Dalmaat en Uraat
Moderator: Lizzy
Re:Dalmaat en Uraat
Jee Erna, wat een drukke toestand bij jou. Kan je het allemaal wel aan?
Pfftt...ben net een klein half uurtje thuis en ben eerst gaan eten hoor.Tinker schreef: Ik ben op dit moment erg nieuwsgierig hoe Joris er nu aan toe is?Is de operatie geslaagd?Ik vind het erg goed van je dat je dit doet Erna![]()
Joris zit in de bench met een bak melk met water (400 ml) maar echt trek heeft ie niet. Hij heeft wel een pensstaafje gegeten......Mag hij eigenlijk niet maar ik heb even geen ander snoep in huis en ik moest toch zijn vertrouwen winnen.
In de bench zitten vindt hij niet erg maar hij heeft er een hekel aan als je dan bij hem komt. Hij schijnt ook wat dominant te zijn ten opzichte van andere reuen dus dat kan leuk worden hier. Vooralsnog doet het het goed (hij is pas een half uur binnen en heeft vanmorgen narcose gehad). Het lijkt erop dat hij de bassets erg leuk vindt, of hij gecharmeerd is van zijn soortgenoten weet ik niet. Tess staat voor zijn kooi te blaffen dus die maakt het er niet beter op.
In ieder geval: hij is dus vanmorgen geopereerd en er kwamen geen stenen uit maar gruis, gruis en nog eens gruis. Ontzettend veel. Ze vermoeden dat dat zich opgehoopt had achter het penisbot en de uitgang dus blokkeerde. Ik heb het gruis ook gezien en het ziet eruit als zand. Hij heeft dus een wond op zijn piemel en die is open. Plasbuizen schijnen ze niet te kunnen hechten dat moet vanzelf dichtgaan. Als hij plast doet hij dat dus ook via dat gat. Er komt ook nog bloed e.d. uit. De komende dagen moeten we hem dus goed wassen, insmeren en veel kleden verschonen.
De kliniek waar hij is geopereerd is trouwens erg mooi en ontzettend vriendelijk personeel. De artsen, ik geloof dat ik er 4 gesproken heb waren allemaal zeer begaan met de hond en zeer geinteresseerd in de voeding die hij gaat krijgen. Meerdere malen hebben ze me gevraagd om ze op de hoogte te houden en dat gaat ook gebeuren.
Joris is ook een beetje te dik maar dat gaat er de komende weken wel vanaf. Hij is nu de kleden in de bench aan het besnuffelen....ik heb per ongeluk de kleden waar Nik (loops) op heeft gelegen in de auto in de bench gedaan. Ach, hij is wel lekker rustig nu.
Hij moet ook een mooncollar om, zodat hij zo min mogelijk aan zijn wond likt. Daar ga ik morgen mee beginnen, hij moet eerst maar eens een avondje tot rust komen.
Wat een dag voor die arme Joris (en jullie...). Ik ga heel hard duimen dat hij goed herstelt en dat het misschien toch meevalt als hij zijn soortgenoten ontmoet.
Herkende hij je trouwens niet meer, omdat je zei dat je zijn vertrouwen moest winnen? Had hij er veel moeite mee dat hij met jou mee naar huis moest?
Heel veel sterkte ermee!
Herkende hij je trouwens niet meer, omdat je zei dat je zijn vertrouwen moest winnen? Had hij er veel moeite mee dat hij met jou mee naar huis moest?
Heel veel sterkte ermee!
Laatst gewijzigd door *Natasja* op vr 19 mei 2006, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij had er niet veel moeite mee maar hij was nog hartstikke slaperig. Ik heb hem bijna 5 jaar niet meer gezien en ik denk niet dat hij gelijk wist wie ik ben. In de loop van de dagen zal er waarschijnlijk wel meer herkenning komen.Natasja1974 schreef: Wat een dag voor die arme Joris (en jullie...). Ik ga heel hard duimen dat hij goed herstelt en dat het misschien toch meevalt als hij zijn soortgenoten ontmoet.
Heel veel sterkte ermee!![]()
Ik moest ook wel lachen: Wapper staat voor zijn kooi te flikflooien met hem....Die ziet niet dat het een jongetje is...
