Boffie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Boffie

SHIVA
4-sterren
4-sterren

Bericht door SHIVA »

Hoi Magda
Boffie is zeker een bofkont dat hij jouw als baasje heeft gekregen
ik hoop voor jullie dat ze er gauw boven op komt
en zoals je merkt wil iedereen je helpen met je vragen te beantwoorden
veel succes er mee
gr shiva
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Ik hoop dat jullie mij niet lastig vinden,maar ik moet iets uitleggen, wat me hoog zit.
Het heeft met voeding te maken en met name het eten dat ik Boffie moet geven als ik weg ben.

Ik zit n.l in de verkoop. Samen met mijn associée doe ik de verkoop voor ons bedrijfje.
Droogbloemcomposities voor Fleuristes en trendy articles,ook voor fleuristes.
Ik werk in 14 departementen gedurende drie en een halve dag om de tien dagen.
Ik slaap dus niet thuis.
Ik woon alleen, met Koos mijn Bauceron teefje en Mimie mijn poes en enkele krielkippen en sinds een maand dus ook Boffie.
Toen ik Boffie nam zeiden en dachten er mensen:" Waar begint ze aan."
Ikzelf wist precies wat ik deed.
Ik had een reuze plan bedacht en Boffie moest net als mijn kippen en Mimie ( Koos blijft op het atelier slapen)
zelfvoorzienend zijn.
Ze heeft een hondenhuis en daaraan heb ik een hondenschuurtje gebouwd,waar ik een grote slabak ingegraven heb. Die vul ik dan half vol met brokken en dan moet ze zelf maar zien hoe ze dat regelt.
Aan de andere kant van haar hondenhokje heb ik een emmer ingegraven en daar doe ik elke dag vers water in
tot de rand vol. Zeker voldoende, zelfs met warm weer voor een dag of vier.
Tot dus ver Impeccable.
Alleen nu blijkt Boffie ziek te zijn en ik wil en kan aan niemand vragen om voor haar te zorgen.
De mensen zouden daar zeer sterk van balen en het als een last ervaren.
Heeft iemand een idee wat ik haar te eten kan geven
gedurende Dinsdags geef ik haar nog te eten, maar de woensdag en de donderdag ben ik weg. Vrijdagssmiddags ben ik er weer.

Bestaat er een alternatief?
Magda
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Magda, nee, ik vrees dat er geen alternatief is. Als je rauw/vers vlees geeft, dan bederft dit. Gewoon, omdat er vliegen en ander ongedierte bij kan komen. Na een dag is dit niet meer eetbaar. Trouwens, de groente en dergelijke moet ook vers gegeven worden.

Ik vind persoonlijk dat een hond dagelijks aandacht nodig heeft van een baasje. En jouw hondje is dan ook nog eens jong en lijdt aan een ziekte. Ik vind dit niet echt ideale omstandigheden voor Boffie....
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Ja dat zit me ook dwars.
Er komt als ik weg ben iedere dag wel even een vriendin kijken of het goed gaat en die praat met haar en zo,maar het scheurt me hart uiteen als ik denk dat die arme Bof daar alleen zit, Ook al laat ik de luiken open en gaat de schemerlamp aan als het donker is
Bof is en blijft alleen.
Maar waar ze vandaan kwam, daar was ze 24/24 alleen
helemaal ver weg van mensen,niemand die haar aandacht schonk,niemand die met haar sprak.
En niet eens elke dag te eten. en....te drinken.
Dat is wat ik denk. Ze is niet zindelijk, ze kon niks ,maar sinds enkele dagen zit er vooruitgang in. Ik zie dat Boffie gelukkig is, ze is zo weinig gewend. IK laat haar iedere dag iets meer vrij. Ik voel me gewoon niet goed worden als ik er aan denk dat ik dinsdag weer weg moet. voor haar kleine hoofdje en hartje i en de mijne ook trouwens is het niet ideaal.

Bon, Ik ga verder over nadenken, misschien kom ik nog tot een iets betere oplossing.

Heel erg bedankt voor alles.
Magda
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Magda, kun je Boffie niet mee nemen naar je werk? Een klein campertje aanschaffen en Boffie meenemen? (aircootje erin enzo ;)).

