Jeuk zonder vlooien

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeuk zonder vlooien

annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Bartje6 schreef:Bedankt - dat ziet er inderdaad goed uit, maar ik kan de ingrediënten nergens op het web vinden. Zou je die misschien door willen geven?
Bij voorbaat dank!
Helaas niet aanwezig op de fles
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Bartje6 schreef:P.S.

Ik heb inmiddels van Espree ook iets veelbelovends gevonden (tea tree & aloe shampoo), en ook een Hotspot foam.

Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met de Beaphar vlooien anticonceptie, en is dat werkelijk niet giftig voor de hond?
Dan zou ik persoonlijk liever voor de producten van Espree gaan. Ik ben niet zo kapot van de producten van Jean Peau.
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Dan zou ik persoonlijk liever voor de producten van Espree gaan. Ik ben niet zo kapot van de producten van Jean Peau.
Oké, fijn te horen, want Espree heb ik inmiddels in bestelling staan :)
Evengoed bedankt voor de tip van de shampoo!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Als je de shampoo specifiek tegen schimmel wilt gebruiken, zou ik er nog een beetje extra teatree aan toevoegen (van chi ofzo). De concentratie in shampoos is meestal vrij laag.

Ps. Wel uitkijken voor de ogen, dus daar uit de buurt van blijven!
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Vandaag de Espree shampoo binnengekregen en die ga ik morgen proberen. Het is overigens al een heel stuk verbeterd. Gelukkig!

Vraag: heeft iemand ervaring met de Beaphar vlooien anti-conceptie? Wat is dat voor spul en is het werkelijk niet giftig voor de hond?

Bij voorbaat dank!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bartje6 schreef:Vandaag de Espree shampoo binnengekregen en die ga ik morgen proberen. Het is overigens al een heel stuk verbeterd. Gelukkig!

Vraag: heeft iemand ervaring met de Beaphar vlooien anti-conceptie? Wat is dat voor spul en is het werkelijk niet giftig voor de hond?

Bij voorbaat dank!
Links of rechtsom: het is een stof die niet in je hond thuis hoort.

http://lasaludfamiliar.com/familieleren ... ffects.php

http://www.peteducation.com/article.cfm ... 3&aid=1471

http://www.fluoridealert.org/wp-content ... g.pets.htm

http://side-effects.owndoc.com/lufenuro ... ffects.php
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Dank je voor de links, Lizzy, en die zeggen meer dan genoeg... Niet doen dus.
Ik ben ook helemaal geen voorstander van alle chemische middelen die te koop zijn voor de hond, en doe alles het liefst zo natuurlijk mogelijk.
Maar... het lukt mij niet om mijn hond vlovrij te houden op alleen natuurlijke middelen. Omdat ik dat toch langdurig heb geprobeerd, is het nu zo geëscaleerd met de jeuk en allergie, denk ik.
Hoe doe jij dat, als ik vragen mag?
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Het is een heel goed streven om zo weinig mogelijk ongezond materiaal op, of in je hond te gebruiken.
Als het op een natuurlijke manier niet lukt om de vlooien weg te krijgen, dan kan het zinvol zijn om minder prettig spul te gebruiken.
Soms moet je dingen tegen elkaar afwegen en dan een besluit nemen en het is aan jou om die afweging te maken.

succes,
Hanny
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bartje6 schreef:Dank je voor de links, Lizzy, en die zeggen meer dan genoeg... Niet doen dus.
Ik ben ook helemaal geen voorstander van alle chemische middelen die te koop zijn voor de hond, en doe alles het liefst zo natuurlijk mogelijk.
Maar... het lukt mij niet om mijn hond vlovrij te houden op alleen natuurlijke middelen. Omdat ik dat toch langdurig heb geprobeerd, is het nu zo geëscaleerd met de jeuk en allergie, denk ik.
Hoe doe jij dat, als ik vragen mag?
Het is natuurlijk super waardeloos als je hond allergisch is voor vlooien. Dan moet je soms iets. Ik denk dat je deze twee websites wel fijn zult vinden:

http://healthypets.mercola.com/sites/he ... 2620_.aspx

en

http://healthypets.mercola.com/sites/he ... rgies.aspx

In de laatste link adviseert holistisch dierenarts Dr Becker het middel (chemisch) Comfortis als het echt echt echt niet anders kan. Ik ben er niet bekend mee, maar ik ga er vanuit dat Karen niet zo maar wat toetert (ze is zelf erg streng in de leer als het aan komt op het niet gebruik maken van gif op je huisdier).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

(ik zelf doe eigenlijk alles wat zij beschrijft in 1ste link).
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Bedankt weer voor de reacties.
We hoorden gisteren van iemand uit de buurt dat in deze streek heel veel honden vanaf juli hetzelfde probleem hebben gehad (sinds die tijd is mijn hond ook blijven krabben) en daarvoor naar de dierenarts zijn geweest... Vind ik toch vreemd. Wellicht een 'nieuwe' mijt ofzo? :( Het is enorm warm hier geweest in die tijd.
Heeft iemand daar toevallig iets over gehoord? (Wij zitten in noord-oost Frankrijk.)
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

P.S.
Die nieuwsbrief van dr. Becker is inderdaad interessant, Lizzy! Dank voor de tip.
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Jeuk zonder vlooien

Bericht door pluk »

Bartje6 schreef:Bedankt weer voor de reacties.
We hoorden gisteren van iemand uit de buurt dat in deze streek heel veel honden vanaf juli hetzelfde probleem hebben gehad (sinds die tijd is mijn hond ook blijven krabben) en daarvoor naar de dierenarts zijn geweest... Vind ik toch vreemd. Wellicht een 'nieuwe' mijt ofzo? :( Het is enorm warm hier geweest in die tijd.
Heeft iemand daar toevallig iets over gehoord? (Wij zitten in noord-oost Frankrijk.)
Onze hond heeft in de Ardennen herfstmijt ook wel oogstmijt opgelopen. Dit jeukte ook verschrikkelijk.
Ze zijn herkenbaar aan kleine ophopingen van fel oranje bolletjes.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Lizzy schreef:Het is natuurlijk super waardeloos als je hond allergisch is voor vlooien. Dan moet je soms iets. Ik denk dat je deze twee websites wel fijn zult vinden:

http://healthypets.mercola.com/sites/he ... 2620_.aspx

en

http://healthypets.mercola.com/sites/he ... rgies.aspx

In de laatste link adviseert holistisch dierenarts Dr Becker het middel (chemisch) Comfortis als het echt echt echt niet anders kan. Ik ben er niet bekend mee, maar ik ga er vanuit dat Karen niet zo maar wat toetert (ze is zelf erg streng in de leer als het aan komt op het niet gebruik maken van gif op je huisdier).
Ik heb dit jaar één keer een comfortispil gegeven en ik moet zeggen dat werkt als een speer.
Vlooien binnen een paar uur allemaal dood.
De jeuk nam na een paar dagen af en geen last meer gehad.
Ik geef het alleen als het niet anders kan.

Plaats reactie