s nachts water of niet
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: s nachts water of niet
Hier wel water in de bench.
Jaaaa Dat zou Flow fan-tas-tisch vinden!! Je eigen waterballet in je bench, wat een feest kan dat worden.Parelridder schreef:
Ah, je kunt ook je pup een lol doen en een opklapbare, inklapbare waterbak kopen!! wat en verwennerij!! http://www.hondenmarktplaats.nl/toebeho ... nch-33645/
Dat gaat niet gebeuren, dan kan ik beter gelijk die schelp van buiten in de bench proppen. Word net zo'n zooitje.
-
TomsBorders
- 5-sterren

hmm, ik drink in de nacht zelf ook vaak maar dat terzijde.Kaela schreef:Grappig, ik heb altijd het idee van nodig moeten plassen als veel zieliger beschouwd. Ik heb liever een ietwat droge mond, dan dat ik heel nodig moet plassen.
Hier nooit water in de bench en bij jonge honden let ik ook op dat ze in de avond niet als een malle gaan drinken.
Kaya werkt soms heel de dag en zelfs als ik haar de opdracht geef te drinken gebeurt dat niet altijd voldoende, in de nacht heeft ze eindelijk de rust te drinken en ik weet dat ze iedere nacht drinkt (pup ook nu), maw ze heeft de behoefte om (best veel) te drinken en van het eten heeft ze niet voldoende dus dat is mijn overweging, dat ter info. Verder krijg ik niet vaak het gevoel dat Kaya nodig moet plassen want het kan in de ochtend wel een kwartier duren voor ze plast, heb ook het gevoel dat het bij reuen iets anders werkt (maar niet de ervaring). Nou is Kaya wel zo gek om het 24 uur op te houden als ik dood neer zou vallen voordat we gaan wandelen dus om nou te zeggen dat mijn hond representatief is, mss voor de border populatie?
Bij mij gaat er ook wel een waterbak per dag doorheen Lizzy en ik heb niet zoveel honden, dus dat is ook iets honds afhankelijks wss.
Hier ook een hond die lang wacht met plassen. Die gaat 's ochtends met manlief niet eens mee naar buiten. Dat vind hij echt nog te vroeg om vijf uur 's ochtends. Bij mij dan rond half acht, acht uur, naar buiten. Gaat hij ook gerust eerst een kwartier door de tuin wandelen of met een bal spelen voor hij eens naar zijn plek gaat.TomsBorders schreef:hmm, ik drink in de nacht zelf ook vaak maar dat terzijde.
Kaya werkt soms heel de dag en zelfs als ik haar de opdracht geef te drinken gebeurt dat niet altijd voldoende, in de nacht heeft ze eindelijk de rust te drinken en ik weet dat ze iedere nacht drinkt (pup ook nu), maw ze heeft de behoefte om (best veel) te drinken en van het eten heeft ze niet voldoende dus dat is mijn overweging, dat ter info. Verder krijg ik niet vaak het gevoel dat Kaya nodig moet plassen want het kan in de ochtend wel een kwartier duren voor ze plast, heb ook het gevoel dat het bij reuen iets anders werkt (maar niet de ervaring). Nou is Kaya wel zo gek om het 24 uur op te houden als ik dood neer zou vallen voordat we gaan wandelen dus om nou te zeggen dat mijn hond representatief is, mss voor de border populatie?
Bij mij gaat er ook wel een waterbak per dag doorheen Lizzy en ik heb niet zoveel honden, dus dat is ook iets honds afhankelijks wss.
Drinken gebeurd hier 1x per dag, in de avond meestal. De katten gebruiken de waterbak vaker dan de hond.
Hier staat 24/7 water, dus dag en nacht!
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Heel(!) nodig moeten plassen (en niet kunnen) tegenover een ietwat(!) droge mond is voor mij ook niet zo'n lastige keuze. Maar de praktijk is hier een zodanige behoefte aan een slok dat ze er 's nachts voor op staan, om aansluitend de slaap weer te hervatten, tegenover (uiteraard, want een slok mer of minder maakt het verschil niet) eenzelfde niet-hoge-nood in de ochtend.Kaela schreef:Grappig, ik heb altijd het idee van nodig moeten plassen als veel zieliger beschouwd. Ik heb liever een ietwat droge mond, dan dat ik heel nodig moet plassen.
Mogelijk maakt het in de puppytijd uit, dat heb ik nooit geprobeerd. Theoretisch zou je denken: hoe mer gedronken, hoe vaker plassen. Anderzijds moeten ze eigenlijk standaard na spel/opwinding, slapen, eten.. En lijkt de grootte van de plas een groter verschil dan de frequentie van aandrang. En het is voor mij geen probleem om ze vaker uit te laten.
Als ik denk dat het wel weer eens tijd is, bijv. als ze zich erg druk gemaakt heeft het onderlinge spel binnenshuis even te onderbreken om te laten plassen, dan is dat eigenlijk altijd wel met succes, m.a.w. die plas is er wel. Maar als ze hetzelfde spel buiten spelen en ik hen dus niet onderbreek omdat ze overal plassen mag daar, dan heeft pup geen tijd om te plassen.. De nood is er dus nog niet als ik pup buiten zet, het is als naar de wc gaan voor je van huis gaat.
- Angelique
- 5-sterren

Voor de groten staat hier altijd water. Kat en Jane slapen boven, maar gaan niet naar beneden om te drinken. Het bakje water boven heb ik na weken dagelijks de volle bak verversen vlot achterwege gelaten. De pups slapen in een ren en die gaan zonder water naar bed. Als iedereen smorgens wakker wordt is er ook werkelijk niemand die rechtstreeks naar de waterbak sprint.
Ik heb er vandaag even extra goed op gelet. We waren om half 8 wakker, naar buiten geweest, koekje gegeten, nu (9 uu) zijn ze hier binnen aan het spelen en er is nog niemand die een slok water heeft genomen.
Ik heb er vandaag even extra goed op gelet. We waren om half 8 wakker, naar buiten geweest, koekje gegeten, nu (9 uu) zijn ze hier binnen aan het spelen en er is nog niemand die een slok water heeft genomen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier drinkt Zoë alleen na het eten of snacken en na het wandelen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk