Pfffff
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:Pfffff
tja.....
Allereerst ben ik heel blij met de dierenarts die we hadden, zoveel liefde en geduld met Noa.
Noa heeft zich geweldig gedragen, normaal geen katje om zonder handschoen aan te pakken maar niemand heeft maar een schrammetje..
Haar hart was prima in orde, geen afwijkingen aan te zien.
Haar lever ok, haar nieren ok, haar darmen ok....
Haar lymfeklieren iets afwijkend maar waarschijnlijk een reactie op het vocht.
Ze heeft geprobeert een punctie te nemen want het vocht op de echo was geen gewoon vocht. Normaal vocht ziet zwart op een echo dit was zwart met cellen erin....
een punctie is niet gelukt maar een ietssiepietsie vocht kwam eruit. Dit was dik en geen "water".
Ze denkt aan drie dingen, een tumor, FIP, of door een wondje(nagel) een abces. Dat abces zou dan geen wand hebben maar de borstholte als wand gebruiken..
Morgenochtend gaat Noa terug naar de da. Daar gaan ze een nieuwe rontgenfoto maken, dan een roesje om een goede punctie te nemen. Waarschijnlijk gaan ze dan zoveel mogelijk vocht weghalen en een drain aanleggen...
Eigenlijk weten we dus nog niks en is het gevaar verre van geweken!
Hoe zit dat trouwens met FIP en de andere katten?? Ze heeft niet de klassieke symptomen van Fip want meestal zit er dan vocht in de buik en soms in combi met de borst. Maar ze kon het niet uitsluiten...
Ik zit dus nog steeds met een bang hartje.....
Allereerst ben ik heel blij met de dierenarts die we hadden, zoveel liefde en geduld met Noa.
Noa heeft zich geweldig gedragen, normaal geen katje om zonder handschoen aan te pakken maar niemand heeft maar een schrammetje..
Haar hart was prima in orde, geen afwijkingen aan te zien.
Haar lever ok, haar nieren ok, haar darmen ok....
Haar lymfeklieren iets afwijkend maar waarschijnlijk een reactie op het vocht.
Ze heeft geprobeert een punctie te nemen want het vocht op de echo was geen gewoon vocht. Normaal vocht ziet zwart op een echo dit was zwart met cellen erin....
een punctie is niet gelukt maar een ietssiepietsie vocht kwam eruit. Dit was dik en geen "water".
Ze denkt aan drie dingen, een tumor, FIP, of door een wondje(nagel) een abces. Dat abces zou dan geen wand hebben maar de borstholte als wand gebruiken..
Morgenochtend gaat Noa terug naar de da. Daar gaan ze een nieuwe rontgenfoto maken, dan een roesje om een goede punctie te nemen. Waarschijnlijk gaan ze dan zoveel mogelijk vocht weghalen en een drain aanleggen...
Eigenlijk weten we dus nog niks en is het gevaar verre van geweken!
Hoe zit dat trouwens met FIP en de andere katten?? Ze heeft niet de klassieke symptomen van Fip want meestal zit er dan vocht in de buik en soms in combi met de borst. Maar ze kon het niet uitsluiten...
Ik zit dus nog steeds met een bang hartje.....
-
Femke
- 5-sterren

ach lieve Liesbeth ik duim mijn duimen krom voor je. Echt kl*te, dat je nog steeds in onzekerheid zit over haar.........zurca schreef: Willen jullie nog even verder duimen voor mn meissie....![]()
Laat je het weten als je meer hoort? Dan duim ik ondertussen nog verder
Natuurlijk doe ik dat!!zurca schreef: Willen jullie nog even verder duimen voor mn meissie....![]()
Ik zou zo graag even een arm om je schouder leggen en je even stevig vasthouden! Ik zit hier met tranen te typen.
Ik leef helemaal met jullie mee!
Ik duim ook mee 
Duim duim duim 
Dank jullie wel!!
Ze zit nu op de badkamer, kleine ruimte en aangenaam warm...Zojuist heb ik haar wat blikvoer gegeven en ze begon er aan te likken..Ben weggegaan want ze houdt niet van pottekijkers tijdens het eten...Voor nu hoeft ze ook even geen vervelende pillen meer in haar bek dus dat is prettig...
Mijn duimen draaien hier ook overuren! Heel veel sterkte vandaag! Ik hoop dat dit met een sisser gaat aflopen.
Noa heeft vanacht op de wasmand op de badkamer geslapen, lekker op een dik kussen voor de kachel...
Ze heeft amper gegeten maar drinkt wel.
Om 8.45 moet ze bij de da zijn....
Als het goed is gaan ze eerst een nieuwe foto maken en daarna een punctie..
Ze heeft amper gegeten maar drinkt wel.
Om 8.45 moet ze bij de da zijn....
Als het goed is gaan ze eerst een nieuwe foto maken en daarna een punctie..
We hebben afgesproken dat ze nu dan erg ziek is maar dat ze weer beter word!!
We gaan verhuizen en dan komt er een kattenren, met voor haar een boomstam en plankjes zodat ze kan klimmen. Dat doet ze zo graag...Ze kan dan mugjes en spinnetjes vangen, tis een echte jager die Noa..
Haar tijd is het nog helemaal niet, haar leven moet nog beginnen...We gaan ervoor!!
We gaan verhuizen en dan komt er een kattenren, met voor haar een boomstam en plankjes zodat ze kan klimmen. Dat doet ze zo graag...Ze kan dan mugjes en spinnetjes vangen, tis een echte jager die Noa..
Haar tijd is het nog helemaal niet, haar leven moet nog beginnen...We gaan ervoor!!
Laatst gewijzigd door zurca op vr 18 nov 2005, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.