Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
Ik zou geen heel gezin hier in huis kunnen hebben.
Maar ik heb in het verleden minderjarige asielzoekers opgevangen.
Ook heb ik op een school gewerkt voor asielzoekers
En ja daar zit ook verschil in,wat de ene eist durft de ander niet eens aan te denken.
Die periode is echt een verrijking geweest.
Maar ik heb in het verleden minderjarige asielzoekers opgevangen.
Ook heb ik op een school gewerkt voor asielzoekers
En ja daar zit ook verschil in,wat de ene eist durft de ander niet eens aan te denken.
Die periode is echt een verrijking geweest.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn ouders hebben vroeger een jongen van 14 opgevangen uit Iran. Was geen succes. Het cultuurverschil was echt te groot. Dus nee ik vind dat geen oplossing.
Ik hoop dat onze overheid zich ook bedenkt welke consequenties dit kan hebben voor welwillende burgers
En dan doel ik op vaak ernstig getraumatiseerde mensen die men in huis haalt
Heeft de gemiddelde burger enig idee wat een ernstig trauma is ?
Zijn onze huizen erop ingericht ? ( veiligheid ) Ik vrees van niet
Hoe men hiermee om moet gaan ? ( Voor de hulpverlening al een zeer moeilijke taak )
Wie gaat dit begeleiden ? Het lijkt mij praktisch gezien een onmogelijke taak
En als het mis gaat ? Onze politie is al overbelast .
Ik vind dit dus helemaal geen goed plan
Het lijkt mij beter om deze mensen bv onderdak te bieden in leegstaande panden
En in deze panden zouden burgers iets kunnen doen voor deze mensen
Verder denk ik dat voorlichting voor burgers die iets voor deze mensen willen betekenen ook een goed plan zou zijn
Ik zou hier in mijn huis ook best een gezin op kunnen vangen . Maar ik doe het niet omdat mijn huis er helemaal niet op ingericht is (veiligheid )
En dan doel ik op vaak ernstig getraumatiseerde mensen die men in huis haalt
Heeft de gemiddelde burger enig idee wat een ernstig trauma is ?
Zijn onze huizen erop ingericht ? ( veiligheid ) Ik vrees van niet
Hoe men hiermee om moet gaan ? ( Voor de hulpverlening al een zeer moeilijke taak )
Wie gaat dit begeleiden ? Het lijkt mij praktisch gezien een onmogelijke taak
En als het mis gaat ? Onze politie is al overbelast .
Ik vind dit dus helemaal geen goed plan
Het lijkt mij beter om deze mensen bv onderdak te bieden in leegstaande panden
En in deze panden zouden burgers iets kunnen doen voor deze mensen
Verder denk ik dat voorlichting voor burgers die iets voor deze mensen willen betekenen ook een goed plan zou zijn
Ik zou hier in mijn huis ook best een gezin op kunnen vangen . Maar ik doe het niet omdat mijn huis er helemaal niet op ingericht is (veiligheid )
Ik ben opgegroeid met 2 vluchtelingen kindjes in ons huis. En nee dat vond ik niet altijd makkelijk, maar heb er heel veel van geleerd. Nadat hun weg waren heeft mijn moeder nog jarenlang voor 2 andere kindjes gezorgd. Dus we hadden altijd 6 kids in huis... Of ik het zou doen, ja ik denk het wel. Kan het, nee nu niet, absoluut geen ruimte voor met maar 1 slaapkamer...
Wat vond je niet makkelijke en wat heb je geleerd?miik schreef: Ik ben opgegroeid met 2 vluchtelingen kindjes in ons huis. En nee dat vond ik niet altijd makkelijk, maar heb er heel veel van geleerd. Nadat hun weg waren heeft mijn moeder nog jarenlang voor 2 andere kindjes gezorgd. Dus we hadden altijd 6 kids in huis... Of ik het zou doen, ja ik denk het wel. Kan het, nee nu niet, absoluut geen ruimte voor met maar 1 slaapkamer...
Hier ook een heel kort; nee
- Angelique
- 5-sterren

Maar alle triestigheid van verdronken kindertjes op een strand ten spijt, vind ik die toestanden in Hongarije wel veel weg hebben van een complete invasie. Als ik die mensen daar zie roeptoeteren kan ik toch niet het idee krijgen van zielige vluchteling.