Nou, sterkte met het bedenken van een plan!
SHIVA
4-sterren
4-sterren

Bericht door SHIVA »

Hoi Magda
Ik begrijp iets niet
eerst vertel je dat je hond nog niet vrij rond kan lopen en dat hij vast zit
nu moet je een paar dagen weg en wordt die hond aan zijn lot overgelaten
zit hij dan ook nog vast of zit hij dan binnen
het is me niet geheel duidelijk
gr shiva
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Boffie zit aangelijnd als ik er niet ben.
Mijn tuin is omhijnd, maar niet stevig genoeg voor Boffie
zij scheurt zich overal doorheen,trouwens de lijn met schokbreker die niet knopen kan van 5 meter in het rond
heeft ze ook al twee keer losgetrokken, ze is oersterk
ze heeft eelt op haar hals zou je denken, als ik haar uitlaat is het rennen geblazen voor mij.
In het begin, d w z tot voor een paar dagen terug nog ,
maakte ze jacht op de krieltjes, ze was door het dolle heen, dan kreeg ze een vreemde blik in haar ogen en ze luisterde dan voor geen cent. Ze luisterde nooit,nooit nooit,.
Heel frustrerend voor mij
Ze wist niet eens hoe ze heette, ze was een kettinghond en bij mij is ze helaas nog steeds een aangelijnde hond, omdat ze de vrijheid die ik haar geven wil niet aan kan momenteel.
Als ze goed luisterd, echt goed, zodat ik van haar op aan kan laat ik haar definitief vrij, nu nog niet. Ze moet helemaal van voren af aan opgevoed worden, met geduld en liefde.
Maar ze kan rennen en ze ziet veel en de kippen zijn een afleiding voor haar.
Ik woon niet a la campagne, ik woon aan een drukke straat, waar ze met 120 doorheen krossen en waar de poezen hun leven niet zeker zijn;
Bof moet luisteren primordial!
Mijn andere hond Koos, luistert ontzettend goed, loopt altijd zonder riem met mij overal waar ik ga,zelfs al stormen de wielrenners op haar in, als ik zeg zitten gaat ze zitten. Zo moet Boffie ook worden, want ik wil
dat ze vrij is
Ik heb één keer de stommiteit uit gehaald haar in de boomgaard los te laten enkele honderden meters van mijn huis af en ze werd doodsbang. Ze is in wilde angst zo maar weggerend richting weg, waar de auto's razen.
En één keer is ze me ontsnapt toen ik haar naar de dierenarts bracht, met de riem achter d'r aan en ik maar schreeuwen en rennen:" Boffie, Boffie. vrachtauto's en
bussen en Boffie met haar riem.
Iedere dag laat ik haar langer vrij lopen in de tuin iedere dag een stukje meer.
Ik zou wel willen dat ik haar mee kon nemen naar de zaak, maar mijn colleg'as denken daar anders over.
maar je weet nooit.
Als ik denk wie Boffie een maand geleden nog was, een hond vast gebonden aan een verzegelde ring in de grond met niet meer dan twee meter touw, dat steeds korter werd van wege alle knopen ,en levend tussen haar eigen uitwerpselen, niet genoeg te drinken, niet genoeg te eten, een hok zonder stro, zelfs in de kou, ergens achterin waar ze niemand zag, alleen en nooit
zeuren, altijd lijdzaam en wie ze nu is Een hond die blij is, dat toont ze, aanhankelijk, als je haar knuffelt valt ze bijna om en wordt ze helemaal dromerig. een hond die speelt en springt en mee uitgaat wandelen en elke dag te eten krijgt en te drinken en vrij gelaten word om te kunnen rennen, dan geloof ik dat ze haar leventje nog niet zo gek vindt. Ik hou van die hond en dat voelt ze, maar een hond heeft de neiging om terug te gaan
naar wat haar vertrouwt is, ook al had ze het slecht, als ze ontsnapt gaat ze terug naar haar oude bazen, de buren.
Boffie kan niet binnen, ze is het niet gewend, ze is onzindelijk ze weet niet wat het is en ze kan niet alles tegelijk leren.
Mijn leven is door Boffie behoorlijk omgegooit, ik heb een drukke baan, ik heb veel te doen, Boffie is niet het centrum van mijn leven, ik heb ook mijn verplichtingen
En mijn andere dieren.
Een vriendin zei; "Doe die kippen dan weg, dan kan Boffie altijd vrij."
Nee, die kippen waren er voor Boffie en Boffie moet leren die kippen te respecteren.
Dat is opvoeden.
Voila, zo staan de zaken er voorlopig voor, komt tijd komt raad.
Ik hoop dat ik niet onmenselijk over kom, want ik hou met heel mijn hart van dieren.
Magda
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik geloof direkt dat je een dieren liefhebber bent ,maar een hond is geen kip,een hond is een roedel dier die iedere dag bij zijn roedel wil zijn.Je andere hond blijft in je atelier,is die daar dan ook alleen?
Ik denk dat je inderdaad eens moet gaan nadenken,en het beste voor boffie voor ogen moet houden,en het beste voor Boffie is niet 3 1/2 dag alleen zitten.Dan kan je zeggen voorheen had ze het nog slechter,want dat vergoed niet dat jij eigenlijk geen hond als boffie erbij kunt hebben omdat je haar 3 1/2 dag per 10 dagen aan haar lot moet overlaten.Lijkt mij het beste om als je omgeving het vervelend zou vinden als je om hulp vraagt,dat je een oppas huurt voor die dagen,of dat je een liefdevol tehuis voor haar zoekt.
SHIVA
4-sterren
4-sterren

