dan een wrak, kan nog amper een rondje met de hond lopen :-[ Het zinnetje "waar en wil is, is een weg" komt altijd hard aan want het gaat helaas niet op voor mij.
Eigen brood bakken heb ik ook gedaan, gewoon in de oven met speltmeel. Best lekker! Heb ook een tijd speltbrood gegeten van de AH, tijd zuurdesemcrackers gegeten, tijd witbrood gegeten, maisbrood nouja noem het maar op.. het is iets minder erg als ik niet heel erg donker brood eet, maar ik krijg alsnog last.
Klopt, toen ik bij de dietiste kwam moest ik juist meer gaan eten. Alleen minder snoepen, en meer water en thee ipv andere drankjes. Maar ik moest echt veel eten.Kaela schreef: Het valt mij eigenlijk eerder op dat iedereen zo weinig eet Hylos.
Wbt werk, ik werk avonddiensten, dus meestal kook ik overdag en neem de helft mee voor in de magnetron, andere helft voor mijn vriend. Meestal ook een appel bij of worteltjes. Soms kan ik niks opwarmen of geen tijd, dus dan eet ik tussen de middag warm en dan savonds 2 boterhammen.
Dat ziet er goed uit zeg!zurca schreef: Astrid ik stuur'm je even via pb, weet niet of de link zo geplaats mag worden.
We leveren door heel Zuid-Holland dus jouw huis valt binnen het bezorggebied![]()
Laatst gewijzigd door Borke op wo 26 aug 2015, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik eet ook geen brood. Als ontbijt neem ik iets met eieren yoghurt of kwark met zelfgemaakte notenmuesli. Zelf gemaakte crackers (kh arm) met beleg.
Als lunch verschillende soorten salades, soep, belegde crackers, asperges met ham, cervelaat met augurk. Hartige taart. Of simpel een bakje met kaasblokjes, komkommer, worst, gekookt ei, handje noten.
Als lunch verschillende soorten salades, soep, belegde crackers, asperges met ham, cervelaat met augurk. Hartige taart. Of simpel een bakje met kaasblokjes, komkommer, worst, gekookt ei, handje noten.
Ontbijt altijd 30_40 gram havermout met amandelmelk, rauwe niet, zonnebloempitten, banaan en appel. Vroeger ook magere kwark erbij voor de eiwitten maar dat verdraag ik helaas niet meer.
Lunch gemiddeld 5 dagen met quinoa /speltcouscous, rijst etcetera met veel! groenvoer, ei, feta/geitenkaas. Soms roggecrackers met ei/kaas/salade/avocado etc. Vult als een malle, werkt voor mij veel beter dan brood!
Lunch gemiddeld 5 dagen met quinoa /speltcouscous, rijst etcetera met veel! groenvoer, ei, feta/geitenkaas. Soms roggecrackers met ei/kaas/salade/avocado etc. Vult als een malle, werkt voor mij veel beter dan brood!
Ik ben sinds enkele weken helemaal PaleoHylos schreef: Ik wil graag minder brood eten en ben daarom wel benieuw wat jullie nou zoal eten op een werkdag.
Omdat ik fysiek zwaar werk heb eet ik brood omdat het goed vult.. en ik eet het omdat het lekker makkelijk is
Hier dus gewoon brood met beleg (tomaat, kaas, salami, hagelslag, kruidenboter, pindakaas etc.). Soms eens een koek maar meestal de hele dag brood.
Wat eet je en wat voor werk doe je daar bij?
