verdienen aan rauwe voeding?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: verdienen aan rauwe voeding?

geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Hugo49 schreef: Eigenlijk is het heel raar wat je nu schrijft...Een dierenarts is toch dierenarts en geen brokjesverkoper? Een dierenarts zou zijn praktijk toch draaiende moeten houden door zieke dieren te behandelen en niet door brokjes te verkopen? Nu is het net zo alsof een dierenarts zijn bestaansrecht heeft doordat hij brokjes verkoopt. En als dat inderdaad zo is dan is de gehele dierenartsen wereld ergens goed de mist in gegaan.
Nou, in mijn optiek is het dat ook. Aan dieetbrokken wordt geld verdiend. Heel veel geld. Wat voor praktisch ieder kwaaltje is er inmiddels wel een brokje op de markt. Teckelbrokjes, HD Brokjes, Tandenbrokjes, Midlifebrokjes, Seniorbrokjes, anti alleriebrokjes. Daar betaalt niet alleen de klant dik voor, de dierenarts pikt er ook een leuke marge op mee. Bovendien kan je bij diverse brokfabrikanten ook verkooptrainingen volgen. Niet alleen kunnen assistentes leren hoe ze van ieder binnenkomend telefoontje een afspraak kunnen maken, commerciele verkooptraining dus. Jij belt voor een advies, jou wordt aangeraden om toch even langs te komen en vervolgens krijg je toch het advies om voor de zekerheid maar even dieetbrok X te gaan geven. Ik durf zeker te beweren dat een dierenarts die hier helemaal niet in het brokkenverhaal meegaat en alleen voor vers kiest, een enorm stuk inkomen misloopt vergeleken bij een da die brokjes verkoopt.
macgirlie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door macgirlie »

En zo zou dan ons gesprek met de huisarts gaan:

"Dag dokter..... ik heb pijn met plassen." Heeft u al urine afgeleverd bij de assistente? Oh ja, ik zie het al, de uitslag is al binnen. U heeft een fikse blaasontsteking en we zien ook wat bezinksel. Mag ik vragen wat u 's morgens eet? "Nou, volkorenbrood met magere smeerkaas." Oh, oh mevrouwtje... het is duidelijk dat u anders moet gaan eten. Wij verkopen in onze apotheek speciaal anti-blaasgruisbrood. U zult zien dat u daar erg van gaat opknappen! Kom over een week of twee nog maar eens terug met uw plasje! "Nou dat moet dan maar he dokter, alles voor de gezondheid." Overigens zie ik in mijn dossier dat uw man nog steeds inslapertjes gebruikt? We hebben nu ook speciaal brood voor mensen met slaapproblemen. De ingrediënten van dit brood zorgen voor een natuurlijke aanmaak van melatonine, dat zoals u weet erg belangrijk is om goed te kunnen slapen. "Tuurlijk dokter, daar heb ik al alles over gelezen. En hoe vaak moeten we dat brood dan eten?" Nou, het beste is als u gewoon elke dag dit speciale brood eet. Overigens wil ik me er niet mee bemoeien, maar bent u niet een beetje te zwaar? Wellicht is dan ons afval-brood ook wat voor u!

Twee weken later: de assistente belt me uit bed. "Mevrouw, u bent u afspraak bij de huisarts vergeten!!!! Dat wordt wel een rekening. " Oeps, waarschijnlijk het verkeerde brood gegeten  ;) " Kan ik een nieuwe afspraak maken voor morgen? Nee, dat lukt helaas niet. De dokter is op studiereis!
Waarschijnlijk naar een of ander luxueus vakantieoord waar al dat slimme brood wordt geproduceerd!
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

macgirlie schreef: En zo zou dan ons gesprek met de huisarts gaan:

