discussie met DA en vriend !!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: discussie met DA en vriend !!!

Twiz
4-sterren
4-sterren

Bericht door Twiz »

Als je eens een paar dagen achter elkaar gewoon het advies van je vriend en de DA opvolgt, maar wel op mijn manier (de hond zal misschien even  "lijden",  maar dat kun je beperken door de extra's)

Je geeft elke dag (de hond is te mager, dus) meer brokken dan dat je hond nodig heeft, (behoorlijk wat meer) en geeft tussendoor wat vaker een gedroogd pensstaafje, dan is je hond binnen een paar dagen van de brokken af.

Je vertelt vriendlief dat het slecht is (ivm. de vertering) om brokken met vlees te mengen, dus krijgt Bailey een paar dagen niets anders, (behalve dan aardig wat pensstaafjes, want de hond moet geen echte honger krijgen natuurlijk) zeker weten dat ie na drie dagen niet meer naar de brokken omkijkt.
Oh ja, vooral de brokken laten staan als Bailey niet wil eten, a: voor de bewijsvoering (desnoods nog wat bij gooien)
b: Bailey kijkt dan steeds minder naar de brokken.

Sorry hoor mensen, maar soms blijkt de praktijk een handje te helpen (brokken zijn toch niet lekker) en forceer/saboteer je de boel maar een beetje. Alles in het belang van de hond, toch??? Of ben ik nu een heel slecht mens.
Het voordeel van deze manier is dat je zelf niets hoeft te doen, maar dat vriendlief na een paar dagen smeekt om toch maar vlees te geven.

Eigenlijk weet ik niet of je dit bericht serieus moet nemen, maar het zou kunnen werken. :-X
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

Nou, ik ben een klein stapje verder.
Ik ga zo eens naar een andere dierenarts.
Het adres staat hier op Barfplaats, bio menter in Valkenburg.

Want bailey is dus weer heel erg aan de diaree en nu komt het dus wel weer als een straalje er uit.
Hij heeft op 2 uur tijd 3 keer moeten poepen.
Ik heb er om 12 uur een afspraak, dus dan horen jullie erna wel hoe het gegaan is.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Ik volg dit verhaal al die tijd al, ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Als je nu naar een da gaat die voor barf is, ja dan weet je het wel want die gaat natuurlijk niet zeggen dat je brokken moet blijven geven!

Door dit verhaal vind ik het wel weer wat moelijker om straks kvv te gaan geven..hopelijk reageert mijn pup er goed op straks.....
Maar goed ik heb ook veel verhalen gelezen hier dat het wel goed gaat zonder diaree, dus daar hopen we dan maar op he.
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

[quote="Nataschja"]
Nou, ik ben een klein stapje verder.
Ik ga zo eens naar een andere dierenarts.
Het adres staat hier op Barfplaats, bio menter in Valkenburg.[/quote]

Toen ik in de knoei zat met mijn vriend over wel of geen brok ivm het elleboog probleem bij Gandor (elleboogdysplasie), heb ik tig dierenartsen gemaild. Toevallig zat bio menter er ook tussen. Zie hieronder de reactie (er is dus hoop voor je hihi).
Let op: het eerste deel van het antwoord is een reactie op een gewrichtsprobleem en niet op een diarree probleem..........nog even voor de duidelijkheid  ;)

Sterkte en beterschap voor Bailey.  :-*

Hallo Wendy,

Ik zou verse voeding geven, waarbij rijst als koolhydraten bron is gebruikt (Carnibest o.a.). Deze voeding bevat ook gemalen botweefsel, wat goed is voor de ondersteuning van het gewricht (chondrotoine).
Verder helpt het om een goed probioticum te geven, om het immuunsysteem te moduleren.
Een supplement als Missing Link Plus zorgt ervoor dat er niets onbreekt aan organische nutrienten. Ook zitten hier glucosaminen in, wat goed is voor artrotische gewrichten.

Als dieren problemen chronische problemen hebben halen we ze altijd van de brok af. De meerderheid van deze problemen is dan verholpen. Laat je niets wijmaken: brokken maken de dieren chronisch ziek, verminderen het welzijn en verkorten de levensduur. Het is hetzelfde als wij niets anders eten als chips en koekjes. Een hond is geen graaneter.
Laatst gewijzigd door *wendy* op vr 29 dec 2006, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Dat is duidelijke taal!
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

[quote="Danny"]
Dat is duidelijke taal![/quote]

Ik dacht: misschien heb je er iets aan  :D haha
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

Ja ik ben heel erg benieuwd wat hij gaat zeggen.
Helaas kan John niet mee gaan want hij is aan het werk, maar ik was al blij dat hij het ook een goed idee vond om eens naar een andere dierenarts te gaan.
En het maakte ook niet uit of het iemand was die tegen of voor brokken is.
Esther1963
2-sterren
2-sterren

Bericht door Esther1963 »

Ik heb het hele verhaal gelezen en ik herken hier heel veel in. Mijn man was ook tegen vers en zei "ze doen het goed op de brokken dus blijven we bij de brokken" tja en net wat jij hebt, de honden zijn van ons beiden dus ook de keuzes in het voer. Toen ik mijn Sheltie Dezhra kreeg heb ik van begin af aan problemen gehad met haar darmpjes, diaree, bloed en slijm erbij en ze had ook nog eens heel veel pijn in haar buikje. Mijn DA raadde vers af want er zaten teveel eiwitten in die zij nou net niet kon hebben (zijn verhaal he). Elke twee weken zat ik met dat kleine hoopje bij de DA omdat ze weer niet wilde eten en daarna volgde er weer diaree, bloed en slijm. Ze kreeg een prikje tegen de pijn en we gingen weer met hyperallergene brok naar huis. Ook was haar ontlasting gecontroleerd in Utrecht maar daar kwam niks uit.

