Weer een AH vraag, messen.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Weer een AH vraag, messen.....

TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

Kaio schreef:Nu we het toch over messen hebben : ml wil graag een hakmes, jawel voor de barf. We hadden een van de ikea, nog een zware maar die is stuk gegaan op een hertennek. Nu hebben we wel een nieuwe van de ikea maar die is veel lichter en minder fijn handvat. In de winkels zie je niet zo gauw hakmessen verder.

Dus wie heeft tips voor een zwaar barf hakmes welke nog prijstechnisch ook leuk is?
Ik heb deze http://www.bol.com/nl/p/homeij-cooking- ... 002753725/
goed groot en zwaar plus niet te duur. blijft redelijk lang scherp maar met een wetsteen is het snel extra scherp. met de achterkant kan je ook goed meppen zonder dat het snel uit elkaar wilt vallen want het is vanuit een geheel.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

De zegeltjes ontvangen, en vandaag met volle spaarkaart naar de Appie...
Ik ben thuis gekomen met deze;
Afbeelding

Gelijk even testen;
Afbeelding

En goedgekeurd;
http://vid7.photobucket.com/albums/y268 ... 2ivp40.mp4

Oh dat was de mango die werd goed gekeurd :biggrin2:
Maar ik vind het mes ook prima! Ligt lekker in de hand, niet te zwaar en ging door de mango heen als door boter :P

Lizzy bedankt :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hahaha, wat een geweldig filmpje! Wat een schattig snoetje :smitten:

Graag gedaan en ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Een zoete kauw is het geworden. Echt fruit en groente nooit at hij dat..."pffff ben een vleeseter hoor, geen knijn"
Maar sinds hij ziek is zijn, zijn smaakpupillen veranderd. Heel veel fruit vind hij echt zo lekker...sinaasappels ligt tie bij te kwijlen :o En deze mango vond tie dus ook best goed weg te krijgen ;D
Maandag gaat tie 12 jaar oud worden, geen taart voor hem maar ik heb biefstuk en zalm liggen met als toetje een grand dessert aan fruit :P
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Ik hoef die messen van de AH niet, ik heb goeie messen en een fijn hakbijltje hier gekocht:https://www.bruja.de/schlachten-und-rae ... hackbeile/

AH punten zijn gratis dus die geef ik aan een collega die ze wel spaart :)
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Voor de honden gebruik ik een bijltje dat ik al heel lang heb en nog steeds prima werkt. Als messen gebruik ik keramische messen van de lidl.
Voor de mensen gebruik ik messen van het merk Global en dan met name die voor linkshandigen. Heb ze al jaren, gaan nooit in de vaatwasser maar worden met de hand afgewassen en ze liggen mij perfect in de hand. Heerlijk om mee te werken. Niet de goedkoopste.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef:Een zoete kauw is het geworden. Echt fruit en groente nooit at hij dat..."pffff ben een vleeseter hoor, geen knijn"
Maar sinds hij ziek is zijn, zijn smaakpupillen veranderd. Heel veel fruit vind hij echt zo lekker...sinaasappels ligt tie bij te kwijlen :o En deze mango vond tie dus ook best goed weg te krijgen ;D
Maandag gaat tie 12 jaar oud worden, geen taart voor hem maar ik heb biefstuk en zalm liggen met als toetje een grand dessert aan fruit :P
12 jaar alweer?! De tijd vliegt! Hahaha, dat klinkt als een mooi verjaardagsmenu! Is toch grappig he, hoe sommige honden zo gek zijn op fruit. Vind hij zelf bramen plukken ook zo fijn?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MillyMol schreef:Voor de honden gebruik ik een bijltje dat ik al heel lang heb en nog steeds prima werkt. Als messen gebruik ik keramische messen van de lidl.
Voor de mensen gebruik ik messen van het merk Global en dan met name die voor linkshandigen. Heb ze al jaren, gaan nooit in de vaatwasser maar worden met de hand afgewassen en ze liggen mij perfect in de hand. Heerlijk om mee te werken. Niet de goedkoopste.

Ja, die Global messen zijn erg mooi! Maar nee, niet de goedkoopste..... Die van AH wel ;D

Maar die Lidl dingen, is dat wat?
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Lizzy schreef:Ja, die Global messen zijn erg mooi! Maar nee, niet de goedkoopste..... Die van AH wel ;D

Maar die Lidl dingen, is dat wat?
Ze zijn en blijven vlijmscherp, maar het vlees moet wel ontdooid zijn. Het gaat stuk op harde delen, dus je kunt er ook geen botjes mee doorsnijden. Tussen gewrichtjes door gaat prima. Maar dat geldt voor elk mes. En mochten ze kapot gaan: het is niet zo duur. Tot nu toe nog niet gebeurt overigens.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Lizzy schreef:12 jaar alweer?! De tijd vliegt! Hahaha, dat klinkt als een mooi verjaardagsmenu! Is toch grappig he, hoe sommige honden zo gek zijn op fruit. Vind hij zelf bramen plukken ook zo fijn?
Nee zelf bramen plukken doet tie niet, bramen vind tie niet lekker ;D

Ja 12 alweer.... Is 11 jaar geleden dat tie bij ons kwam wonen en hij zit nu in zijn reservetijd :'( :(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef:Nee zelf bramen plukken doet tie niet, bramen vind tie niet lekker ;D

Ja 12 alweer.... Is 11 jaar geleden dat tie bij ons kwam wonen en hij zit nu in zijn reservetijd :'( :(
Oh OK, dus hij is wel kritisch :biggrin2:

Ja, ik weet het.......... :'( . Je staat er vast elke dag wel even bij stil :'( . Ik hoop dat hij laat zien dat reservetijden heeeeeeeeeeeeel lang kunnen duren :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MillyMol schreef:Ze zijn en blijven vlijmscherp, maar het vlees moet wel ontdooid zijn. Het gaat stuk op harde delen, dus je kunt er ook geen botjes mee doorsnijden. Tussen gewrichtjes door gaat prima. Maar dat geldt voor elk mes. En mochten ze kapot gaan: het is niet zo duur. Tot nu toe nog niet gebeurt overigens.
Als ze ze weer hebben zal ik er toch eens een meenemen want dat klinkt wel interessant, dat ze scherp blijven!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Als ze ze weer hebben zal ik er toch eens een meenemen want dat klinkt wel interessant, dat ze scherp blijven!
Ze zijn voor die centen niet slecht. Wel echt dunner van blad dan mijn duurdere messen. Ik heb al eens eerder een goedkoop (afgeprijst) mes gekocht die veel slechter was, want die hield je met het aanzetstaal niet eens scherp. Met dat actionding lukt dat tot nu toe prima, Ik gebruik 'm nu een paar maanden. Enkel voor vlees hoor, iets met bot dat behandel ik met de bijl, ant dat vind nu eenmaal geen enkel mes echt leuk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik hoorde vandaag dat er in de krant heeft gestaan dat mensen klagen over de AH messen. Ze zijn te scherp ;D ;D ;D . Echt he.... ::)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lizzy schreef:Ik hoorde vandaag dat er in de krant heeft gestaan dat mensen klagen over de AH messen. Ze zijn te scherp ;D ;D ;D . Echt he.... ::)

Hahahaha was gisteren ook op tv!! Er waren zelfs mensen die zeiden dat ze de messen moesten verbieden!! Duh!!!!
Echt ze zijn zooooooo fijn!!

Plaats reactie