"Dag dokter..... ik heb pijn met plassen." Heeft u al urine afgeleverd bij de assistente? Oh ja, ik zie het al, de uitslag is al binnen. U heeft een fikse blaasontsteking en we zien ook wat bezinksel. Mag ik vragen wat u 's morgens eet? "Nou, volkorenbrood met magere smeerkaas." Oh, oh mevrouwtje... het is duidelijk dat u anders moet gaan eten. Wij verkopen in onze apotheek speciaal anti-blaasgruisbrood. U zult zien dat u daar erg van gaat opknappen! Kom over een week of twee nog maar eens terug met uw plasje! "Nou dat moet dan maar he dokter, alles voor de gezondheid." Overigens zie ik in mijn dossier dat uw man nog steeds inslapertjes gebruikt? We hebben nu ook speciaal brood voor mensen met slaapproblemen. De ingrediënten van dit brood zorgen voor een natuurlijke aanmaak van melatonine, dat zoals u weet erg belangrijk is om goed te kunnen slapen. "Tuurlijk dokter, daar heb ik al alles over gelezen. En hoe vaak moeten we dat brood dan eten?" Nou, het beste is als u gewoon elke dag dit speciale brood eet. Overigens wil ik me er niet mee bemoeien, maar bent u niet een beetje te zwaar? Wellicht is dan ons afval-brood ook wat voor u!

Twee weken later: de assistente belt me uit bed. "Mevrouw, u bent u afspraak bij de huisarts vergeten!!!! Dat wordt wel een rekening. " Oeps, waarschijnlijk het verkeerde brood gegeten  ;) " Kan ik een nieuwe afspraak maken voor morgen? Nee, dat lukt helaas niet. De dokter is op studiereis!
Waarschijnlijk naar een of ander luxueus vakantieoord waar al dat slimme brood wordt geproduceerd!

;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

macgirlie schreef: En zo zou dan ons gesprek met de huisarts gaan:

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Scherrruppp!

We lachen er om maar eigenlijk is het diep, diep triest. Hoe de voer-industrie de dierenartsen bij de ballen hebben. En hoe de voer-industrie + dierenartsen de honden en katteneigenaren weer bij de ballen hebben. En wij, eigenaren van honden en katten, wij laten ons graag bij de ballen nemen. Want al sinds jaar en dag slikken wij deze ellende. Waarbij de DA ons naar huis stuurt met een zak doodgekookte meuk tegen teckelwintertenen. En ondertussen kan de hondeneigeaar weer aan de buurvrouw vertellen hoe goed ze is voor haar beest. Ze koopt tenslotte hele dure DA brokjes.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Lizzy schreef: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Scherrruppp!

We lachen er om maar eigenlijk is het diep, diep triest. Hoe de voer-industrie de dierenartsen bij de ballen hebben. En hoe de voer-industrie + dierenartsen de honden en katteneigenaren weer bij de ballen hebben. En wij, eigenaren van honden en katten, wij laten ons graag bij de ballen nemen. Want al sinds jaar en dag slikken wij deze ellende. Waarbij de DA ons naar huis stuurt met een zak doodgekookte meuk tegen teckelwintertenen. En ondertussen kan de hondeneigeaar weer aan de buurvrouw vertellen hoe goed ze is voor haar beest. Ze koopt tenslotte hele dure DA brokjes.
En hoe goed die speciale brokken waren, kunnen wij over mee praten met onze vorige Leonberger  :-X
Dogshome
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dogshome »

Lizzy schreef: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Scherrruppp!

Jammer genoeg, helemaal waar :(
Dogshome
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dogshome »

tieneke schreef: En hoe goed die speciale brokken waren, kunnen wij over mee praten met onze vorige Leonberger  :-X
Ik neem aan dat het goed fout is gegaan, gezien je reactie.
Dan is dat toch heel erg triets,wees maar blij dat je nu beter weet dan ;)
EdwinK
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door EdwinK »

Tja, ik ben dan zo iemand die moeilijk overal naar toe kan gaan, kan/mag geen autorijden, dus dan is het toch al vaak de lokale slager (die trouwens wel mee denkt). Maar als er ooit iets zou komen waar ik makkelijker kan bestellen dan graag. En iets meer betalen dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat je normaal betaald. Had vorige week bij de slager ruim 50 euro aan vlees. En dat was dan ook nog niet eens zo heel erg veel. 2 kilo paardenlappen, 2 kilo riblappen en 2 killo sudderlappen en dan 2 harten.