Dat hoeft niet hoor. Ik heb ook mijn slechte kanten.Tinker schreef: ik neem mijn petje af voor je!
Ow ja, voor noodgevallen heb ik ook een katheter meegekregen.....Ik hoop niet dat het nodig is, ik heb het namelijk nog nooit gedaan.
Maar het lijkt mij niet dat het veel moeilijker is dan een sonde inbrengen.
Maar het lijkt mij niet dat het veel moeilijker is dan een sonde inbrengen.
Fijn te horen, dat je weer heelhuids thuisbent met hem.
Ik hoop, dat hij zich toch aanpast aan de roedel en heel snel genezen is.
Blijf het vanaf hier volgen!
Ik hoop, dat hij zich toch aanpast aan de roedel en heel snel genezen is.
Blijf het vanaf hier volgen!
Fijn dat je thuis bent Erna! Pfff, ik hoop dat het niet nodig mocht zijn om zelf een katheter in te brengen.. Kan niet echt moeilijk zijn, denk ik, maar toch... als het niet hoeft: liever niet! Enne: ook al heb je, volgens eigen zegge, je slechte kanten: ik vind je ook een toppert
!
Hij heeft zijn eerste 400ml water met melk op en zijn 2e bak is alweer gevuld. Ik hoop er vanavond zo'n anderhalve liter in te krijgen. Hij heeft de hele dag niet gegeten zodat ik erop gok dat ie wel iets in zijn buik wil hebben.
Ach wat een indrukwekkende dag voor Joris... En jij zal ook wel versleten zijn van een enerverende dag!
Mocht het nu echt spaak lopen met Joris en de andere mannen, laat het ff weten, Spike kan best ff uit logeren in Zeeland bijv

Mocht het nu echt spaak lopen met Joris en de andere mannen, laat het ff weten, Spike kan best ff uit logeren in Zeeland bijv
Ik ben natuurlijk helemaal niet ervaren met dit soort dingen dus heb even meningen nodig.
Ik ben zonet met hem naar buiten geweest en hij heeft een grote plas gedaan. Het liep naar mijn mening best aardig door. Wel een gespleten straal maar hij plast natuurlijk ook nog door zijn gat in zijn piemel.
Daarna ging hij nog een keer en toen kwam er een hele straal bloed. Dat is ook normaal omdat het een wond is.
Hierna heeft hij nog een paar keer met zijn poot omhoog gestaan maar toen kwam er niets meer. Voor mijn gevoel is dat eigenlijk wel ok, omdat hij al geplast had en als je een normale reu bekijkt dan komen er later ook nog maar een paar druppeltjes.
Of zit ik fout hiermee en kan hij al verstopt zijn? Zo snel gaat dat toch niet?
Ik ben zonet met hem naar buiten geweest en hij heeft een grote plas gedaan. Het liep naar mijn mening best aardig door. Wel een gespleten straal maar hij plast natuurlijk ook nog door zijn gat in zijn piemel.
Daarna ging hij nog een keer en toen kwam er een hele straal bloed. Dat is ook normaal omdat het een wond is.
Hierna heeft hij nog een paar keer met zijn poot omhoog gestaan maar toen kwam er niets meer. Voor mijn gevoel is dat eigenlijk wel ok, omdat hij al geplast had en als je een normale reu bekijkt dan komen er later ook nog maar een paar druppeltjes.
Of zit ik fout hiermee en kan hij al verstopt zijn? Zo snel gaat dat toch niet?
Ik denk eerder dat hij nog druk voelt en dus wil doorgaan met plassen, dat was hij immers ook gewend.
ws voelt het allemaal raar van binnen voor hem.
Sterkte meis en kan ik iets doen? BELLEN!!!
zoen
ws voelt het allemaal raar van binnen voor hem.
Sterkte meis en kan ik iets doen? BELLEN!!!
zoen
Ik denk dat het allemaal erg gevoelig daar is. En dat kan wat aandrang geven. Als er zojuist nog gewoon urine heeft gepasseerd, is er naar mijn beleving nog niks verkeerds aan de hand.
Gespleten straal plas is niet vreemd hoor. Brutus heeft dat ook vaak. En juist als hij erg moet.
Sterkte Erna, we denken aan je!
Gespleten straal plas is niet vreemd hoor. Brutus heeft dat ook vaak. En juist als hij erg moet.
