Iedereen bedankt hiervoor!
bult open, groot gat, ComfyWrap
Moderator: Lizzy
Re: bult open, groot gat
Ik ben inmiddels wel overtuigt van de kwaliteiten van mesitranzalf
En dit topic ging mij juist om de reacties van ervaringsdeskundigen wat ik in dit geval het beste zou kunnen doen, dus ben ik héél erg blij met alle antwoorden en adviezen!
Hoe gaat het vandaag met de wonde?
Lief dat je vraagtChouka schreef:Hoe gaat het vandaag met de wonde?
Het ziet er op zich niet verkeerd uit (een beetje hetzelfde als wat je gezien hebt) en de jeuk lijkt ook wat minder nu. Woensdagmiddag hebben we een afspraak bij onze da. Denk toch echt aan een ontstoken mastocytoom
Ik zal het woensdag wel even hier neerzetten wat er uit het consult gekomen is.
Ik ben al blij met die verbetering en ik hoop heel erg dat het dat niet is.
Veel succes woensdag.
Veel succes woensdag.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Oh ja absoluut. Honing doet wonderen, ook bv bij ontstoken voeten van diabeten. Ik dacht meer aan van die kleine gemene diepe bijtwondjes. Die onderhuids pruttelen...Lizzy schreef:Ik ben natuurlijk geen wondspecialst en praat alleen maar uit eigen ervaring. Nogmaals, het pus liep er bij de wonden van Bisq uit. Dus van een ontsteking mag je wel spreken.
De antibacteriële activiteit van Mesitran is o.a. aangetoond bij: Staphylococcen (MRSA/MSSA), Pseudomonas, Extended Spectrum BètaLactamase (ESBL), Enterococcen, Vancomycin Resistant Enterococci Escherichia coli (E.Coli), Streptococci Mitis & Streptococcus Pneumoniae Evenals de schimmels Candida Albicans en Aspergilles niger
Bron: http://www.klinion.nl/files/files/Mesit ... otocol.pdf
Het hele idee in mijn ogen van honingzalf is dus juist de antibacteriële werking. En nou zuig ik dat natuurlijk ook niet uit mijn duim. Er is best iets studie naar gedaan, niet alleen maar door Jomanda en "wij van WC eend adviseren WC eend". Neem bijv. deze:
https://www.amc.nl/web/Het-AMC/Nieuws/N ... rafeld.htm
http://www.wondzorg.be/Teksten/HON_2002 ... orging.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3609166/
Heftig beeld zeg van jouw hond, fijn dat het zo goed gegaan is toen.
Bij spot was de wond minder groot en niet ontstoken, was meer een brandwond van 7x4 met een flink stuk necrose op een plek waar continu spanning op zat, we keken zo op de spieren, de rest was weg, maar met de dermaziel spray geen infectie en geen litteken. Terwijl dat alles in zich had om vies te worden.
Siberienne schreef:Oh ja absoluut. Honing doet wonderen, ook bv bij ontstoken voeten van diabeten. Ik dacht meer aan van die kleine gemene diepe bijtwondjes. Die onderhuids pruttelen...
Heftig beeld zeg van jouw hond, fijn dat het zo goed gegaan is toen.
Bij spot was de wond minder groot en niet ontstoken, was meer een brandwond van 7x4 met een flink stuk necrose op een plek waar continu spanning op zat, we keken zo op de spieren, de rest was weg, maar met de dermaziel spray geen infectie en geen litteken. Terwijl dat alles in zich had om vies te worden.
Ja nou, niet alleen dankzij de honingzalf hoor. Voordat het zover was dat we de wond konden gaan behandelen heeft zij tot een keer of 2 toe bijna het leven gelaten.
Dat is een flinke wond geweest bij Spot! Fijn dat het zo goed genezen is. Ik denk dat honing echt meehelpt om de wond schoon te houden of te krijgen
Ja, wij ook uiteraard. En áls het dat toch is, dat het dan in ieder geval goedaardig is!Chouka schreef:Ik ben al blij met die verbetering en ik hoop heel erg dat het dat niet is.
Veel succes woensdag.
ja en kan verwijderd worden of genezen worden en geen pijn doet.
Of dat ze een proefkonijn (proefhond dus) zoeken voor een nieuwe, veelbelovende behandelingsmethode die spectaculair blijkt te zijn.
Of dat ze een proefkonijn (proefhond dus) zoeken voor een nieuwe, veelbelovende behandelingsmethode die spectaculair blijkt te zijn.
Nou, dat zou wel fijn zijn hèChouka schreef:ja en kan verwijderd worden of genezen worden en geen pijn doet.
Zojuist bij de da. geweest en het is inderdaad een flinke ontsteking. Het zou een mastocytoom kunnen zijn, maar hij dacht toch eerder aan een ontstoken talgbult. Harrie heeft meerdere bulten en eentje daarvan heeft de da aangeprikt en daar kwam talg uit. Hij acht de kans nu groot dat de ontsteking eveneens een talgbult was. Hij adviseerde ab. Maar na overleg met Margreet Vroom en Alex Brander (van veterinaire wondzorg) ga ik toch eerst verder met 2x daags spoelen met schoon water en dan wat mesitranzalf erin doen met een spuitje. Als het daarmee niet geneest, kunnen we altijd nog ab inzetten.
- Border Bandit
- 5-sterren

Wat fijn dat je weet wat het waarschijnlijk geweest is!
Ik hoop dat de spoelingen en zalf de wond snel zullen genezen.
Beterschap!
Ik hoop dat de spoelingen en zalf de wond snel zullen genezen.
Beterschap!
Dat is fijn nieuws. Ik ben heel blij voor jullie.
Beterschap voor hem!
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

We gaan gewoon voor de ontstoken talgbult! Beetje honing en weg ermee 
+1MarijeEnBoomer schreef:We gaan gewoon voor de ontstoken talgbult! Beetje honing en weg ermee
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Hoe is het ermee?
Ik heb voor het eerst mesitran zelf gebruikt. Pip had opeens een gat met pus onder haar kin. Ik had net honingzalf gekocht voor B maar niet gebruikt dus die kon in mooi testen op P.
In 1 woord : wow
Binnen 12 uur van vies pusserig naar droog en rustig!
Ik heb voor het eerst mesitran zelf gebruikt. Pip had opeens een gat met pus onder haar kin. Ik had net honingzalf gekocht voor B maar niet gebruikt dus die kon in mooi testen op P.
In 1 woord : wow
Binnen 12 uur van vies pusserig naar droog en rustig!