Vind dit trouwens wel moeilijk. Aan de ene kant zou ik graag zo goedkoop mogelijk blijven, aan de andere kant het gemak van alles keurig verpakt aan de deur geleverd te krijgen.

*maakt mental note om eens contact op te nemen met conleeuw :)*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

EdwinK schreef: Tja, ik ben dan zo iemand die moeilijk overal naar toe kan gaan, kan/mag geen autorijden, dus dan is het toch al vaak de lokale slager (die trouwens wel mee denkt). Maar als er ooit iets zou komen waar ik makkelijker kan bestellen dan graag. En iets meer betalen dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat je normaal betaald. Had vorige week bij de slager ruim 50 euro aan vlees. En dat was dan ook nog niet eens zo heel erg veel. 2 kilo paardenlappen, 2 kilo riblappen en 2 killo sudderlappen en dan 2 harten.

Vind dit trouwens wel moeilijk. Aan de ene kant zou ik graag zo goedkoop mogelijk blijven, aan de andere kant het gemak van alles keurig verpakt aan de deur geleverd te krijgen.

*maakt mental note om eens contact op te nemen met conleeuw :)*
Dat is ruim 6 euro per kilo  :o
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tieneke schreef: Dat is ruim 6 euro per kilo  :o
Ja, dat betaal je wel voor zulke mooie vleeslappen. Ergo, ik vind het nog niet duur, voor zulke mooie vleeslappen. Maar, wel een beetje erg duur om aan je hond te voeren ja.... Kun je niet aan kopvlees komen Edwin? Dat is echt veel goedkoper en ook goed!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Lizzy schreef: Ja, dat betaal je wel voor zulke mooie vleeslappen. Ergo, ik vind het nog niet duur, voor zulke mooie vleeslappen. Maar, wel een beetje erg duur om aan je hond te voeren ja.... Kun je niet aan kopvlees komen Edwin? Dat is echt veel goedkoper en ook goed!
Het is zeker niet duur maar om dit iedere dag aan je hond te geven...slik  :-X
Ik zou inderdaad maar snel bij Conleeuw een bestellinkje plaatsen  8)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Nou ik wil nog wel even een duit in het zakje doen want deze discussie is natuurlijk spekkie naar mijn bekkie ;D

De doelgroep voor jou en voor mij is de hondeneigenaar die geen zin, tijd of gelegenheid heeft zelf zijn inkopen te doen. Vergelijk met de bezorgdienst van Albert Heijn. Mensen die die zin, tijd en gelegenheid wel hebben struinen de markt af op zaterdag, gaan naar de groetenman en fruithandel etc en zijn daar een dag mee kwijt. Zo ook barfend Nederland: barfer A huurt De Jong Intratours en gaat een dagje uit naar het Islam Center in Rotterdam (er is een vergunning aangevraagd voor het parkeren van touringcars op de Wolphaertsbocht tegenover nummer 224 ;)). Deze zelfde groep organiseert met enige regelmaat Dode Dieren Dagen en gaat dan lekker met een paar mensen een lap pens staan knippen. Dit zijn NIET jouw klanten. Probeer dit ook niet jouw klanten te maken want het gaat je niet lukken. Tegenover service staat namelijk een prijs en jouw klant bepaalt of hij die prijs wel of niet wil betalen. Dus niet jammeren. Waarom zouden mensen meer geld uitgeven? Om jou een plezier te doen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Wie zijn jouw klanten wel? Categorie B: dat zijn mensen die geen tijd, zin en gelegenheid hebben om allemaal adressen af te struinen. Deze mensen gaan voor gemak. DAT zijn jouw klanten. En wat is gemak? Ik bezorg Bibi bij mensen die in Spijkenisse wonen, nog geen kilometer om de hoek bij de winkel van Bibi. En toch kopen ze bij mij. Waarom? Omdat het thuis bezorgd wordt (misschien hebben ze geen auto). Omdat het lekker makkelijk (misschien hebben ze geen zin). En dat mag wat kosten!

