Gefeliciteerd met je prachtige kennelnaam en mooie website. Ook ik heb hele verhalen op mijn website, zo is dat gewoon bij mij, een pup kopen is hier ook een langdradig en uitvoerig verhaal haha. Wat ik je wel mee wil geven, en dat is puur eigen ervaring helaas: wees voorzichtig met al je beloften. Het klinkt prachtig hoor en ik weet zeker dat je voornemens bent om alles te doen, maar je weet niet hoe alles gaat lopen. En of je wel tijd hebt voor zo'n puppy programma bijvoorbeeld. (Stel je moet alles flessen, dan ben je blij dat je aan de standaard dingen toe komt!) pupkopers staan heel sterk en dat weten ze ook, en ik zou voorzichtig zijn met het wekken van verwachtingen, het kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Dat geldt ook voor de gezondheid. Het blijven levende wezens, in jou geval toch ook nog een ras met iets meer risico's - hoe zeer je ook alles probeert te testen en uit te sluiten. Tot slot zou ik ook niet alle kosten specificeren, omdat dat toch een welles nietes ding is. Als je bijv naar de progesteron en echo bij Sleeuwijk kijkt is dat veel goedkoper dan jij aangeeft. Zou zonde zijn als dat in je nadeel werkt, want zo is t vast niet bedoeld!!!
Omdat ik hier las over je uitleg over de totstandkoming van je pupprijs op de website werd ik nieuwsgierig wat ik van je uitleg zou vinden ;-). Ik vind het persoonlijk een prima eye-opener en niet too much. Wat me wel opvalt in dit stuk tekst, mogelijk komt het ook in andere stukken voor, is dat je niet overal de d's en t's goed hebt gebruikt. Met name bij het woord 'wordt'. Het is 'ik word' 'jij/hij/zij wordt' (en nu ik het steeds typ vind ik het een heel raar woord worden ).
Ik ben ook geen ster in spellen hoor maar dit soort dingen vallen me wel op en daar stoor ik mij aan omdat ik het slordig vind . Verder echt een super mooie website! Overzichtelijk, modern, niet te druk.
Lizzy schreef:Nou gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mooie jongen hoor! En de voorpret kan beginnen
Enne, wat een lage COI joh! Dat dit met een Franse Bull in Europa nog mogelijk is . Hebben jullie zoveel founders?
In 15 of zelfs 20 generaties zit je nog lang niet bij de founders bij ons, ik weet niet hoe dat bij andere rassen zit..?
Het aantal founders is een beetje onduidelijk, maar er wordt aan een database gewerkt..
ChantalKrijn schreef:In 15 of zelfs 20 generaties zit je nog lang niet bij de founders bij ons, ik weet niet hoe dat bij andere rassen zit..?
Het aantal founders is een beetje onduidelijk, maar er wordt aan een database gewerkt..
Nee, bij ons ook niet (met 15 of 20 generaties zit je bij ons ook niet bij de founders - ik heb founders uit 1890). Maar bij ons is het lastig om een 10 generatie stamboom voor de pups compleet te hebben en dan tot een 0,4% COI. Bij ons lukt dat je binnen Europa gewoon niet meer.
Lizzy schreef:Nee, bij ons ook niet. Maar bij ons is het lastig om een 10 generatie stamboom voor de pups compleet te hebben en dan tot een 0,4% COI. Bij ons lukt dat je binnen Europa gewoon niet meer.
Dat lukt bij de bullen dus gelukkig nog wel Maar dan moet je idd niet Jantje op de hoek nemen, en de grote bups vermijden..