Wie oh weet weet het antwoord?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wie oh weet weet het antwoord?

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Doranto schreef:Google zegt toch écht vossenpoep hoor ;) En zóveel dassen? Lijkt me niet. Veel vossen helaas wel.
Maar het zijn vooral hopen pitten die niet verteren en dus intact uitgepoept worden. Weinig echte ontlasting.
Zo'n dier moet dus bergen per dag van die pitten uitpoepen. Een kg kersen bevat wel veel pitten maar op zich is dat niet overdreven om op te eten voor een dier als een das of vos. Wat het dan ook mogen zijn.
Maar ik zou ook eerder aan een das of wild zwijn denken dan een vos.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef:Maar het zijn vooral hopen pitten die niet verteren en dus intact uitgepoept worden. Weinig echte ontlasting.
Zo'n dier moet dus bergen per dag van die pitten uitpoepen. Een kg kersen bevat wel veel pitten maar op zich is dat niet overdreven om op te eten voor een dier als een das of vos. Wat het dan ook mogen zijn.
Wilde zwijnen zitten hier definitief niet dus in dit geval valt ie af.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Heb ik het artikel over de vossen gevonden, ligt de website eruit ::) . Probeer het morgen weer.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Was het dan toch niet een vos die jouw kippen wilde pakken en dat jouw honden ze juist beschermd hebben! ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Doranto schreef:Google zegt toch écht vossenpoep hoor ;) En zóveel dassen? Lijkt me niet. Veel vossen helaas wel.
Zoveel dassen verbaasd mij niet. Bij een vriendin zitten er in een houtwal van een 150 meter lang tussen de 30 en 40 stuks.
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Ik hoor wel wie er wint, Google of Staatsbosbeheer en mijn zwager :biggrin2:
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

pearlsofpassion schreef:
Maar het zijn vooral hopen pitten die niet verteren en dus intact uitgepoept worden. Weinig echte ontlasting.
Laatst hoorde ik dat vossen gek zij op bessen en dat er soms wel meer dan 100 pitten per keer in de ontlasting kunnen zitten. Vooral in deze tijd van het jaar zijn er al weer veel bosvruchten en ik zie dit soort pittenpoep ook weer elke dag. Vossen! :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lizzy schreef:Wilde zwijnen zitten hier definitief niet dus in dit geval valt ie af.
Maar zitten er wel dassen dan? Als ik de verspreidingsatlas.nl mag geloven niet.
Ik ga ook voor vos, die boswachter snapt er niets van :biggrin2:
Loking
1-ster
1-ster

Bericht door Loking »

Het is ontlasting van een ree. Zie het hier elke dag, ze eten rond deze tijd de bosbesjes, dat veroorzaakt deze ontlasting.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Loking schreef: di 14 sep 2021, 09:42 Het is ontlasting van een ree. Zie het hier elke dag, ze eten rond deze tijd de bosbesjes, dat veroorzaakt deze ontlasting.
Uitwerpselen van een ree zien er uit als dropjes. En in bosbesjes zitten echt geen kersenpitten ::)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

pike schreef: wo 15 sep 2021, 00:06 Uitwerpselen van een ree zien er uit als dropjes. En in bosbesjes zitten echt geen kersenpitten ::)
Precies!

Plaats reactie