Fried is in de nacht van 7/8 april bevallen van 4 beeldschone dochtertjes (1 schildpad (zilver?) met wit, 1 schildpad zilver met wit, 1 creme (zilver?) met wit en 1 rood zilver met wit (mijn favo'tje)). De eerste is op de 7e om 22.25 geboren, de volgende om 23.35, de derde rond 3.35 op de 8e en de laatste rond 7.15.
Het was een vrij zware bevalling en ik heb om 23.30, om 3,30 en om 7.00u de spoedDA gebeld omdat ik m'n twijfels had. Stom genoeg ging de bevalling weer soepeler op het moment dat ik de DA aan de lijn had, dus ik heb een paar keer toch wel redelijk met m'n mond vol tanden gestaan. (Ze kon het gelukkig wel begrijpen).
Vooral het eerste kitten ging moeizaam (stuitligging) en dat heb ik echt op gang moeten helpen met veel wrijven, veel warmte en op bescheiden schaal mond op snuitje beademing. Toen eenmaal het vocht uit de longen weg was ging het prima, en het kitten doet het nu hardstikke goed.
Fried heeft wel 4 keer overgegeven gedurende het proces, dus daar was ik minder blij mee, helemaal aangezien ze toch al geen reserves heeft. Ik heb haar een aantal uur geen eten gegeven, om haar maag tot rust te laten komen, en ben daarna voorzichtig begonnen met wat primperid tegen de misselijkheid en hele kleine porties eten. Dat is allemaal binnen gebleven, dus nu eet ze weer normale porties, ook dat gaat de goeie kant op.
Wel zijn de kittens gister maar hooguit 2-3 gram aangekomen, maar dat wil ik dan wel door de vingers zien in het kader van het algehele plaatje. Vanaf vandaag moeten ze echter wel weer goed aankomen.
Dus nou ja, dat is het zo'n beetje.
Ik ben wel doodop, want ik heb die nacht helemaal niet geslapen, dus gister een poos in bed geleden en ook vandaag nog uitgeslapen. Ik ga vandaag foto's maken van de babies.
Bedankt voor het meeleven