Kijk nou! Zo trots op hem!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kijk nou! Zo trots op hem!

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Kaela schreef:Ellen het was op geen enkele wijze kritiek op hoe jij met Gentle bezig bent. Echt niet! Het enige waar ik op reageerde was jou stukje waarin je zei dat je hem geen controle kon geven omdat hij dat niet aan zou kunnen. Dat viel me op, meer niet. Je bent al jaren heel hard met hem aan het werk en hele goede resultaten gehaald, daar zou ik op geen enkele wijze commentaar op willen hebben.
ja joh weet ik toch! :)
mn ventje is een geval apart denk ik weleens ;D
Rico
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rico »

me and my boys schreef:
ik heb volgens mij niet gezegd dat de BAT niet zou werken....ik heb wel gezegd dat een x te willen doen..
ik heb verschillende gt's gehad...ze zeggen allemaal verschillende dingen en dat kan ook, want inmiddels weet ik dat er geen/weinig honden op dezelfde manier reageert op bepaalde lesstoffen..
en ik heb hem niet 'laten gaan' op een manier van zoek t maar uit.. als ik gedacht had dat die van mij wat zou doen had ik het zowiezo niet gedaan, hij deed ook niets.....de anderen wel...
aangezien een BATcursus er waarschijnlijk niet in zit, doe ik het op de manier van 1 GT waarin ik en vooral mn hond zich in kan vinden...
buiten het feit dat ie reactief is is hij ook nog eens mega onzeker, heeft veel stress wat dan zeker 2/3 dagen van spugen en diarree veroorzaakt bij hem..... ik ga hem niet meer in 'moeilijke' posities brengen, zoals het gaat zoals het nu gaat is het prima.... zeer zeker voor hem.... en ik pas me gewoon aan hem aan, als het hem maar goed gaat en hij relaxt is
Welke omgeving woon je?
Ik heb op advies van Pluk contact opgenomen in Zuid Holland met Sonja.
Zij heeft informatieavonden, workshops en een cursus. En nog tal van leuke dingen.

Wat heb je tot nu toe gedaan om hem wat meer zelfvertrouwen te geven?
Misschien heb ik daar weer wat aan met Rico.
Tot nu toe zijn we een beetje bezig met voerspelletjes, snuffelmatje is een groot succes.

Speuren schijnt ook enorm goed voor het zelfvertrouwen te zijn.

Nou is angst en onzekerheid een ander iets maar denk wel dat een onzekere hond eerder en sneller angstig is.

Kaela schreef: De lijn moet je op een vrij aparte manier vasthouden en steeds verlengen en weer inkorten. Is echt even oefenen. Ik had de lijn die aangeraden word gekocht, maar ik kan me voorstellen dat die voor Rico wat heftig is. Al liep een teckel er ook mee zonder problemen.
5 Meter moet hij zijn toch?
Ik ga wel even knutselen met een musketonhaakje en een lijn van de action ;)
Een teckel is toch al snel 3 keer zo groot als onze uk.
De eerste drie maanden dat hij bij ons was heb ik bijna dagelijks gezegd: "Wat is 'ie klein hè? " :biggrin2:
Kaela schreef:Ja, veel honden knappen zomaar op in een goed thuis. Maar het idee dat een beetje liefde en geduld genoeg is om elke bange hond weer op orde te krijgen is niet helemaal juist. Ik weet er alles van, ik herken veel problemen die je met Rico hebt. Bij Oscar is het simpelweg niet goed gekomen. We zijn ver gekomen, heel ver. Maar niet alles is te repareren. Neemt niet weg dat elke verbetering er 1 is en ik denk ook dat we het aan onze angsthaasjes verplicht zijn om te proberen hun angst te verminderen.