Toen ze een maand of 5 was, was ik het ook helemaal zat en zat met mijn handen in het haar. Ik heb heel brutaal Karin (van de Pyr.) opgebeld omdat ik wist dat zij haar honden vers voerde. Na een gesprek met Karin heb ik een afspraak gemaakt bij een homeopaat hier in de buurt. En samen met haar hebben we mijn man kunnen overtuigen dat vers het beste was voor haar, samen met probiotica. Ik zal je vertellen sinds zij aan de Carnibest ging heeft zij nooit maar dan ook nooit meer last gehad en niet eens een terugval. Mijn DA die ik regelmatig zie (ivm een kat met suikerziekte) en hij vroeg regelmatig hoe het met Dezhra ging en ik zeg elke keer weer, sinds zij aan het vers vlees zit heeft ze nergens geen last meer van. Dit moest hij toch wel beamen en hij staat er nu ook open voor.

Met dit verhaal wil ik je zeggen, houdt je aan je standpunt vast en je zal het "winnen" van je vriend want het is echt voor je pupje het allerbeste. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid en succes vandaag bij die andere DA.

Esther en d'r beestenboel
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Danny"]
Ik volg dit verhaal al die tijd al, ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Als je nu naar een da gaat die voor barf is, ja dan weet je het wel want die gaat natuurlijk niet zeggen dat je brokken moet blijven geven!

Door dit verhaal vind ik het wel weer wat moelijker om straks kvv te gaan geven..hopelijk reageert mijn pup er goed op straks.....
Maar goed ik heb ook veel verhalen gelezen hier dat het wel goed gaat zonder diaree, dus daar hopen we dan maar op he.

[/quote]

Lees dan even goed....de hond was aan de diarree en nu moet die op de brok en nu is die weer aan de diarrre. Die diarre kwam dus niet van het voer. Honden hebben nu eenmaal wel eens een virusje of om een andere reden een diareetje, dat gebeurrd op brok, maar ook op vers.
De da waar ze nu naartoe gaat is provers, wat zoveel wil zeggen als dat hij de oorzaak niet direkt bij het voer zal leggen en hun een zak brokken in hun mik zal douwen.

Jouw pup zal het straks best goed doen op de kvv. Als die nu op de brok staat dan is het misschien even een paar daagjes wennen, maar meestal gaat het cold turky prima met pups van brok naar kvv. En net als bij brok zal het ook kunnen gebeuren dat je pup op het ene merk beter of slechter reageert als op het andere merk, dat is altijd even uitzoeken. Je kunt je pup en jezelf geen betere dienst bewijzen dan op vers over te schakelen. De pups die (al groot geworden) rondlopen en die never een brok gezien hebben zijn ook nog nooit aan de diaree geweest en dat terwijl "mijn" ras bij bekant iedere da bekent staat als een hond met "een zwak gestel".  Toeval...lijkt me stug hé, het is in de meeste gevallen maar net wat je er zelf van maakt.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Twiz"]
Als je eens een paar dagen achter elkaar gewoon het advies van je vriend en de DA opvolgt, maar wel op mijn manier (de hond zal misschien even  "lijden",  maar dat kun je beperken door de extra's)

Je geeft elke dag (de hond is te mager, dus) meer brokken dan dat je hond nodig heeft,(behoorlijk wat meer) en geeft tussendoor wat vaker een gedroogd pensstaafje, dan is je hond binnen een paar dagen van de brokken af.

[/quote]

Ieder voor zich hoor, maar dit klinkt mij erg ongezond in de oren.
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

Ik ben terug van de andere dierenarts !!

Ik had de brokken meegenomen die ik van de andere DA gekregen had en die heb ik dus ook mooi daargelaten !!  ;D
Er zat bijv. al niet genoeg calcium voor zijn botten in en omdat het een herder is groeid hij aardig wat centimeters in een maand.
Dus de calcium heeft hij echt nodig voor zijn groei.
Hij heeft een prikje gekregen met homeophatische imuunversterker om er voor te zorgen dat zijn lichaam het zelf gaat overnemen om de slechte bacterien in zijn darmen te bestrijden.
En ik heb een extra flesje gekregen om zijn vitamines die hij miste weer op peil te krijgen en versvoer met alvleesklier om zijn enzymen te versterken.
Dus geen medicijnen en troep.
Dit moet ik dus een week volhouden samen met carnibest omdat daar veel gemalen bot in zit.
En over een weekje moet ik terug op controle.
Dan hoef ik geen consult te betalen, alleen de dingetjes die hij extra nog nodig heeft en dat zou voor ongeveer 10 euro zijn.
Hij zou de 1e 3 dagen wel nog flink aan de diaree blijven omdat zijn lichaam alle giftige stoffen en darmresten er nu in 1 keer eruit gaat gooien.