Bericht door SHIVA »

Magda ik heb nooit gezegd dat je niet van dieren houdt
of dat je onmenselijk ben
Dat je Boffie wilt helpen is heel nobel van je enje geeft echt om haar
Maar is boffie wel op de juiste plek
Je zegt zelf dat je het heel erg druk heb met je werk
en iedere keer als jij weggaat en die hond 3,5 dagen alleen zit is toch niet bevordelijk voor haar zelf vertrouwen
Ze wordt dan toch door haar roedel alleen gelaten
Kan je nu echt geen oppas vinden
Ik weet dat dit voor julllebei moeilijk is en ik hoop dat je hier een oplossing voor kan vinden
gr shiva
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Magda, ik twijfel er niet aan of je hart zit op de juiste plek. Maar een roedeldier 3.5 dagen alleen laten kan gewoonweg echt NIET. Dat valt bij mij onder het kopje dierenmishandeling. Maar dan denk ik vanuit een Nederlandse kader. Misschien is dat in FR. anders, maar dat doet er voor mij niet toe. Mijn hond mag van mij nooit langer dan 5 uur alleen zijn. Langer vind ik al niet kunnen...Ik vind dat als je niet optimaal voor een dier kunt zorgen je er niet aan moet beginnen, hoe graag je ook wilt.

groetjes Helen
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Sorry magda maar ik vind dit te gek voor woorden!
Een hond 3,5 dag!!!! moederziel alleen thuis achterlaten kan echt niet!
Stel dat Boffie ooit iets gaat mankeren en iedere dag medicijnen nodig heeft??
Onze hond die vrij ziek is blijft 1 keer per week max 5 uur per week thuis.
Ik zit dan eerlijk gezegt niet op mijn gemak in de auto en ben blij als ik weer thuiskom en mijn hond weer zie.
Verleden week met de gladheid is mijn man mijn wekelijkse voorraad bloemen en planten gaan halen omdat ik niet het risico wilde lopen om te laat thuis te komen.
Het idee dat hij misschien hoge nood heeft(op zijn leeftijd)bezorgde mij onderweg al nachtmerries!
Toen mijn hond suikerziekte kreeg ben ik na ruim 2 maanden aankijken gestopt bij mijn baas, omdat ik op de meest cruciale uren niet op mijn hond kon letten.
Hierna heb ik een baan genomen in de avonduren,ik ging parttime werken en mijn man zorgde er gewoon voor dat hij thuis was.
Ik ging weg en mijn man kwam thuis om Kobus goed in de gaten te kunnen houden.
Iedere avond belde ik wel een keer naar huis om te vragen hoe het met hem was.
Toen mijn baas vroeg of ik overdags kon werken heb ik gezegd dat ik dit absoluut niet wilde!
Ik had van te voren duidelijk aangegeven dat ik absoluut niet s`avonds wilde werken ivm mijn hond.
Na al deze misere ben ik voor mijzelf begonnen,met het supergrote voordeel dat mijn nollebakmonster nu helemaal de aandacht krijgt die hij zo nodig heeft!
Ook onze paarden krijgen heel de dag door de verzorging die zij gewoon nodig hebben,een dier is nu eenmaal afhankelijk van de mens!
Ik vind het cru om te zeggen maar mijn hart huilt om deze berichten.
Ik weet dan eerlijk gezegt niet of jouw hond nu beter af is.
Laatst gewijzigd door tieneke op vr 06 feb 2004, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

