Paul, deze ga ik ophangen in de trimsalon
zegt eigenlijk genoeg toch?
Ik vind het een gouden uitspraak
Moderator: eelke

Dankjewel voor je reactie Lizzy. Dit is zeer interessant. Ik hoop dat Tannetje dit leest en reageert, anders zal ik haar een mail sturen. Ik kan BANDIT met Google in elk geval niet vinden. Pas als ik ekovlees kan geven zal ik het idee hebben 100% goed bezig te zijn. Ik zou toch vrezen dat mijn honden met een dieet van 'gewoon' vers vlees uiteindelijk te veel rommel als resten van antibiotica binnen zouden krijgen. En ik kies als beginner liever eerst even voor kant-en-klaar vers hondenvoer.Nou, er is nu wel een scharrel/biologisch versvleesvoer op de markt! Het heet BANDIT. Mij is nog niet helemaal duidelijk waar je het kunt kopen, maar dat kan Tannetje (haar gebruikersnaam op barfplaats is HITAM) wel vertellen!
Overigens kun je natuurlijk ook overwegen om zelf samen te stellen met biologisch vlees.
Groetjes, Lizzy
Ik zal Tannetje even een Prive Bericht sturen (via Barfplaats). Want ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het zit met dit EKO voer (waar het gekocht kan worden enzo)!Anna Penta schreef: Dankjewel voor je reactie Lizzy. Dit is zeer interessant. Ik hoop dat Tannetje dit leest en reageert, anders zal ik haar een mail sturen. Ik kan BANDIT met Google in elk geval niet vinden. Pas als ik ekovlees kan geven zal ik het idee hebben 100% goed bezig te zijn. Ik zou toch vrezen dat mijn honden met een dieet van 'gewoon' vers vlees uiteindelijk te veel rommel als resten van antibiotica binnen zouden krijgen. En ik kies als beginner liever eerst even voor kant-en-klaar vers hondenvoer.

Ik voer dus al jaren yarrah met ekofood. Ik heb het idee dat ekovoer het enige voer is dat aan strenge controle onderhevig is (door de skal) en dat andere hondenvoerfabrikanten alles wat ze willen door hun voer kunnen gooien. Ook heb ik iets met fabrikanten die zich tegen de bio-industrie keren en heb ik verder goede ervaringen met deze merken, in de zin dat ik altijd vriendelijk te woord ben gestaan en dat ik op al mijn vragen uitgebreid antwoord heb gekregen. Verder bevat dit voer geen kunstmatige toevoegingen en geen restanten van medicatie zoals bio-industriedieren die krijgen. Ik denk dat voor mensen die echt geen zin/tijd hebben om zelf over het voer na te denken ekovoer de beste keus is. Neemt niet weg dat ik graag wil experimenteren met beter/natuurlijker voer. Overigens zijn twee van mijn drie hondjes kerngezond, en is de derde (een bonte bull) allergisch.callas schreef: Hoe bevalt jou Ekofood Anna, geef je ook Biofood?
Hier krijg ik binnenkort een folder van in huis.
Ik denk dat biologisch vers niet te betalen zou zijn voor veel mensen.
Het vegetarische voer van Yarrah vind ik niet zo gek. Ik ken honden die niet tegen vlees of dierlijke bestanddelen kunnen. Er zijn meer merken die een vegetarische variant hebben. Soms kan het een uitkomst zijn.Dat Yarrah ook vegetarische brok in de aanbieding heeft vind ik een dikke min. Alleen daarom al zou ik geen Yarrah willen voeren. Dat vind ik echt niet kunnen.
Dat is helemaal waar. Ik vind het al heel wat en het verdient al mijn respect als mensen over het voer dat ze hun hond geven nadenken in plaats van het eerste het beste commerciele voer te kopen onder het mom: hij vindt het lekker. Dé ideale situatie is voor iedereen weer anders en is trouwens vaak lastig te vinden.Maar ja ik geef mijn honden zo'n 3 x in de week Duck en voor de rest Prins waar geen chemische toevoegingen in zitten. Zo bekijk ik het dan weer.
Dat bedoel ik, iedereen is er op zijn/haar manier mee bezig en dat moet kunnen.
Dit vind ik dus ook. Mensen kunnen zich vreselijk druk maken om het voer dat ze hun hond geven maar als ik ze wijs op de herkomst van het gebruikte vlees, vallen ze stil. Dit is iets waar weinig mensen over na willen denken, helaas. Ik ben blij dat op dit forum blijkbaar wél aandacht voor is. Het is iets wat mij na aan het hart ligt. Het dierenwelzijn houdt niet op bij onze geliefde huisdieren...Ik vind het trouwens wel een nieuwe discussie waard.
Is er ook aandacht voor de achtergrond van het slachtvee?