Ik heb de link nog eens opgezocht, hopelijk doet ie het nu wel:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... lag+clinic
Gelezen, aandachtig je filmpjes gekeken en daar gereageerd ;)
Kaela schreef:Nee ik vlieg niet aan het tuig met de papegaai. Ze haat het tuigje, dus dat was uiteindelijk geen succes. Ze heeft nu een binnen en buitenvoliere en vliegt door ons huis. Ook leuk.
Onze grijze is gewiekt, en gaat eigenlijk vaak mee. Dagelijks iig even naar buiten, maar ook naar het strand en bos. Vindt hij geweldig :D

Afbeelding
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Rico schreef:Welke omgeving woon je?

De eerste drie maanden dat hij bij ons was heb ik bijna dagelijks gezegd: "Wat is 'ie klein hè? " :biggrin2:

Onze grijze is gewiekt, en gaat eigenlijk vaak mee. Dagelijks iig even naar buiten, maar ook naar het strand en bos. Vindt hij geweldig :D

Afbeelding
Jup, 5 meter. Met een handsvat op het einde.

Leuk dat je een grijsje hebt! Wieken ben ik geen fan van, daarom hebben wij de buitenvoliere gemaakt. Maar ieder zijn ding.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Rico schreef:Welke omgeving woon je?
Ik heb op advies van Pluk contact opgenomen in Zuid Holland met Sonja.
Zij heeft informatieavonden, workshops en een cursus. En nog tal van leuke dingen.

Wat heb je tot nu toe gedaan om hem wat meer zelfvertrouwen te geven?
Misschien heb ik daar weer wat aan met Rico.
Tot nu toe zijn we een beetje bezig met voerspelletjes, snuffelmatje is een groot succes.

Speuren schijnt ook enorm goed voor het zelfvertrouwen te zijn.

Nou is angst en onzekerheid een ander iets maar denk wel dat een onzekere hond eerder en sneller angstig is.

Afbeelding
Onder de rook van Rotterdam, Ridderkerk
heb verschillende cursussen gedaan en train in feite nog dagelijks met hem...
wat ik heb gedaan is hem het gevoel gegeven dat ik alles voor hem opknap dat hij als ie ergens bang voor is oid bij mij kan komen, dat hij niks zelf hoeft op te knappen..
bv.. bij t zien van een andere hond was ie vaak in alle staten, dus grommen uitvallen maar ook achter me kruipen ed...dat doet ie niet meer... bij t zien van een andere hond komt ie naar me toe, gaat naast me lopen en volg...hij kijkt af en toe naar me en dan bevestig ik dat ie t super doet....aai, snoepje of gewoon een braaf.....
met bezoek in huis..degene die hij kent is geen probleem...vreemde die binnen komen die moet ie eerst ff scannen is het goed dan hebben ze er een vriend voor t leven bij.... is het niet goed dan haal ik hem uit de situatie en gaat ie de garage in(nee is niet zielig ligt vloerbedekking krijgt wat lekkers ed) weet ik bij voorbaat dat er een bliksem bezoek is dan gaat ie daarvoor al de garage in....overigens dan samen met zn broer.
Buiten met vreemde eigenlijk hetzelfde als met honden...hij komt bij me zijn ze voorbij dan huppelt ie weer lekker verder...hij is toen ie een week of 10 was door een wildvreemde geslagen met een paraplu dat heeft hem geen goed gedaan.......maar moet zeggen dat dat in feite ook heel goed gaat..er zijn tijden geweest dat ik bijna geen mensen van dichtbij voorbij kon lopen, niet dat ie uitviel maar wel grommen..en dat is natuurlijk knap waardeloos.... loop je met een jonge hond die iedereen weg gromt....het commentaar wat ik altijd kreeg was vreselijk... ik heb wat tranen gelaten.... maar goed, dat is over hij kan ze gewoon passeren...
het mooie is he.. ik heb oppaskindjes... eentje vanaf 2 mnd en een andere vanaf anderhalf..als je ziet hoe gek die op die kinderen is, geweldig!!!!
kortom....ik breng hem niet in lastige situaties...hij schiet daar niks mee op en ik ook niet aangezien hij er dagen van slag van is.....kan t niet anders dan zorg ik voor hem en dat weet ie.....

Plaats reactie