Hieronder aantal voorbeelden van een bento box [emoji5]? succes!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fijn dat je goede hulp gevonden hebt en het nu beter gaat!Lil schreef: Troost je ik ben meestal doodmoe en heb 3 jaar geleden een heftige burnout gehad en daar gelukkig hele goede hulp bij gehad. Geleerd sommige dingen belangrijk te vinden en probeer mij niet meer door anderen te laten beinvloeden. Goed voor mijzelf zorgen staat op 1. Gelukkig maakt wandelen en honden daar deel van uit en ben ik lichamelijk niet moe mmaar geestelijk. Ik kan mij voorstellen dat als je lichamelijk moe bent je niets meer kunt. Ben je geestelijk moe zoek dan svp hulp. Kan zoeken zijn tot de juiste gevonden is, maar ik had zonder niets meer gekund. Consessie die ik gedaan heb is bijv dat mijn huis niet meer spik en span is. Vroeger was dat het wel nu verbruik ik door de week de tijd aan mijzelf (wandelen en goede maaltijd koken ipv junkfood). Heel langzaam krijg ik hierdoor meer energie en doe ik beetje bij beetje weer opruimen etc erbij. Ik heb helaas ook hobbys opgezegd/ingekort (les geven bijv). Sport niet meer, hoewel dat eigenlijk wel moet. Dus nee ik ben alles behalve gezegend met energie. Ik heb alleen besloten het aan andere dingen te besteden. Aan jou de moeilijke taak uit te zoeken hoe het voor jou persoonlijk anders kan Zodat jij je beter gaat voelen. Een tip: ik heb 3 jaar nodig gehad om uit te vinden dat voeding echt op nr 1 moet staan om energie te krijgen. Door slechte voeding kreeg ik nog minder energie. Met tips en hulp: niet echt heel veel tijd kwijt. Als ik de recepten volg ongeveer half uurkoken. Ze sschrijven kook x en snipper of schil y en z. Dat bespaart tijd tov eerst alles snipperen en dan alles koken gaan. Tussendoor heb ik vaak nog tijd en snijd ik de sap ingredienten. Mijn avond maaltijden krijg ik de ingredienten en recepten van thuisbezorgd sscheelt heel veel supermarkt en bedenktijd. Ik blijf dus zonder enige veroordeling bij waar een wil is is een weg. De weg is helaas vaak niet gemarkeerd dus moet je gaan zoeken. Dat gaat je vast lukken dus succes met de zoektocht.
Die zoektocht begon bij mij al sinds ik puber ben.
Ik was altijd ziek en moe. Veel dokters bezoeken, ziekenhuis etc.
Psychiater, psycholoog, psychotherapeut, coach noem maar op ik heb ze allemaal gehad. Ik weet grotendeels waar het probleem ligt (wat aangeboren is dus dat raak ik niet kwijt). Ik heb al heel veel geschrapt en kies zoveel mogelijk voor mezelf. Geen verjaardagen, geen sport als dat niet kan, niet teveel afspreken met mensen, de boel de boel laten. Ik heb wel meer energie maar het is nog steeds weinig, zal ook nooit veel worden. Niet erg, ik red me prima. Het werk is nu alleen veel te veel voor mij. Even doorbijten, binnenkort komt daar weer verandering in.
En ik geloof het graag dat je van voeding ook wat extra energie kan krijgen. Ik hoop samen met de diëtist tot iets te komen wat past bij mij. Ze hebben wellicht ook tips om dit op een makkelijke manier te doen.
Inouchka, dat ziet er goed uit zeg! Ik zal vanmiddag eens kijken. Lil heeft ook gelijk, neem even je tijd elke dag voor een goede maaltijd dat kan vast veel schelen en moeilijk hoeft het niet te zijn . Ik bedenk het alleen niet zelf dus zulke voorbeelden ben ik erg blij mee, thanks!
Vandaag speltbrood en een zak tomaten mee en ik zou een gehaktbal meenemen maar die ben ik vergeten

Vandaag speltbrood en een zak tomaten mee en ik zou een gehaktbal meenemen maar die ben ik vergeten
Tijdens mijn werk eet ik niet eigenlijk, vaak ook maar twee keer een kwartier pauze op 7/8 uur werken dus het moet makkelijk zijn. Warm eten is helemaal niet te doen want met heen en weer lopen naar het klokpaaltje heb je maar 12/13 minuten pauze. Vaak dus snel een boterham en de tweede pauze een sinaasappel of wat ander fruit met komkommer. Ik heb ook wel eens pannenkoeken geprobeerd maar dat vond ik niet zo'n succes. Duurt veel te lang om op te warmen.
