Bestelbusje voor de honden - hoe ventileer jij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bestelbusje voor de honden - hoe ventileer jij?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

suzanne 1 schreef:Ik heb zowel een mechanische als elektrische ventilator in de bus. Maakt wel herrie dus sommige honden vinden hem eng.
De elektrische maakt herrie bedoel je? Of de mechanische? Of beide?

Ik heb een elektrische gehad. En die ging stuk. En dan heb je er ineens helemaal niks meer aan.... Daarom overweeg ik ook wel een mechanische. Maar ja, als je stilstaat hebbie daar weer niks aan :-\
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ja en juist als je stilstaat (file bijv) loopt de temperatuur harder op in de auto ....
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Pauline schreef:Ik woon aan de andere kant van NL Lizzy, maar ik heb een CB-klant die campers bouwt. Dus mocht je hulp en advies nodig hebben, dan roep je maar.
In buscampers zelfbouw bouwen ze ik weet niet hoeveel voorzieningen op dit gebied in en zeker VW is daar zeer geliefd om een camper of minicamper in te bouwen. Dus wie weet :cool:
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Lizzy schreef:De elektrische maakt herrie bedoel je? Of de mechanische? Of beide?

Ik heb een elektrische gehad. En die ging stuk. En dan heb je er ineens helemaal niks meer aan.... Daarom overweeg ik ook wel een mechanische. Maar ja, als je stilstaat hebbie daar weer niks aan :-\
De elektrische maakt herrie. Dankzij de elektrische draait automatisch ook de mechanische mee. ....dus als ik stil sta draaien beide. Ik heb hem nu 7 jaar en ik heb nog geen falende ventilator gehad #klopt af#
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Ik heb altijd busjes gehad met speciale tussenschotten waardoor ik gewoon kontakt had met de honden.
Want het idee dat ik niet kan zien wat ze allemaal wel of niet doen achterin ( ik heb ze niet in vaste kennels zitten) vind ik echt zooooo erg :-[
Bovendien kunnen ze slecht tegen hogere temperaturen ,dus ventilatie is dan helemaal noodzakelijk.

Dus rij ik zomer en winter rond met de airco aan en /of de beide raampjes voorin tegen elkaar open voor frisse lucht en dat gaat dan vanzelf naar achterin.
Ik zit dan te bibberen voorin maar dat vind ik niet erg. :biggrin2:

Het ligt eraan welk type Caddy je hebt ,maar er zijn 2 e hands nog dubbele open tussenschotten te krijgen ,zoals dit zodat je je dichte tussenschot kunt vervangen.
Afbeelding
Let wel goed op dat je deze plaatst volgens de regels van de RDW van het bouwjaar van je busje,anders kom je evt. in problemen met de APK keuring .

En inderdaad weten camper interieurbouwers ook wel goede oplossingen die toegestaan zijn.
Ik heb zelf een Vito busje met een vast tralie hek achter de 2 voorstoelen.Ideaal!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

We hebben ook naar deze schotten gekeken. En die plastic dingen vind ik echt habbiebabbie. Die stalen is wel mooi! We zoeken weer verder. We zagen gisteren een Ford Transit Connect waar men een campertje van had gemaakt. En die had een leuk klapraampje in de zijkant! Maar jeetje, ik even goegelen, dat kost me een geld :-X . Voor zoiets moeten we eerst echt sparen. We zitten te denken om een rooster in het tussenschot te maken dat we nu hebben. Dat kost niks en dan kunnen we even kijken hoe het gaat. In de Kangoo hadden we dus ook geen ventilator (want die deed het niet meer) en daar werd het eigenlijk nooit te warm achterin. We gaan wel een temperatuurmeter in de auto zetten waarbij de censor achterin ligt bij de honden en het aflees-scherm voorin ligt. Kunnen we even kijken wat de temp in de auto doet.

Ik heb een raam in het tussenschot hoor Daantje. En dat is een groot raam ook. En ze kunnen verder geen kwaad daar achterin dus ik heb er geen vervelend gevoel bij. Wij reden zo ook in de Kangoo. Ze hebben niet de hele ruimte ter beschikking hoor, halverwege de ruimte staat een rvs hondenhek. En in de ruimte waar zij zitten kunnen ze niks meer dan zitten en liggen op kleedjes.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dat zei ik, plaats een rooster :biggrin2: ( en koop oordopjes :biggrin2: )
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Angelique schreef:Dat zei ik, plaats een rooster :biggrin2: ( en koop oordopjes :biggrin2: )
Klaar ..... :biggrin2: :biggrin2:

Ik ken ook iemand met een busje die heeft zo'n afvoerslang van een wasdroger op de airco voorin gedaan en dan via het rooster onderin het tussenschot naar achteren .Maar ja of dat handig is? :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:Dat zei ik, plaats een rooster :biggrin2: ( en koop oordopjes :biggrin2: )
Klaarrrrr ;D

Maar jij zei "haal het glas eruit en doe er een rasterwerkje in". En die hele ruit gaan we er niet uithalen want dat gaat niet. Maar boven de ruit hebben we nog een rand plastic van het schot dus daar kan wel een roostertje in. Denk ik.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Lizzy schreef:
Klaarrrrr ;D

Maar jij zei "haal het glas eruit en doe er een rasterwerkje in". En die hele ruit gaan we er niet uithalen want dat gaat niet. Maar boven de ruit hebben we nog een rand plastic van het schot dus daar kan wel een roostertje in. Denk ik.
Is dat raam wel glas, Lizzy? Wij hadden in ons bussie (peugeot partner) een groot soort plexiglas raam. Dat raam was het eerste wat ik eruit sloopte toen ik die auto in 2000 kocht.

Anders er een boevenwagen van maken :biggrin2: en vervangen voor zoiets (=staal).

http://www.ebay.co.uk/itm/Van-Guard-VW- ... Sw1DtXFeVk
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ruisje schreef:Is dat raam wel glas, Lizzy? Wij hadden in ons bussie (peugeot partner) een groot soort plexiglas raam. Dat raam was het eerste wat ik eruit sloopte toen ik die auto in 2000 kocht.

Anders er een boevenwagen van maken :biggrin2: en vervangen voor zoiets (=staal).

http://www.ebay.co.uk/itm/Van-Guard-VW- ... Sw1DtXFeVk
Dat zal toch nooit glas zijn? Ken ze niet anders dan met plexiglas of igg kunststof.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Klaarrrrr ;D

Raam zei ik, geen glas :biggrin2: maar zo,n strookje is genoeg? Anders zette ik de decoupeerzaag wat ruimer in dat schot. Jij rijdt namelijk wel bestel, maar je betaald voor geel, dus jouw schot hoeft verder niet meer aan regeltjes voor grijs te voldoen.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Angelique schreef:Dat zal toch nooit glas zijn? Ken ze niet anders dan met plexiglas of igg kunststof.
Het raam in onze fiat is van glas.
We hebben heel voorzichtig de rubberrand waarmee hij in het tussenschot zat cm voor cm losgewrikt en daarna het glas er in het geheel uitgepakt.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Eef+doggies schreef:
Het raam in onze fiat is van glas.
We hebben heel voorzichtig de rubberrand waarmee hij in het tussenschot zat cm voor cm losgewrikt en daarna het glas er in het geheel uitgepakt.
Ja, zo heb ik het raam er ook uitgehaald bij de peugeot toentertijd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het klinkt en voelt als glas. Ik ga morgen nog eens studeren :biggrin2:

Plaats reactie