me and my boys schreef:
ik heb volgens mij niet gezegd dat de BAT niet zou werken....ik heb wel gezegd dat een x te willen doen..
ik heb verschillende gt's gehad...ze zeggen allemaal verschillende dingen en dat kan ook, want inmiddels weet ik dat er geen/weinig honden op dezelfde manier reageert op bepaalde lesstoffen..
en ik heb hem niet 'laten gaan' op een manier van zoek t maar uit.. als ik gedacht had dat die van mij wat zou doen had ik het zowiezo niet gedaan, hij deed ook niets.....de anderen wel...
aangezien een BATcursus er waarschijnlijk niet in zit, doe ik het op de manier van 1 GT waarin ik en vooral mn hond zich in kan vinden...
buiten het feit dat ie reactief is is hij ook nog eens mega onzeker, heeft veel stress wat dan zeker 2/3 dagen van spugen en diarree veroorzaakt bij hem..... ik ga hem niet meer in 'moeilijke' posities brengen, zoals het gaat zoals het nu gaat is het prima.... zeer zeker voor hem.... en ik pas me gewoon aan hem aan, als het hem maar goed gaat en hij relaxt is
Welke omgeving woon je?
Ik heb op advies van Pluk contact opgenomen in Zuid Holland met Sonja.
Zij heeft informatieavonden, workshops en een cursus. En nog tal van leuke dingen.
Wat heb je tot nu toe gedaan om hem wat meer zelfvertrouwen te geven?
Misschien heb ik daar weer wat aan met Rico.
Tot nu toe zijn we een beetje bezig met voerspelletjes, snuffelmatje is een groot succes.
Speuren schijnt ook enorm goed voor het zelfvertrouwen te zijn.
Nou is angst en onzekerheid een ander iets maar denk wel dat een onzekere hond eerder en sneller angstig is.
Kaela schreef:
De lijn moet je op een vrij aparte manier vasthouden en steeds verlengen en weer inkorten. Is echt even oefenen. Ik had de lijn die aangeraden word gekocht, maar ik kan me voorstellen dat die voor Rico wat heftig is. Al liep een teckel er ook mee zonder problemen.
5 Meter moet hij zijn toch?
Ik ga wel even knutselen met een musketonhaakje en een lijn van de action

Een teckel is toch al snel 3 keer zo groot als onze uk.
De eerste drie maanden dat hij bij ons was heb ik bijna dagelijks gezegd: "Wat is 'ie klein hè? "
Kaela schreef:Ja, veel honden knappen zomaar op in een goed thuis. Maar het idee dat een beetje liefde en geduld genoeg is om elke bange hond weer op orde te krijgen is niet helemaal juist. Ik weet er alles van, ik herken veel problemen die je met Rico hebt. Bij Oscar is het simpelweg niet goed gekomen. We zijn ver gekomen, heel ver. Maar niet alles is te repareren. Neemt niet weg dat elke verbetering er 1 is en ik denk ook dat we het aan onze angsthaasjes verplicht zijn om te proberen hun angst te verminderen.
Ik heb de link nog eens opgezocht, hopelijk doet ie het nu wel:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... lag+clinic
Gelezen, aandachtig je filmpjes gekeken en daar gereageerd
Kaela schreef:Nee ik vlieg niet aan het tuig met de papegaai. Ze haat het tuigje, dus dat was uiteindelijk geen succes. Ze heeft nu een binnen en buitenvoliere en vliegt door ons huis. Ook leuk.
Onze grijze is gewiekt, en gaat eigenlijk vaak mee. Dagelijks iig even naar buiten, maar ook naar het strand en bos. Vindt hij geweldig