Smuldier vraagje...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Smuldier vraagje...

Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Dorothea2"]
Smuldier kip zijn gemalen kipkarkassen, smuldier rund wordt gemaakt van wangen en lippen. Er wordt verder niks aan toegevoegd.
[/quote]

Wat ik zo jammer vind is dat er zo weinig bekend is van msuldier, dan bedoel ik de analyse....kan ik verder nergens terug vinden...of kijk ik verkeerd?
Hoeveelheid eiwitten, vetten, vitaminen, bla bla de hele reutemeteut.

Helemaal op smuldier zou ik denk ik zowie zo nooit doen...en zeker niet als er zo weinig over bekend is over de inhoud....en misschien ben ik wel een muts, maar ik denk dan, het is zo goedkoop ik zou dan zo bang zijn dat ik mijn honden te kort doe...stom he?
Ollie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ollie »

Wij voeren 1 maaltijd per dag smuldier (vlees compleet) en 1 maaltijd duck...en zo nu en dan een maaltijd AHV, dat gaat uitstekend  :coolsmiley:
fester
3-sterren
3-sterren

Bericht door fester »

Wat ik jammer vind van smuldier is dat de pens is uitgespoeld en gewassen. Dus geef ik dit niet meer.  Bij Ahv is dit niet zo heb ik via hun vernomen. En is de pens gewoon nog vuil
SamEnMoos
1-ster
1-ster

Bericht door SamEnMoos »

Hier krijgen Sam en Moos, verse vuile pens (hebben eindelijk iemand gevonden die aan hele pensen kan komen)en Smuldier Compleet met af en toe een kip (met bot en al), soms wat runderlappen (als lekkers) en runderbotten. Wat er in Smuldier Compleet zit staat volgens mij op de verpakking zelf. Carnibest heeft mijn voorkeur maar na 30 kg te hebben gekocht en 25 kg te hebben weggegooit zijn we weer op Smuldier Compleet over gegaan. Groente moeten ze niet maar ik denk dat we het maar eens moeten gaan pureren misschien helpt dat. Af en toe wat gekookte aardappels. Zij doen het er absoluut goed op en we krijgen vaak complimenten en er zijn er diversen die nu ook op vers over willen gaan naar aanleiding hoe zij er uit zien. Mooie vacht, heldere blikken, energie, en weing maar mooie drollen ;D
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Geef Cairo ook Smuldier,de vlees compleet.S'ochtends smuldier en sávonds Bibi.
Hij doet het er goed op, mooie ontlasting en zijn vacht glanst mooi.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

[quote="fester"]
Wat ik jammer vind van smuldier is dat de pens is uitgespoeld en gewassen. Dus geef ik dit niet meer.  Bij Ahv is dit niet zo heb ik via hun vernomen. En is de pens gewoon nog vuil
[/quote]

Zowel smuldier pens als de smuldier compleet op pensbasis is echt niet van uitgespoelde pens. Je kan ruiken wat de koeien hebben gegeten: vers gras of 's winters kuilgras.
Dus hoe je aan het idee komt van uitgespoelde pens.
gr.
Nicolette
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Volgens mij is het ook vuile pens die smuldier heeft, geen uitgespoelde. Jaren geleden voerde ik smuldier, en dat was vuile pens.
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Evelyn"]
Volgens mij is het ook vuile pens die smuldier heeft, geen uitgespoelde. Jaren geleden voerde ik smuldier, en dat was vuile pens.
[/quote]

ja het is vuile pens hoor wat smuldier heeft dacht ik.
Ik gebruik van smuldier nu alleen de enkelvoudige kip en de pens heel af en toe, maar over het algemeen verse vuile pens...heb mn vriezer nu vol liggen met geiten en lamspensjes...ideaal spul en word gevreten als gebak haha.
Ik hou het maar op barfen nu, doe het nu een ruime week en gebruik daarin dan enkele ochtenden de kip smuldier...bevalt me reuze!
Magic
4-sterren
4-sterren

Bericht door Magic »

Hallo allemaal we zijn weer terug van weggeweest na 5 weken geen computer te hebben gehad..

