Kruimel is ziek - update: het gaat beter!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: Kruimel is ziek - update: het gaat beter!
Ik zou de prednison langzaam afbouwen en dan kijken hoe het gaat. Zeker niet in 1 keer ermee stoppen.
Probeer eerst eens iedere dag een halfje en dan om de dag een halfje en dan langzaam terug.
Is tenminste ook het advies dat ik kreeg toen ik Dylan van de prednison af wilde hebben.
Probeer eerst eens iedere dag een halfje en dan om de dag een halfje en dan langzaam terug.
Is tenminste ook het advies dat ik kreeg toen ik Dylan van de prednison af wilde hebben.
Ik zou ook de Pred langzaam afbouwen. Als je nu radicaal stopt en ze weer een terugval krijgt is het nog maar de vraag of ze daar weer bovenop komt. Als je het langzaam afbouwt heeft het lichaam kans om zich er op in te stellen.
Pred is misschien geen snoepje, maar een zieke/dooie kat is ook niets. Mijn redenatie is dat je soms van 2 kwaaien de beste moet kiezen.
Pred is misschien geen snoepje, maar een zieke/dooie kat is ook niets. Mijn redenatie is dat je soms van 2 kwaaien de beste moet kiezen.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, ze heeft nu pas 2x een injectie met pred gehad dus in principe kun je nu stoppen zonder afkickverschijnselen. Dus dat is niet het probleem. Ik ben alleen bang dat ze zonder toch terugvalt in haar apathie en niet willen eten en ik denk dat dat heel slecht zou zijn nu ze zo wankel van gezondheid is. Het is sowieso het plan om na de kuur met injecties over te gaan op pillen en dan langaam te minderen om te zien op welke dosering ze weer problemen krijgt, en daar dan net boven te gaan zitten om haar met de minimale dosis gezond te houden. En daar zou natuurlijk uit kunnen komen dat ze zonder kan, dan is de minimale dosis 0. Ik wil het alleen niet nu al doen en niet zo radicaal.
Leverproblemen bij de kat zijn zelden een bacterieel probleem, dus ik vermoed dat de prednison haar gered heeft. Veel katten met leverproblemen reageren goed op prednison en zeker het eten dat ze gaat doen komt naar mijn idee door de prednison. Dus ik zou zeker nog niet stoppen. Wacht eerst maar eens tot ze weer helemaal op kracht is.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Dankjewel Tannetje 
Dat is precies wat ik ook dacht.
Dat is precies wat ik ook dacht.
Fijn dat het er beter uitziet!
Hoop dat 't zo door gaat!
Hoop dat 't zo door gaat!
blij met goede vooruitzicht hopelijk gaat het nog meer vooruit
ik wens je veel sterkte.
gr. jet
ik wens je veel sterkte.
gr. jet
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
helemaal eens, ik zou zeker nog niet stoppen, eerst maar weer op kracht, en dan opnieuw bedenken of je wil stopen of niet, ik zou mij niet druk maken of ze nu een paar weken extra prednison krijgt, liever dat dan dat je de risico neemt dat ze een terugval krijgt al is het maar in haar eetlust, dan ben je gewoon weer terug naar af.... nee hoor, gewoon even doorzetten, het is echt wel zinvolHitam schreef: Leverproblemen bij de kat zijn zelden een bacterieel probleem, dus ik vermoed dat de prednison haar gered heeft. Veel katten met leverproblemen reageren goed op prednison en zeker het eten dat ze gaat doen komt naar mijn idee door de prednison. Dus ik zou zeker nog niet stoppen. Wacht eerst maar eens tot ze weer helemaal op kracht is.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
en? hoe is het nu met kruimeltje???
Ja, hoe gaat het met de kleine Kruimel?
-
*Inge*
- 2-sterren

- Contacteer:
Wat geweldig dat ze er weer bovenop is gekomen 
Gaat het nu weer een beetje met 'r?
Gaat het nu weer een beetje met 'r?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, het gaat nog steeds heel goed met Kruimel! Ze heeft nu pillen ipv injecties met pred, de ab is afgelopen, dus het was even spannend maar ze vreet gewoon door en ze is levendig en aanhalig en zelfs een beetje speels. Beter dan voordat ze stopte met eten zelfs, wat er weer op wijst dat ze toch al langer sluipend iets mis had.
Deze week krijgt ze 1 pil per dag, daarna 5 dagen 1/2 pil en daarna 1/2 pil per 2 dagen. Wordt nog een leuke operatie, die pilletjes zijn ieniemienie klein
Ze eet ze braaf op als ik ze door haar eten doe.
Ze heeft zelfs zo'n honger dat ze een onbewerkte kippennek van Knor gejat had en die ook nog heeft opgegeten! En Tannetje weet hoe weinig kiesjes ze heeft om dat mee te doen
Knor was zo verbijsterd dat hij niet eens protesteerde, ze hopste doelbewust op zijn bak af, duwde zijn kop opzij en trok de nek eruit
En Knor is zeker 4x zo groot en zwaar als de kleine Kruimel

Deze week krijgt ze 1 pil per dag, daarna 5 dagen 1/2 pil en daarna 1/2 pil per 2 dagen. Wordt nog een leuke operatie, die pilletjes zijn ieniemienie klein
Ze heeft zelfs zo'n honger dat ze een onbewerkte kippennek van Knor gejat had en die ook nog heeft opgegeten! En Tannetje weet hoe weinig kiesjes ze heeft om dat mee te doen
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
whahaha, die kruimel toch
gelukkig gaat het nu heel goed zo te lezen, en dat ze gaat stelen, dat komt mischien door de eeuwige honger die ze van prednison kunnen krijgen, voor haar natuurelijk even wel zo handig geweest, als ze maar een goede eetlust heeft als de prednison afgebouwd is, dan is er toch echt nog hoop dat ze een tijdje meehobbelt
wel een goed gevoel lijk het mij, als je zo'n kruimeltje van de dood terug haalt en helemaal weer vrolijk en vreedzaam ziet meedoen, goed gedaan hoor 
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ja, het voelt echt goed dat ze er nog is!
Ik had wel mijn aarzelingen bij het blijven dwangvoeren toen ze zo beroerd was en vooral toen ze zich zo met klauw en tand verzette. Je weet nooit of het een uiting is van 'het is genoeg geweest, laat me gaan' of 'ik voel me beroerd, laat me met rust'. Gelukkig was het het laatste.
Ik had wel mijn aarzelingen bij het blijven dwangvoeren toen ze zo beroerd was en vooral toen ze zich zo met klauw en tand verzette. Je weet nooit of het een uiting is van 'het is genoeg geweest, laat me gaan' of 'ik voel me beroerd, laat me met rust'. Gelukkig was het het laatste.
-
Femke
- 5-sterren

heerlijk dat je de moed niet hebt opgegeven zeg!!
Ik hoop dat je nog jarenlang van je Kruimeltje kunt genieten

Ik hoop dat je nog jarenlang van je Kruimeltje kunt genieten