Help! Mijn hond eet roggenbrood.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Help! Mijn hond eet roggenbrood.

Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Nu, het is ook moeilijk. Vandaag geen hapje.
Wel wil ie een hapje appel. Moooeeeeellluukkkk.
Sjucht en nu een lekker bakje.
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Lastig he. Ik had een pupje van een week of 11 die daar dus ook mee begon. Een rámp! Gewoon 3 of 4 dagen lang geen hap.
En ik heb stug volgehouden. Moeilijk hoor!!!

Maar madam kreeg door dat ze mij niet kon manipuleren, en nu eet ze het beste van allebei!
Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

mijn pup wil ook niet. Hij weigert zijn orgaanvlees. Al het andere gaat goed maar die pens die moet hij echt niet! En eindeloos bij ons komen vragen om eten. Hij heeft pech, hij krijgt eerst z'n orgaan en dan de rest pas.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier helpt het ook om de bak neer te zetten en zelf weg te gaan naar een andere ruimte. Toekijken terwijl ze eten geeft vaak stress.
enya13
4-sterren
4-sterren

Bericht door enya13 »

Syrae schreef:mijn pup wil ook niet. Hij weigert zijn orgaanvlees. Al het andere gaat goed maar die pens die moet hij echt niet! En eindeloos bij ons komen vragen om eten. Hij heeft pech, hij krijgt eerst z'n orgaan en dan de rest pas.

honden die geen pens lusten, bestaan die? best bijzonder denk ik.
Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

Ja maf hé! Gemalen gaat wel goed, nu in piepkleine stukjes gesneden en gegaard word er een beetje van gegeten, maar het hart en de lever was eerder op, de helft van de pens staat nu weer in de koelkast, mag hij morgen nog even mee beginnen.

Gedroogde pensstaafjes gaan zonder problemen...
enya13
4-sterren
4-sterren

Bericht door enya13 »

ja, zeker maf. eet hij het gemalen wel rauw zo op? dan maar zo voorlopig denk ik. grotere stukken komen later wel. succes!
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

hannabelgje schreef:Hier helpt het ook om de bak neer te zetten en zelf weg te gaan naar een andere ruimte. Toekijken terwijl ze eten geeft vaak stress.
Dit is wat ik nu doe. Gisterochtend wilde hij niet eten. Bak na vijf minuten weg gehaald. In de keuken bezig gegaan.
In de avond weer gedoe, nee ik wil niet eten. Bij Laantje kijken, weer naar zijn bak. Ben ik weer de keuken ingegaan (vandaar kan ik hem zien) en na enige aarzeling is hij beginnen te eten.
Schoon leeg.
De avond ervoor had ik dat ook gedaan. Ik ben degene die voor de honden zorgt, lief zat op de bank en kon in de gaten houden of hij zelf de bak leeg at.

Nils moet nog twee jaar worden. Misschien hoort dit bij puberen? Ik ben echt blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hier 'tegenaan' loopt.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Syrae schreef:Ja maf hé! Gemalen gaat wel goed, nu in piepkleine stukjes gesneden en gegaard word er een beetje van gegeten, maar het hart en de lever was eerder op, de helft van de pens staat nu weer in de koelkast, mag hij morgen nog even mee beginnen.

Gedroogde pensstaafjes gaan zonder problemen...
Ohw my gosh!!! :o :yucky:

Maar fijn dat Nils weer eet :)
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

De laatste week begon hij wat meer te miepen met zijn eten. Liet wel eens wat staan. Tammo is net voor de kerst 2 weekjes gaan logeren. De honden van de oppas krijgen KVV. Tammo kreeg zijn eigen eten maar als de andere hondjes niet alle KVV opaten dan vond hij het wel erg lekker om dat op te slobberen. Zijn eigen eten was dan stukken minder interessant ::)
Toen hij weer thuis was keek hij in zijn bak, vervolgens naar mij en dacht, ja wat moet ik daar nu mee :???: . Leek wel of hij weer moest leren kauwen.

Zijn lappen vlees snijden we nu nog in kleine stukjes anders blieft meneer ze echt niet. Afhankelijk van wat hij die dag krijgt geven we het nu in porties. Dat wat hij het liefste heeft krijgt hij het laatst.
Komt er vaak op neer dat er eerst een konijnenkop of reerib in de bak gaat. Als dat op is krijgt hij zijn vlees en/of orgaan met eventueel een aanvulling van wat zachter bot zoals parelhoen.
Gooien we alles in een keer in de bak dan vist hij eruit wat hij lekker vindt en laat de rest staan. Dit is iets meer werk nu maar hij eet nu wel heel zijn bak leeg :)
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Nou, dat is ook wat. Uit logeren geweest en nu aan t miepen. Komt goed. ;)
Hier eten ze geen lappen vlees, alles is klein en door elkaar. Groentetjes, orgaan, vlees met bot en spiervlees.

Vanmorgen wilde Nils echt heul graag eten. O0
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

hoe vaak geef je hem nu eten, in zn bak he bedoel ik
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Nils krijgt 2 keer per dag eten.
Hij heeft 'iets' waardoor als hij niet regelmatig iets eet hij een rommelbuik heeft. Om dit te voorkomen geef ik hem om 02.00 uur s'nachts een
eetlepel eten.

:offtopic2:
Het eten is nu even echt drama, ze krijgen nu KVV. (gezondheid gedoe)
Dat vinden ze viiiieeeeessss.
Ik vraag mezelf echt af wat ze daar instoppen, naast wat erop staat. :-\
Zelf Laantje die bijna alles lust, en haar meest favoriet Geit, staat met een 'ikvinnutnietzolekkermama' lipje te eten.
En eend, waarvan erop staat echt alleen eend, waar Thomas (poes) wild van word, hij kijkt er naar en loopt demonstratief weg. :-X

Hij vindt het trouwens nog steeds en onwijs superstom dat hij geen roggebrood meer mag.
Springt heel hoog met vier poten tegelijk op en als ik zit graaft hij met zijn voorpoten "mag ik alsjeblieft ook?" op mijn rug. *auw* ;D
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

enya13 schreef:honden die geen pens lusten, bestaan die? best bijzonder denk ik.
Ja hier nog een, hij vind het niet te eten :puke:
Heel, in kleinen stukjes of gemalen het maakt niks uit hij eet het niet, bakken gaat mij echt veel te ver dus hij krijgt nu geen pens meer.

Mijn vorige hond was ook niet zo heel dol op pens, gemalen of in kleine stukjes werd het wel gegeten maar heel werd het bekeken als of het vergif was ::)

2 van mijn katten die ik vroeger had die waren juist weer verzot op pens :???:
Kon het niet onbedekt laten ontdooien want het werd zo van het aanrecht af gejat, 1 keer probereden de 3,5 kilo kat er met 5 kilo bevroren pens lap van door te gaan ::)

Ik ben net ook weer met de strengen mama tegniek begonnen, hij loopt te miepen met zijn eten en wil het niet in 1 keer op eten.
Dus nu ook niet meer eten volgende dag weer een kans, die van mij is net zo erg met bedelen als die van jou :-X
Dus Ik voel met je mee :biggrin2:
enya13
4-sterren
4-sterren

Bericht door enya13 »

stuur de pens maar hier heen dan, die van mij eet het liefste elke dag pens.

Plaats reactie