Link behandelen voor zijn mijten allergie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Link behandelen voor zijn mijten allergie

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: En dan wordt er nog geadviseerd om jaarlijks de test te doen omdat voedselallergien kunnen verschuiven. Ik had er destijds ook naar geken maar om die reden en prijskaartje had ik zoiets van mwah wordt je ook niet vrolijk van  :-\
Dus ik heb hem nooit gedaan.

Hier is de luchtvochtigheid overigens maar 37%

Maci heeft ongeveer dezelfde uitslag gehad, minus huisstofmijt. Zijn last varieert ook per jaargetijde. Augustus, september is rampzalig. Dan heeft hij ook overal wondjes.
Daarnaast heeft ie ook schildklier afwijking, en met die tabletten  ( sinds een jaar) ging het over het algemeen een stuk beter, tot het plots in augustus mis ging. Daar heeft hij nu een noodoplossing voor.

Hond wassen kan met goede en voedende hondenschampoo echt wel iedere week! Maci vindt het overigens heerlijk als ie zoveel last heeft. En het gaat ook ff beter dan.
Ieder jaar :-X. Maar adviseert Jean Dodds dat zelf? Ik heb haar daar nog nooit over gehoord....!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Als de kurkuma nou bevalt he, dan kan ik je echt aanraden om eens bij Pit en Pit te kijken. Moet je wel de bio versie hebben.

Hope, waar koop jij jouw kurkuma?
Ik koop biologische kurkuma bij de natuurwinkel in de buurt.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Kaio schreef: En dan wordt er nog geadviseerd om jaarlijks de test te doen omdat voedselallergien kunnen verschuiven. Ik had er destijds ook naar geken maar om die reden en prijskaartje had ik zoiets van mwah wordt je ook niet vrolijk van  :-\
Dus ik heb hem nooit gedaan.

Hier is de luchtvochtigheid overigens maar 37%

Maci heeft ongeveer dezelfde uitslag gehad, minus huisstofmijt. Zijn last varieert ook per jaargetijde. Augustus, september is rampzalig. Dan heeft hij ook overal wondjes.
Daarnaast heeft ie ook schildklier afwijking, en met die tabletten  ( sinds een jaar) ging het over het algemeen een stuk beter, tot het plots in augustus mis ging. Daar heeft hij nu een noodoplossing voor.

Hond wassen kan met goede en voedende hondenschampoo echt wel iedere week! Maci vindt het overigens heerlijk als ie zoveel last heeft. En het gaat ook ff beter dan.
Geef je fortyrhon? Welke noodoplossing heb je? En krijgt Maci ook desensibilisatie injecties? Reminds me, Link moet dus NU weer een injectie. Kan ik die gewoon geven of gaat dat extra jeuk triggeren?
Hope schreef: http://www.medpets.nl/beaphar-shampoo-conditioner-2-in-1/

Ik heb deze. En ik heb deze vooral omdat hij op basis is van havermeel (wat heel goed werkt bij jeuk) en omdat er een conditioner in zit.
Ik zal eens even kijken of die in de winkel te koop is hier en anders ga ik hem straks bestellen. Havermeel is idd fijn tegen jeuk hoor ik overal :D
Lizzy schreef: Als de kurkuma nou bevalt he, dan kan ik je echt aanraden om eens bij Pit en Pit te kijken. Moet je wel de bio versie hebben.

Hope, waar koop jij jouw kurkuma?
Die ga ik even onthouden! Hey Hope? Hoeveel Kurkuma? Want hij krijgt dus nu 1 visolie, 1 quercetine vanaf morgen en hoeveel kurkuma dan?
Hope schreef: Ik koop biologische kurkuma bij de natuurwinkel in de buurt.
Ik heb hier de tuinen en ik geloof nog een natuurwinkel. Ik zal eens even opzoek gaan. Biologisch dus. Check.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Shampoo achter laten leggen, strakjes ophalen. Ze hebben ook nog deze, Hope https://www.faunaland.nl/premium-shampo ... p7769.html

En deze kurkuma is niet de goeie he? http://www.detuinen.nl/33028-jacob-hooy ... .html#tabs
Laatst gewijzigd door Qwea op di 13 okt 2015, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Die shampoo bij jeuk heb ik ook gezien. Punt vind ik alleen dat er geen conditioner in zit en ik dat toch wel essentieel vind voor de huid.

