BARF- pakket Beginners

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: BARF- pakket Beginners

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Cathy schreef: Kun je dit ook voeren als KVV voor langere tijd of kom je dan in de problemen ???
Kijkt mij wel. Echter er zit geen groente in dat zul je zelf toe moeten voegen als je groente wilt geven. Ik denk dat het zeker geen kwaad kan als je full time cb voert om de helft hiermee te vervangen. Kan je nog een keer extra mee met Dogtravel ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Sarine schreef: Ik zou zelf geen pens geven omdat je al CB geeft en dit vervangen door bijvoorbeeld eend (te verkrijgen bij o.a. Herby) of kip of haas en zelf zou ik nooit maar dan ook nooit kalkoennekken geven. Ik weet dat er een select groepje mensen is wat dat wel doet. Ik heb het 1 keer gedaan (2 maanden geleden) en prompt zat ik 's avonds bij de da met 1 van de honden ivm gaatje in het gehemelte en dan heb ik zeer ervaren barfers. De kalkoennekken zou ik dan ook op zeker vervangen door wat anders.

Dit zou een optie kunnen zijn alleen je hoeft niet compleet te voeren in 1 maaltijd. Je kan prima volstaan met alleen een vleesbot maaltijd. Je probeert het nu echt compleet te maken en dat hoeft, zeker in jouw geval niet. Je moet alleen wel in de gate houden dat je geen kaalbot voert. Idd de pensmaaltijd vervangen door iets van eend ofzo. En je kiest wel zo'n beetje het duurste vleesbot uit, lamsbout/ribben. Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar ik zou voor wat goedkopers gaan en zo af toe lam geven. Bij mij staat lamsribben 1 keer in de 2 weken op het menu.
Sarine
1-ster
1-ster

Bericht door Sarine »

Ik probeer me een beeld te vormen hoe ik een menu compleet zou moeten samenstellen. Als het me voor 1 dag ik de week lukt om een men te maken dan kan ik die uitbreiden naar 2 dagen...3 dagen en wie weet ooit nog eens een keer volledig.

Maar als ik je goed begrijp dan zou ik ipv 1,5 kilo CB bijvoorbeeld 1,5 kilo konijn of haaskarkas kunnen geven?
Of sla ik nu weer door in de andere richting:-)
Er staan op de bestellijst van Herbie ontzetten veel producten. Helaas weet ik van vele nog niet onder welk kopje ze vallen. Sommige zijn logisch maar andere vind ik weer moeilijker te definiëren. Wat valt bijvoorbeeld onder spiervlees. Zijn dat gewoon de vleesblokjes?

Denk ik het een voor mezelf duidelijk te hebben, komt er weer een andere vraag bovendrijven. :rolleyes2:
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Sarine schreef: Ik probeer me een beeld te vormen hoe ik een menu compleet zou moeten samenstellen. Als het me voor 1 dag ik de week lukt om een men te maken dan kan ik die uitbreiden naar 2 dagen...3 dagen en wie weet ooit nog eens een keer volledig.

Maar als ik je goed begrijp dan zou ik ipv 1,5 kilo CB bijvoorbeeld 1,5 kilo konijn of haaskarkas kunnen geven?
Of sla ik nu weer door in de andere richting:-)
Er staan op de bestellijst van Herbie ontzetten veel producten. Helaas weet ik van vele nog niet onder welk kopje ze vallen. Sommige zijn logisch maar andere vind ik weer moeilijker te definiëren. Wat valt bijvoorbeeld onder spiervlees. Zijn dat gewoon de vleesblokjes?

Denk ik het een voor mezelf duidelijk te hebben, komt er weer een andere vraag bovendrijven. :rolleyes2:
Ja dat is precies wat ik bedoel. Het enige wat je in de gate moet houden is dat als je bijvoorbeeld haaskarkas geeft dat daar wel voldoende vlees aanzit. Is het kaal bot, dus met weinig/geen vlees dan moet je wel weer iets erbij geven. Dit kan orgaan (pens, hart, nier, long) zijn of spiervlees. Spiervlees is al het vlees waar geen bot in zit. Voorbeelden zijn rundersnijdsels, haassnippers, lamssnippers, kalfssnippers, haas, ree, hert etc etc. Aangezien je nog CB voert en veel brok hoef je niet echt op de samenstelling te letten behalve dan dat je niet teveel orgaan moet gaan geven omdat dit volop in de CB zit. Ik heb je mijn menu gemaild zodat je een idee kan krijgen. Is miss makkelijker voor je. En verders vragen, vragen en nog eens vragen.
Hetty
1-ster
1-ster

Bericht door Hetty »

Sarine schreef: Dit is voor mij zeer goed te doen. Momenteel rijd ik al 1 keer per 14 dagen naar Oss voor de Carnibest.
Moet ik eerst bellen voor een bestelling of kan ik er gewoon heenrijden?
Ik zou gewoon even informeren bij hun. Als je besteld laat je dan even weten hoe het is? Ben erg benieuwd want voor mij (ik kom uit Beuningen) is Oss ook goed te doen.

groetjes Hetty
Cathy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathy »

Het geen wat je bij Herby besteld krijg je  dat vers of bevroren thuis bezorgt ?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Het vlees van Herby is bevroren.
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Pauline schreef: Het vlees van Herby is bevroren.
nee hoor niet allemaal ik kreeg bevroren en vers thuis aangeleverd ;)
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

lightning schreef: tja ik ken ze ook en bij mij bezorgden ze wel altijd maar nu heb ik die postcode check ook gedaan en in ene doen ze dat niet meer. dus ik bestel daar dus niks meer :-\
dat lijkt me sterk, canis naturalis bezorgt in heel nederland en zelfs een deel van België
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Femke schreef: dat lijkt me sterk, canis naturalis bezorgt in heel nederland en zelfs een deel van België
toen ik de postcode check deed niet :-\ en dat was van de week dus denk het niet meer :-\
bionda
1-ster
1-ster

Bericht door bionda »

Ik heb net op de site gekeken van CN, maar kan die beginnerspakketten niet eens vinden!!???

Groetjes,

Annabelle
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

bionda schreef: Ik heb net op de site gekeken van CN, maar kan die beginnerspakketten niet eens vinden!!???

Groetjes,

Annabelle
Grote kans dat ze in 14 maanden tijd een keer een assortimentswijziging hebben gehad.
bionda
1-ster
1-ster

Bericht door bionda »

;D jammer...er blijven natuurlijk altijd beginners... :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

bionda schreef: ;D jammer...er blijven natuurlijk altijd beginners... :D
Oh, maar ook zonder pakket kun je het wel hoor. Het is niet moeilijk, echt niet :)!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

bionda schreef: ;D jammer...er blijven natuurlijk altijd beginners... :D
Er zijn je er tig voorgegan zonder pakket, dus dat gaat jou met een beetje eigen inzet ook wel lukken. ;D

Plaats reactie