Bolletje in buik

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bolletje in buik UPDATE 10 april

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Re: Bolletje in buik UPDATE 10 april

Bericht door Eef+Stippels »

Thunder schreef: Vandaag is Mojo onder het mes geweest. Ze is niet onder zeil gebracht omdat ze zo makkelijk was maar een kalmeringsmiddel en plaatselijke verdoving. HELL wat een makkelijke hond heb ik :D
Het gezwelletje hing aan een bloedvat. Gezwelletje is eraf gesneden,bloedvatje afgebonden,3 hechtingen erin en klaar was kees. Ze hebben gelukkig niet diep moeten snijden.
Aan Mojo is totaal niks te merken,is gewoon haar gekke zelf ;D
Nu nog 2 weken wachten op de uitslag van het gezwelletje dat opgestuurd is voor onderzoek.
Heb ineens bloedonderzoek laten doen waarover meer in andere topic.
Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Een dikke knuffel voor Mojo!
Nu maar hopen dat de uitslag goed is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Bolletje in buik

Bericht door Lizzy »

He fijn dat het mee is gevallen! En nou gaan we vet doorduimen voor een goede uitslag!!!!
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

nou dat ging dus super! Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig bultjes kunnen zijn.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Wat fijn dat het zo goed en voorspoedig gaat. Nu hopen dat de uitslag ook zo goed is, we duimen!
Thunder
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thunder »

Gisteren telefoon gehad van de dierenkliniek.
Het bleek kanker te zijn. Het betreft een soort tumor die vanuit de melkklier groeit,erg snel groeit maar kans op uitzaaiingen is heel klein.
Bij Mojo was het gezwelletje nog heel klein,volgens de DA heb ik het dus in een vroeg stadium ontdekt.
Maar ik denk misschien ook,omdat ze haast geen koolhydraten binnen krijgt,dat het hierdoor langzamer groeit?(tumors voeden zich toch met koolhydraten?)
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat schrikken zeg  :-\
Gelukkig is ze er vanaf en is de kans op uitzaaiing blijkbaar klein.

Blijft ze nu onder controle bij de da of hoef je alleen terug te komen wanneer je evt weer iets zou zien/voelen?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Dat is wel even schrikken, maar gelukkig heb je het op tijd ontdekt. Hopelijk komen er inderdaad geen uitzaaiingen.
roefus

Bericht door roefus »

Dat is schrikken, maar als het heel klein was en ze hebben het goed kunnen wegnemen, dan denk ik dat het niet per se heel negatief hoeft te zijn.
Knuf voor je kanjer  :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Thunder schreef: Gisteren telefoon gehad van de dierenkliniek.
Het bleek kanker te zijn. Het betreft een soort tumor die vanuit de melkklier groeit,erg snel groeit maar kans op uitzaaiingen is heel klein.
Bij Mojo was het gezwelletje nog heel klein,volgens de DA heb ik het dus in een vroeg stadium ontdekt.
Maar ik denk misschien ook,omdat ze haast geen koolhydraten binnen krijgt,dat het hierdoor langzamer groeit?(tumors voeden zich toch met koolhydraten?)
Gatver, wat een mega-tegenvaller :(. Maar, ik denk dat je er inderdaad snel bij bent geweest. Ik weet niet of alle tumors zich voeden met koolhydraat, maar volgens mij kun je dat gemiddeld genomen wel aannemen. Misschien is het een combinatie van beide. Het is wel belangrijk om haar nu koolhydraat-loos te blijven voeren. En ik zou zelf voedingssupplementen gaan toedienen, zoals visolie, antioxydanten. Hoe zit het qua castratie? Is ze al gecastreerd of willen ze dat doen? Of is Mojo na de eerste loopsheid gecastreerd?
Thunder
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thunder »

Lizzy schreef: Gatver, wat een mega-tegenvaller :(. Maar, ik denk dat je er inderdaad snel bij bent geweest. Ik weet niet of alle tumors zich voeden met koolhydraat, maar volgens mij kun je dat gemiddeld genomen wel aannemen. Misschien is het een combinatie van beide. Het is wel belangrijk om haar nu koolhydraat-loos te blijven voeren. En ik zou zelf voedingssupplementen gaan toedienen, zoals visolie, antioxydanten. Hoe zit het qua castratie? Is ze al gecastreerd of willen ze dat doen? Of is Mojo na de eerste loopsheid gecastreerd?

Mojo is niet gecastreerd nee.
Het is ook niet ter sprake geweest.
Visolie krijgt ze al,en koolhydraat arm eten blijft ze natuurlijk ook krijgen.
Welke antioxydanten zijn nuttig om haar te geven?
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

nou super hoor dat je er zo snel bij was! Tuurlijk is de uitslag even slikken maar het is nu weg!  :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Thunder schreef: Mojo is niet gecastreerd nee.
Het is ook niet ter sprake geweest.
Visolie krijgt ze al,en koolhydraat arm eten blijft ze natuurlijk ook krijgen.
Welke antioxydanten zijn nuttig om haar te geven?
Vitaminer A, C en E. Je hebt bij bijvoorbeeld de Tuinen wel anti-oxydant-preparaten te koop, waar deze drie in zitten.

Plaats reactie