Ik heb dit dus ook aan mijn vriend verteld ( ook van de brokken die ik daar gelaten heb ) en die trok me een gezicht !!!  ;D ;D
Maar een week brokken heeft niets opgeleverd en een week dit allemaal proberen zou wel een goed resultaat moeten opleveren.
Dus ik heb "met de vuist op tafel geslagen".

Hij is echt een grote stijfkop dus ik ben wel een beetje trots op me zelf hoor, dat ik hem toch nu zo ver heb !!  ;D  :)
( ging zelfs sneller dan wat ik gedacht had )
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat?

Succes.  :)
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

Dankje wel voor jullie " steun " !!!  ;D

Ik zal zeker laten weten hoe het de komende dagen gaat.
Zal dan even een nieuwe bericht open.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt! Ik vind Wim een werelddierenarts en ik ben een beeeetje jaloers dat hij zo dicht bij jou in de buurt zit en zo ver bij mij vandaan!

En ik ben ook heel trots op je, dat je met je vuist op tafel hebt geslagen! Go for it girl ;D!!!!
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Mijn dierenarts was ook een brokken mevrouw. Ze gaf mij ook hypoallergeen na hypoallergeen mee. Spuiten overal voor. Vaak overgevende honden, lege magen en veel te dik. Vaak overgeven tot bloedens toe.

Mijn oudste schildklierpatient kwam al jaren niet meer uit de mand, ze liep nog wel, maar naast het lopen deed ze niets meer. Ze had een hoest die de hele dag heel erg irri was. Maar geen oorzaak te vinden.
Toen ze op vers kwam begon ze beter te lopen, ze heeft minder pijn, ze springt sinds jaren weer op de bank, ze speelt weer met de jeugd lopend en staand, voorheen speelde ze nog wel eens, maar lag altijd. Ze komt vaker uit de mand, is speelser dan ooit. Ze rent soms toch nog weer met haar 11 1/2 en ze geeft nooit meer over, heeft geen buikpijn meer. Ze is van 10 kg naar 7 kilo gegaan. En dat kregen we met brok nooit voor elkaar.

Mijn 2de sheltie Hart-/schildklierpatient, hoeste de hele dag door, vocht achter de longen, ook zij had geen actief leven meer, slapen en wandelen en eten. Ze was altijd hongerig en agressief als we haar op dieet zetten. Ze moest extra medicijnen om het vocht achter de longen weg te laten halen, maar dat was best moeilijk, want ondanks de medicatie bleef ze stevig hoesten.
Nu op vlees hoest ze amper nog, alleen 's morgens een keertje of 2 na een lange nacht slapen, voor de rest hoor je haar niet meer, de medicijnen om het vocht achter de longen weg te halen liggen in de kast en hebben we nog niet weer gebruikt sinds ze op vers staat, ze is inmiddels 2,5 kilo afgevallen en ze is verzadigd heeft geen honger meer. Ze geniet van het leven, speelt weer, en ze kan weer op de bank springen, dat heeft ze jaren niet gekund

Mijn derde sheltie van 9 1/2 jaar. Had zware epileptische aanvallen. Aanvallen van 1 uur waren niets, ze kreeg altijd meerdere aanvallen op een dag. Zij had ook altijd buikpijn, vaak overgeven tot bloedens tote. Ze wilde op brok niet meer eten, niet eten betekende aanvallen, wel eten betekende eens per drie weken een week aanvallen. Dit ging zeven dagen achter elkaar door de aanvallen.
Sinds ze op vers staat hoeft ze niet meer over te geven. Ze is vrolijk, en opgewekt. Sinds ze op vers staat heeft ze nog maar 2x clusteraanvallen gehad. De eerste keer was na het eten van "haar eigen oude vertrouwde brok" die ze had gevonden. Hier heeft ze 4 aanvallen op gehad in 2 minuten. En een aanval door stress met de verhuizing heeft ze gehad na 5 maand en 9 dagen. Inmiddels is ze bijna 3 maanden en 3 weken vrij van aanvallen.

De rest doet het ook goed, we hebben geen overgevende honden meer, er was een dame bij ons die elke maand anaalklieren moest uitdrukken, dat hoeven we nu ook niet meer. Ze hebben alle 8 veel minder ontlasting! En ze zijn allemaal super te vreden, nooit meer problemen met niet eten.

Dit mag je ook laten lezen aan je vriend. Voorheen kwamen we het laatste jaar dat we brok voerden elke week bij de dierenarts en dat eigenlijk alleen maar door het voer, als ik achteraf alles bekijk. We komen veel minder bij de dierenarts.

Gr. jacqueline

Plaats reactie