Een vraagje of 2.
Ik begrijp dat zolang je hond er geen last van krijgt je rustig kan afwisselen met de verschillende kvv.
Maar geld dat ook voor verschillende merken kvv op 1 dag.
bv s'ochtens ander merk dan s'avonds.
En kan je ook verschillende kvv van het zelfde merk dus bv Energique nr1,2,3,4 af  wisselen ?

Tot slot mag 1 maaltijd ook uit verschillende kvv bestaan ?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

[quote="Magic"]
[/quote]

Rakker krijgt momenteel Prins en Energique op 1 dag en in 1 maaltijd. 's Morgens 1 plak Prins (100 gr) en 's middags een halve plak Prins en een klein rondje Energique (dus 50 gr en 25 gr). En hij doet het er goed op. Zowel van Prins als van Energique heb ik 2 smaken en dat gaat ook wel 2 soorten op 1 dag.

Ik ben wel van plan om tijdelijk over te gaan op Energique 4 om te kijken of de huidklachten van Rakker daar beter op reageren.
Laatst gewijzigd door Dian op wo 08 nov 2006, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Magic"]
Hallo allemaal we zijn weer terug van weggeweest na 5 weken geen computer te hebben gehad..

Een vraagje of 2.
Ik begrijp dat zolang je hond er geen last van krijgt je rustig kan afwisselen met de verschillende kvv.
En kan je ook verschillende kvv van het zelfde merk dus bv Energique nr1,2,3,4 af  wisselen ?

[/quote]

volgens mij kan je met kvv oneindig afwisselen..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Magic"]

Een vraagje of 2.

[/quote]

Ja
Ja

;D

Ja nee, ik zie echt geen reden waarom je niet zou mogen afwisselen. Gewoon kijken hoe je hond het er op doet. Als je 2 merken door elkaar gooit (wat moet kunnen, in mijn ogen): en je hond krijgt diarree. Ja, dan zul je er mee stoppen. Maar als hij het goed verdraagt, zie ik geen reden waarom je het niet door mekaar zou mengen.
karin G
2-sterren
2-sterren

Bericht door karin G »

Ik zag dat sommige mensen de smuldier complet niet kunnen krijgen in de supermarkt. hier verkoopt de C1000 het maar ook de supercoop, die is een stuk voordeliger, ze verkopen de compleet versie niet maar bestellen het nu voor me.12 per doos.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

[quote="Tinker"]
Ik wil niet lullig doen maar Prins en Energique zijn het zelfde(zie inhoudslabels)en komen uit dezelfde fabriek.Dus als je echt wilt afwisselen dan geef je bv Rodi/smuldier/duck/AHV etc.
[/quote]

Als dit hetzelfde is, waarom ziet het er dan niet hetzelfde uit zowel in bevroren als ontdooide toestand? En aan een inhoudslabel kan ik niet zien of dat uit dezelfde fabriek komt.
Energique 4 is ook niet hetzelfde als lamb-rice compleet van Prins. Hoezo dan hetzelfde?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Dian"]
Als dit hetzelfde is, waarom ziet het er dan niet hetzelfde uit zowel in bevroren als ontdooide toestand? En aan een inhoudslabel kan ik niet zien of dat uit dezelfde fabriek komt.
Energique 4 is ook niet hetzelfde als lamb-rice compleet van Prins. Hoezo dan hetzelfde?
[/quote]

Het komt uit dezelfde fabriek. Is geen roddel o.i.d. maar gewoon een feit waar niemand zich voor schaamt. Toen Prins van huis ging was het identiek aan Energique. Misschien dat er ondertussen het een of ander verandert is, maar dan nog zullen er vrijwel dezelfde bronnen/ingrediënten gebruikt worden en is er dus van enige afwisseling weinig sprake.

Plaats reactie