Ik eet trouwens dan rond 1 uur warm, rond 4 uur op het werk nog een broodje en dan met de pauze rond 7 weer een broodje. En een bakkie koffie natuurlijk.
Dat paleo ziet er wel heel lekker uit, baal soms dat ik echt geen sla lust (geen rucola, geen ijsbergsla, gewoon echt helemaal geen sla, jakkes dat gevoel in je mond). Of tomaat of avocado of radijsjes of rauwe paprika. Alles wat makkelijk mee te nemen is en wat gezond is lust ik niet. :')
Ik ben trouwens ook wel veel moe. Ik snap werkelijk niet hoe mensen full-time kunnen werken, waar haal je de energie vandaan? Ik moet echt 9/10 uur slapen anders ben ik om 12 uur 's middags echt toe aan een dutje. Wat ik probeer te vermijden want ik wil wat doen op een dag. Maar na een dag werken moet ik eigenlijk gewoon een dag vrij zijn. Nu weer twee dagen achter elkaar gewerkt (gewoon 8 uur, wel pas 1 uur thuis 's nachts) en dan ben ik echt op voor vandaag. Dan doe ik bijna niks meer de rest van de dag. Ik zou echt niet vandaag weer kunnen werken. Ik zou het wel graag willen, maar dat lukt me gewoon niet. Ik haal nog net het dorp als ik boodschappen moet doen. Ik ben eraan gewend en ik spreid mijn activiteiten gewoon, werk geen 5 dagen in de week, probeer er een dag tussen te nemen dat ik niet werk etc. maar soms wil ik ook wel gewoon 5 dagen kunnen werken. En nee het is geen gewenning, ik werk alweer 7 maand bij hetzelfde bedrijf en nog altijd ben ik er niet aan gewend als ik twee dagen achter elkaar moet werken. Helaas pindakaas, gelukkig werkt mijn vriend ook anders werd het een lastig verhaal.
Dat paleo ziet er wel heel lekker uit, baal soms dat ik echt geen sla lust (geen rucola, geen ijsbergsla, gewoon echt helemaal geen sla, jakkes dat gevoel in je mond). Of tomaat of avocado of radijsjes of rauwe paprika. Alles wat makkelijk mee te nemen is en wat gezond is lust ik niet. :')
Ik ben trouwens ook wel veel moe. Ik snap werkelijk niet hoe mensen full-time kunnen werken, waar haal je de energie vandaan? Ik moet echt 9/10 uur slapen anders ben ik om 12 uur 's middags echt toe aan een dutje. Wat ik probeer te vermijden want ik wil wat doen op een dag. Maar na een dag werken moet ik eigenlijk gewoon een dag vrij zijn. Nu weer twee dagen achter elkaar gewerkt (gewoon 8 uur, wel pas 1 uur thuis 's nachts) en dan ben ik echt op voor vandaag. Dan doe ik bijna niks meer de rest van de dag. Ik zou echt niet vandaag weer kunnen werken. Ik zou het wel graag willen, maar dat lukt me gewoon niet. Ik haal nog net het dorp als ik boodschappen moet doen. Ik ben eraan gewend en ik spreid mijn activiteiten gewoon, werk geen 5 dagen in de week, probeer er een dag tussen te nemen dat ik niet werk etc. maar soms wil ik ook wel gewoon 5 dagen kunnen werken. En nee het is geen gewenning, ik werk alweer 7 maand bij hetzelfde bedrijf en nog altijd ben ik er niet aan gewend als ik twee dagen achter elkaar moet werken. Helaas pindakaas, gelukkig werkt mijn vriend ook anders werd het een lastig verhaal.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik eet 'sochtends yoghurt met zadenmix (tjsah, hoe zeg je dat anders netjes
gewoon zaadjes als in cia, zonnebloem etc.) en soms fruit.