Hier bij de grens werd net een heel groepje opgepakt die van Ter Apel naar duitsland wilde gaan. Veel politie bij de grens dus. Tot zover Merkels "iedereen is welkom".
Hier bij de grens werd net een heel groepje opgepakt die van Ter Apel naar duitsland wilde gaan. Veel politie bij de grens dus. Tot zover Merkels "iedereen is welkom".
-
Paul_Barte
- 5-sterren

Mijn antwoord is heel makkelijk.....NEE, NEE en nog 100x NEE.
Volgens mij is nu heel Zuid-Afrika met elkaar in oorlog en alle vluchtelingen die 10.000 euro per rubberbootje betalen vergeten een reddingsvest.
Je haalt dus van alles binnen en dat zijn echte vluchtelingen, goudzoekers en IS militanten.
Volgens mij is nu heel Zuid-Afrika met elkaar in oorlog en alle vluchtelingen die 10.000 euro per rubberbootje betalen vergeten een reddingsvest.
Je haalt dus van alles binnen en dat zijn echte vluchtelingen, goudzoekers en IS militanten.
Ik zat al te wachten tot iemand daarover zou beginnen. Misschien een joekel van een vooroordeel, maar alleen al om het IS-gevaar dus niet. 99,9% is echt slachtoffer (om maar van het positieve uit te gaan) maar nooit dat ik mijn huis toe zou vertrouwen aan een onbekende uit een onbekend land met een onbekende cultuur, een gigantisch oorlogstrauma, een taal die je niet kan verstaan, andere normen en waarden etc. Daarnaast moet ik ook gewoon werken en naar school, no way dat je ze dan alleen in je huis laat. Echt niet, geen haar op mijn hoofd. Maar dat zou ik met Nederlanders die ik jaren ken ook niet zomaar doen. Omdat het vluchtelingen zijn moet je al die dingen maar door de vingers zien? Nou. Nee. Ik help liever met geld inzamelen of iets dergelijks voor opvanghuizen waar ze met elkaar kunnen wonen. Verder heb ik ook geen oplossing voor dit probleem maar ze in huis nemen zou voor mij echt geen optie zijn. Afgezien van het praktische probleem dat we nog geen grotere eettafel kunnen kopen als het moet, laat staan een gezin huisvesten.Paul_Barte schreef: Mijn antwoord is heel makkelijk.....NEE, NEE en nog 100x NEE.
Wat ik niet begrijp is dat die mensen kapitalen neerleggen om in een boot overgezet te worden, (waar ze dat geld vandaan halen is me een raadsel). En dat er dan niet ook een reddingsvest pp gekocht wordt, al was het dan alleen voor die kleine krummeltjes. Ze weten dat het een levensgevaarlijke onderneming is en toch doen ze dat niet. Ik kan daar echt helemaal niet bij.
Maar wat is er mis mer goudzoekers?
Als ik ergens zou wonen waar de kansen op werk en kapitaal nihil zijn en elders is dat wel, zou ik ook geneigd zijn om te gaan kijken. Al is het maar om mn kind meer kansen te geven.
Als ik ergens zou wonen waar de kansen op werk en kapitaal nihil zijn en elders is dat wel, zou ik ook geneigd zijn om te gaan kijken. Al is het maar om mn kind meer kansen te geven.
keetje schreef: Wat ik niet begrijp is dat die mensen kapitalen neerleggen om in een boot overgezet te worden, (waar ze dat geld vandaan halen is me een raadsel). En dat er dan niet ook een reddingsvest pp gekocht wordt, al was het dan alleen voor die kleine krummeltjes. Ze weten dat het een levensgevaarlijke onderneming is en toch doen ze dat niet. Ik kan daar echt helemaal niet bij.
Vele volwassenen kunnen ook niet zwemmen
Ik vraag me dus af of men wel zwemvesten kan kopen
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Zo met je eens!!!!!!!!! Alsof je slecht bent als je het beter wilt hebben!!!! Het is dat wij het hier zo goed hebben maar onder gelijke omstandigheden zaten wij mss wel op die boot. Maar wij waren natuurlijk wel zo slim om ons kind een zwemvest aan te trekken. Want wij zijn natuurlijk sowieso veel slimmer en beter.koekje schreef: Maar wat is er mis mer goudzoekers?