Ik geef een halve theelepel kurkuma per dag.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Die shampoo bij jeuk heb ik ook gezien. Punt vind ik alleen dat er geen conditioner in zit en ik dat toch wel essentieel vind voor de huid.

Ik geef een halve theelepel kurkuma per dag.
Dan die met havermeel it is!

Halve theelepel, okidoki.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef: Ieder jaar :-X. Maar adviseert Jean Dodds dat zelf? Ik heb haar daar nog nooit over gehoord....!
Bij food sensitvities, op nutriscan

Dr. Dodds recommends that dogs and cats are tested annually as – similar to humans – food tolerances and intolerances change over time.
Qwea schreef: Geef je fortyrhon? Welke noodoplossing heb je? En krijgt Maci ook desensibilisatie injecties? Reminds me, Link moet dus NU weer een injectie. Kan ik die gewoon geven of gaat dat extra jeuk triggeren?
Ja ander merk alleen, zijn schildkier waarde was maar 13
Injecties hebben we jaren gelden gedaan. Helaas niet afdoende geholpen, wel iets.
Nu is de noodoplossig apoquel ( en daar wordt je qua kosten ook niet vrolijk van), maar dat gaat alleen via dermatoloog.
Maar dat is net zo goed medicatie en onderdrukking, niet gezond, maar een hond die kapot gaat van de jeuk en overal huidbeschadigingen heeft is ook niet gezond. Ben nu weer af aan het bouwen met het spul.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: Bij food sensitvities, op nutriscan

Dr. Dodds recommends that dogs and cats are tested annually as – similar to humans – food tolerances and intolerances change over time.
Injecties hebben we jaren gelden gedaan. Helaas niet afdoende geholpen, wel iets.
Nu is de noodoplossig apoquel ( en daar wordt je qua kosten ook niet vrolijk van), maar dat gaat alleen via dermatoloog.
Maar dat is net zo goed medicatie en onderdrukking, niet gezond, maar een hond die kapot gaat van de jeuk en overal huidbeschadigingen heeft is ook niet gezond. Ben nu weer af aan het bouwen met het spul.
Die denkt zeker dat mensen een onuitputtelijk vette portomonee hebben ofzo :-X
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Kaio schreef: Bij food sensitvities, op nutriscan

Aah ja apoquel ook gehad hier, deed niks :s
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Qwea schreef: Aah ja apoquel ook gehad hier, deed niks :s
Vreemd eigennlijk, aangezien apoquel de jeukprikkel naar de hersenen stopt en de hond de jeuk niet meer kan voelen.
Maar je hebt dit alles bij een gewone Da gedaan en getest?
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Afbeelding

Nu nog wachten oip het pakketje.

Hope, is die Kurkuma goed?
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Kaio schreef: Vreemd eigennlijk, aangezien apoquel de jeukprikkel naar de hersenen stopt en de hond de jeuk niet meer kan voelen.
Maar je hebt dit alles bij een gewone Da gedaan en getest?
Klopt. Heb apoquel gehad en dat deed niks. Prednison dus ook niet. Toen atopica, dat werkte. Toen overgegaan op sporimune want goedkoper. En tegelijkertijd van atopica/sporimune gestart met desensibiliseren. Die injectie moet hij dus vandaag weer.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zouden er nog aanwijzingen uit te halen zijn, dat apoquel niet werkte? En prednison niet?
:g:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ja hoor, mij lijkt dit prima!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: Zouden er nog aanwijzingen uit te halen zijn, dat apoquel niet werkte? En prednison niet?
:g:
Ik schreef ook al eerder dat ik dit raar vind. Honden met atopische dermatitis reageren in de regel heel goed op prednison. En op Apoquel. Honden met een voedsel allergie reageren niet op prednison. Volgens mij ook niet op Apoquel. Dus ik denk eerlijk gezegd dat hier van meer dan 1 ding sprake is en niet alleen een allergie voor mijten. En ik denk dan aan een overgevoeligheid voor iets in de voeding.

Plaats reactie