Sterkte Erna, we denken aan je!
Nieuwe update:
Hij heeft opnieuw geplast buiten dus de 'paniek' is weg. Een grote gespelten krachtige straal komt eruit dus ik denk dat het wel goed is.
Drieenhalf uur is hij inmiddels hier en hij heeft nu al 1200 ml gedronken! Het doel voor vanavond heeft hij bijna gehaald en er zal nog wel iets bijkomen. Ieder uur krijgt 400 ml en dat drinkt hij gelukkig op. Hij ligt nu lekker te slapen.
Bloed verliezen doet hij veel maar dat hoort erbij is me verteld. Dit kan een dag of 10 duren. We dweilen gewoon weer iets vaker.
Ik moet eerlijk zeggen dat hij tot nu toe nog niet vervelend heeft gedaan tegen de andere jongens. Zij wel tegen hem maar hij deed niets terug. Hij vond ze eng. Met de teefjes wil hij spelen. Zijn gedrag is wel iets waar ik me een beetje zorgen over maak.
Iedere keer als ik hem wil aaien schrikt hij van me en draait zijn hoofd weg. Aaien over zijn flanken vindt hij prima. Het lijkt erop alsof hij niet weet wat hij moet doen met 'genegenheid'.
Morgen kan ik de PH strips ophalen en gaat hij ook eten krijgen en dan begint het echte werk. Meten, bepalen en zijn voeding afstemmen. Vooralsnog ga ik ervan uit dat hij het gewoon gaat halen.
Overigens doet hij niet ziek aan hoor, het is geen dood vogeltje die in de bench ligt.
Kun je trouwens als hond zijnde ook teveel drinken? Hij moet natuurlijk zoveel mogelijk spoelen maar als hij op een avond al 2 liter aankan dan zullen we per dag wel naar een litertje of 4 a 5 gaan. Is dat verantwoord?
Hij heeft opnieuw geplast buiten dus de 'paniek' is weg. Een grote gespelten krachtige straal komt eruit dus ik denk dat het wel goed is.
Drieenhalf uur is hij inmiddels hier en hij heeft nu al 1200 ml gedronken! Het doel voor vanavond heeft hij bijna gehaald en er zal nog wel iets bijkomen. Ieder uur krijgt 400 ml en dat drinkt hij gelukkig op. Hij ligt nu lekker te slapen.
Bloed verliezen doet hij veel maar dat hoort erbij is me verteld. Dit kan een dag of 10 duren. We dweilen gewoon weer iets vaker.
Ik moet eerlijk zeggen dat hij tot nu toe nog niet vervelend heeft gedaan tegen de andere jongens. Zij wel tegen hem maar hij deed niets terug. Hij vond ze eng. Met de teefjes wil hij spelen. Zijn gedrag is wel iets waar ik me een beetje zorgen over maak.
Iedere keer als ik hem wil aaien schrikt hij van me en draait zijn hoofd weg. Aaien over zijn flanken vindt hij prima. Het lijkt erop alsof hij niet weet wat hij moet doen met 'genegenheid'.
Morgen kan ik de PH strips ophalen en gaat hij ook eten krijgen en dan begint het echte werk. Meten, bepalen en zijn voeding afstemmen. Vooralsnog ga ik ervan uit dat hij het gewoon gaat halen.
Overigens doet hij niet ziek aan hoor, het is geen dood vogeltje die in de bench ligt.
Kun je trouwens als hond zijnde ook teveel drinken? Hij moet natuurlijk zoveel mogelijk spoelen maar als hij op een avond al 2 liter aankan dan zullen we per dag wel naar een litertje of 4 a 5 gaan. Is dat verantwoord?
Laatst gewijzigd door Erna op vr 19 mei 2006, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn dat hij weer geplast heeft. Dat is altijd goed nieuws. Normale hoeveelheden drinken voor een hond is 50 ml per kg lichaamsgewicht per etmaal. Ik denk dat hij 33 kilo weegt? Dan is 1650 ml of iets meer als 1,5 liter genoeg. Ik heb zoveel water/vocht bij Brutus nog nooit naar binnen gekregen en ik denk dat dat ook niet hoeft. Tussen de 1,5 en 2 liter per 24 uur moet wel genoeg zijn, denk ik.