Ik neem mee een banaan, gekookt ei (allebei erg vullend) en een boterham met kaas met slaai, tomaat of komkommer.. Dan heb ik nog bevroren fruit/groentedrankjes die tegen de middag wel ontdooit zijn.
Voor noodgevallen zit er nog een klein zakje studentenhaver in mijn tas.
Ik neem mee een banaan, gekookt ei (allebei erg vullend) en een boterham met kaas met slaai, tomaat of komkommer.. Dan heb ik nog bevroren fruit/groentedrankjes die tegen de middag wel ontdooit zijn.
Voor noodgevallen zit er nog een klein zakje studentenhaver in mijn tas.
-
sella
Ik werk niet, ik geef Rob lunch mee.
Ontbijt is meestal iets van gebakken ei met spek, ham ect.
Lunch is of zelfgemalen, zuivere spelt zonder moderne tarwe enting, daar brood van gebakken, belegd met zelfgemaakte pate of worst, of heel oude kaas.
Of hij krijgt boekweit pannekoeken met hartig beleg van wat roergebakte groenten of rauwe groentes.
Tussendoor eet hij fruit wat er door de baas geleverd wordt.
Voor nood ivm file of erge trek heeft hij een zakje met wat paranoten, walnoot, pecannoot mee, en ook een zakje bilogische ongezoete cranberry's
Ontbijt is meestal iets van gebakken ei met spek, ham ect.
Lunch is of zelfgemalen, zuivere spelt zonder moderne tarwe enting, daar brood van gebakken, belegd met zelfgemaakte pate of worst, of heel oude kaas.
Of hij krijgt boekweit pannekoeken met hartig beleg van wat roergebakte groenten of rauwe groentes.
Tussendoor eet hij fruit wat er door de baas geleverd wordt.
Voor nood ivm file of erge trek heeft hij een zakje met wat paranoten, walnoot, pecannoot mee, en ook een zakje bilogische ongezoete cranberry's
Het wisselt hier vooral afhankelijk van hoe druk ik het heb en hoeveel tijd ik voor mijzelf neem.
Waar ik mij het beste op voel is:
Opstaan: halve liter water met sap van halve citroen/limoen oid.
Ontbijt: fruit, veel fruit. als ik het fruit in de blender doe ik er 1 glas water bij en dan is het totaal ongeveer 1.5liter. dat doe ik meestal als ik naar mijn werk moet. Ik rij zo'n 40minuten, tijd genoeg om het op te drinken.
Ik heb dan geen behoefte aan eten tot aan de lunch.
Lunch: salade, een grote salade. zoveel mogelijk vers uit de tuin. Meestal eet ik eerst het grootste deel tijdens de lunch en rond 15.00/16.00u de rest.
Theetijd: wisseld, soms niks, soms nootjes, maar meestal een deel van deel van de salade.
Avond eten hangt van de situatie af. probeer hier ook zoveel mogelijk groenten te eten en zo min mogelijk vlees en melkproducten.
Dit geeft mij zoveel energie en voel mij heel goed hierbij.
Ik merk vooral aan mijzelf dat als ik niet op deze wijze eet, ik ontzettend veel zin in foute producten heb en daardoor vooral heel moe wordt.
Waar ik mij het beste op voel is:
Opstaan: halve liter water met sap van halve citroen/limoen oid.
Ontbijt: fruit, veel fruit. als ik het fruit in de blender doe ik er 1 glas water bij en dan is het totaal ongeveer 1.5liter. dat doe ik meestal als ik naar mijn werk moet. Ik rij zo'n 40minuten, tijd genoeg om het op te drinken.
Ik heb dan geen behoefte aan eten tot aan de lunch.
Lunch: salade, een grote salade. zoveel mogelijk vers uit de tuin. Meestal eet ik eerst het grootste deel tijdens de lunch en rond 15.00/16.00u de rest.
Theetijd: wisseld, soms niks, soms nootjes, maar meestal een deel van deel van de salade.