Wat ik vreemd vind is dat ik soms emails krijg van mensen uit categorie A omdat ze het een schande vinden dat ik 2 euro vraag voor een kilo pens of 1,95 euro voor 500 gram geitenvlees. Deze mensen kopen of niet bij mij (waarom stuur je dan een email,vraag ik mij af) of ze kopen alsnog wel bij mij (je vindt iets te duur, maar bestelt het wel). Ik kan hier niets mee.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Touringcars?????????? Je maakt een grapje toch??????
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Helen schreef: Touringcars?????????? Je maakt een grapje toch??????
Nou als ik soms de afspraken hier en daar lees dan zou je het bijna denken, toch? ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Rovanna schreef: Nou ik wil nog wel even een duit in het zakje doen want deze discussie is natuurlijk spekkie naar mijn bekkie ;D

De doelgroep voor jou en voor mij is de hondeneigenaar die geen zin, tijd of gelegenheid heeft zelf zijn inkopen te doen. Vergelijk met de bezorgdienst van Albert Heijn. Mensen die die zin, tijd en gelegenheid wel hebben struinen de markt af op zaterdag, gaan naar de groetenman en fruithandel etc en zijn daar een dag mee kwijt. Zo ook barfend Nederland: barfer A huurt De Jong Intratours en gaat een dagje uit naar het Islam Center in Rotterdam (er is een vergunning aangevraagd voor het parkeren van touringcars op de Wolphaertsbocht tegenover nummer 224 ;)). Deze zelfde groep organiseert met enige regelmaat Dode Dieren Dagen en gaat dan lekker met een paar mensen een lap pens staan knippen. Dit zijn NIET jouw klanten. Probeer dit ook niet jouw klanten te maken want het gaat je niet lukken. Tegenover service staat namelijk een prijs en jouw klant bepaalt of hij die prijs wel of niet wil betalen. Dus niet jammeren. Waarom zouden mensen meer geld uitgeven? Om jou een plezier te doen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Wie zijn jouw klanten wel? Categorie B: dat zijn mensen die geen tijd, zin en gelegenheid hebben om allemaal adressen af te struinen. Deze mensen gaan voor gemak. DAT zijn jouw klanten. En wat is gemak? Ik bezorg Bibi bij mensen die in Spijkenisse wonen, nog geen kilometer om de hoek bij de winkel van Bibi. En toch kopen ze bij mij. Waarom? Omdat het thuis bezorgd wordt (misschien hebben ze geen auto). Omdat het lekker makkelijk (misschien hebben ze geen zin). En dat mag wat kosten!

Wat ik vreemd vind is dat ik soms emails krijg van mensen uit categorie A omdat ze het een schande vinden dat ik 2 euro vraag voor een kilo pens of 1,95 euro voor 500 gram geitenvlees. Deze mensen kopen of niet bij mij (waarom stuur je dan een email,vraag ik mij af) of ze kopen alsnog wel bij mij (je vindt iets te duur, maar bestelt het wel). Ik kan hier niets mee.
Tja, hier ben ik het mee eens. Als wij heel Nederland aan de Barf willen hebben dan kunnen we niet met z'n allen bij het IC voor de deur staan.
Dan is het lekker als de winkel (waarom geen dierenarts?) om de hoek ook een en ander verkoopt.
En mensen die dat te veel geld vinden die rijden maar Nederland rond. No Problem.

Plaats reactie