??? Zit hier alles vol verbazing te lezen ???
Wat jij nu wil vind ik absoluut niet kunnen en sluit me helemaal bij de anderen aan.
Denk goed na over het welzijn van deze hond en doe dit op een verantwoorde manier a.u.b.!!!!!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

7 e regel van onderaf moet zijn overdag!
Kreeg hem niet veranderd.
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

ho ho, niet zo snel.....ook al is Boffie dan straks misschien 3,5 dag alleen....waar ze vandaan kwam was ze altijd alleen!

Ik denk dat Boffie in ieder geval qua aandacht en levenskwaliteit er wel degelijk op vooruit is gegaan. Ik ken de situaties van die Franse kettinghonden, heb er zelf een keer eentje gered en mee naar NL genomen.

Dus wees even niet te makkelijk met de kritiek...Wij denken anders over alleen laten dan de Fransen, die gaan gewoon anders met hun dieren om.

Los daarvan, is het natuurlijk problematisch. Zowel voor de hond zelf, als qua voer, toezicht, eventuele medicatie, enz enz.... Ik heb daar ook geen pasklaar antwoord op.
laten we alleen wel in ons achterhoofd houden, dat deze hond gewend is alleen te zijn (vastgebonden aan een touw)....dus misschien is er een middenweg te vinden, dmv bijv. speeljes (knuffels), een radio laten spelen....nou ja....iets????

En ja, rauw voer gaat dan dus gewoon niet....dat wordne dan brokken-dagen....helaas, niets aan te doen.
Maar dan nog, schat ik in dat Boffie gezonder en fijner oud wordt, dan als kettinghond....want die worden zowiezo niet oud....
Peet
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

hoi magda,
je hebt ongetwijfeld je hart voor dieren op de goede plek zitten en iedereen heeft zo'n beetje alles gezegd.
maar, boffie is ziek, heeft haar behandelingen nodig en dit had je kunnen weten!
behandel je hara nog wel met ectodex, zo ja, dan is er toch iemand nodig die haar moet behandelen.
zeker met je drukke baan heb je erg veel hooi op je vork genomen met een demodex hond erbij.
ook stress is op dit moment erg funest, stress dat haar roedel weg is en zij weer alleen gelaten is, terwijl ze het fijn vindt bij jouw!
nogmaals, je zult je hart op de goede plek hebben, maar dit gaat me toch iets te ver.
3,5 dag alleen, ziek en dan nog buiten ook. boffie heeft verzorging nodig en zo min mogelijk stress.

peet, idd, waar ze vandaan kwam was ze altijd alleen, maar daar was ze het gewend en was het zaak van de dag.
boffie is nu de aandacht gewend en het leven 8in een roedel. althans, lijkt mij.
dit kan ze toch gaan missen en dat kan weer stress veroorzaken.
de hond is eindelijk niet meer alleen, en wordt nu weer alleen gelaten.
weer aan haar lot overgelaten, om in menselijke denktermen te spreken.
dit kan niet met een zieke hond, sorry, maar dit doe je ook niet met ene gezonde hond!

magda, kun je geen oppas voor boffie regelen, of haar desnoods voor die paar dagen onder brengen in een pension?

Plaats reactie