Avond eten hangt van de situatie af. probeer hier ook zoveel mogelijk groenten te eten en zo min mogelijk vlees en melkproducten.
Dit geeft mij zoveel energie en voel mij heel goed hierbij.
Ik merk vooral aan mijzelf dat als ik niet op deze wijze eet, ik ontzettend veel zin in foute producten heb en daardoor vooral heel moe wordt.
Hmmm denk dat vele gaan schrikken van mijn eet of beter gezegd weinig eet patroon. Ik werk in de thuiszorg ( huishoudelijk verzorgende) dus ik werk elke ochtend +/-3 uur bij iemand dan uur pauze en daarna +/- 3 uur bij de volgende en dit 5 dagen in de week. Het is lichamelijk best intensief en mentaal ook.
Ik begin 's ochtends met 2 bakken koffie en 3 peukjes, dan naar mijn werk en op werk 1 bak koffie met koekje en 1 peukje buiten, Dan om 12:00 naar huis pauze en dan is het vaak halve liter of thee of waterige ranja en soms een eitje op brood maar vaak niks ja tuurlijk paar peukjes want ben verslaafd.
Om 13:00 moet ik op volgende adres zijn en daar drink ik thee met een koekje ik drink na 12:00 eigenlijk niks geen koffie meer.
Om 16:00 ongeveer ben ik vrij en dan richting huis, eventueel wat boodschapjes en dan thuis thee en of waterige ranja tot we gaan eten rond 18:00 en dit is gewoon vaak gezonde hollandse pot of ovenschotel etc maar ieder geval een goede warme maaltijd.
Ik eet bijna geen fruit want tja ik hou er niet van maar ik hou erg van groenten en rauwkost dus dat gaat er vaak veel doorheen met de avond maaltijd. Ik ben geen snacker dus na avond eten ben ik vaak ook klaar en voldaan.
In stress periodes sla ik makkelijk ook deze enige maaltijd over en ik heb bijna nooit echt een honger gevoel. Ik mis geen energie, slaap, goed ben actief. Ja ik ben slank maar dit ben ik altijd geweest en is ook mijn bouw ( toen ik klein was voor de hormonen er in vlogen werd ik beticht van anorexia terwijl ik toen echt veel at en snoepte maar ik bleef mager). Zelfs mijn HA die mijn eetpatroon niet goed keurt is tevreden.
Ik begin 's ochtends met 2 bakken koffie en 3 peukjes, dan naar mijn werk en op werk 1 bak koffie met koekje en 1 peukje buiten, Dan om 12:00 naar huis pauze en dan is het vaak halve liter of thee of waterige ranja en soms een eitje op brood maar vaak niks ja tuurlijk paar peukjes want ben verslaafd.
Om 13:00 moet ik op volgende adres zijn en daar drink ik thee met een koekje ik drink na 12:00 eigenlijk niks geen koffie meer.
Om 16:00 ongeveer ben ik vrij en dan richting huis, eventueel wat boodschapjes en dan thuis thee en of waterige ranja tot we gaan eten rond 18:00 en dit is gewoon vaak gezonde hollandse pot of ovenschotel etc maar ieder geval een goede warme maaltijd.
Ik eet bijna geen fruit want tja ik hou er niet van maar ik hou erg van groenten en rauwkost dus dat gaat er vaak veel doorheen met de avond maaltijd. Ik ben geen snacker dus na avond eten ben ik vaak ook klaar en voldaan.
In stress periodes sla ik makkelijk ook deze enige maaltijd over en ik heb bijna nooit echt een honger gevoel. Ik mis geen energie, slaap, goed ben actief. Ja ik ben slank maar dit ben ik altijd geweest en is ook mijn bouw ( toen ik klein was voor de hormonen er in vlogen werd ik beticht van anorexia terwijl ik toen echt veel at en snoepte maar ik bleef mager). Zelfs mijn HA die mijn eetpatroon niet goed keurt is tevreden.